recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb debat for debattens skyld
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb debat for debattens skyld

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 18:11
Problemet var, at det ikke var alle der var klar over, at det ikke var med returret, og momsemor havde store problemer med at få en skærm tilbage. Det kunne recordere have forhindret ved at sige til butikken: I får en masse kunder via fælleskøb, så SKAL det også være med returret, da vi laver fælleskøb for brugernes skyld! Ellers laver vi et fælleskøb med en internetbutik! Det var utvivlsomt kun på grund af støtten fra andre brugere herinde, at momsemor kunne få butikken til at tage skærmen tilbage, og der gik noget tid før det lykkedes. (Ja ja, det blev selvfølgelig benægtet). Dårlig service er ikke noget recordere.dk burde forbindes med. Derfor har jeg foreslået at der kun bliver lavet fælleskøb som internethandel med returret! Der har jo været andre fælleskøb med internetbutikker, så jeg forstår ikke at man ikke bare forhandler med dem.

Hvis en butik eller en kæde vil have en masse kunder via recordere.dk som jo er en internet side, burde butikken også sælge under samme betingelser som internet butikker, men, de vil gerne snige sig udenom returretten. Derfor giver jeg ikke noget for fælleskøb uden returret. Hvis man vil sælge over internettet bør man også gøre gøre det på en sober måde ligesom andre gør det. Jeg gad godt nok ikke selv have den slags bøvl som momsemor havde.

Det er op til recordere.dk hvordan fælleskøb skal laves. Laver man fælleskøb for butikker der ikke vil sælge under de samme betingelser som internet butikker, selvom de får en masse kunder over internettet (recordere.dk) , eller laver man fælleskøb for BRUGERNE af recordere.dk?


Redigeret af Firebird - 02-Maj-2010 kl. 18:13
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Problemet var, at det ikke var alle der var klar over, at det ikke var med returret, og momsemor havde store problemer med at få en skærm tilbage. Det kunne recordere have forhindret ved at sige til butikken: I får en masse kunder via fælleskøb, så SKAL det også være med returret, da vi laver fælleskøb for brugernes skyld! Ellers laver vi et fælleskøb med en internetbutik! Det var utvivlsomt kun på grund af støtten fra andre brugere herinde, at momsemor kunne få butikken til at tage skærmen tilbage, og der gik noget tid før det lykkedes. (Ja ja, det blev selvfølgelig benægtet). Dårlig service er ikke noget recordere.dk burde forbindes med. Derfor har jeg foreslået at der kun bliver lavet fælleskøb som internethandel med returret! Der har jo været andre fælleskøb med internetbutikker, så jeg forstår ikke at man ikke bare forhandler med dem.

Hvis en butik eller en kæde vil have en masse kunder via recordere.dk som jo er en internet side, burde butikken også sælge under samme betingelser som internet butikker, men, de vil gerne snige sig udenom returretten. Derfor giver jeg ikke noget for fælleskøb uden returret. Hvis man vil sælge over internettet bør man også gøre gøre det på en sober måde ligesom andre gør det. Jeg gad godt nok ikke selv have den slags bøvl som momsemor havde.

Det er op til recordere.dk hvordan fælleskøb skal laves. Laver man fælleskøb for butikker der ikke vil sælge under de samme betingelser som internet butikker, selvom de får en masse kunder over internettet (recordere.dk) , eller laver man fælleskøb for BRUGERNE af recordere.dk?
Du er helt galt på den, dette fælleskøb er ikke et køb over internettet, du kan "reservere" en p50vt20 i DIN LOKALE expert, derefter kan du så gå ned i DIN LOKALE expert og KØBE OG BETALE tvet, naturligvis er der ikke returret hvis expert ikke har returret,og iøvrigt, undersøg da først om du vil have tvet og hvis du vil så køb hvis du ikke så lad være, hvor svært kan det være???
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 22:19
TommyAxen: Firebird og forsåvidt os andre der har skrevet i denne tråd ved godt hvorledes dette fælleskøb er skruet sammen mht returret, nemlig at der ikke er tale om internethandel og at der heller ikke er automatisk fortrydelsesret. Og det var der jo så heller ikke sidste gang recordere lancerede et fælleskøb sammen med Expert, så det er forsåvidt nemt at forstå.
Imidlertid er det åbenbart ikke alle, der lige er klar over dette (der var da et par stykker sidste gang, der  ikke var klar over det) og for at komme diverse misforståelser i forkøbet, er der såmænd foreslået at man på tilmeldingssiden gør opmærksom på dette forhold, fx skriver under et punkt der hedder fortrydelse. ' Der er ikke fortrydelsesret på dette køb, da der er tale om alm. butikssalg' , men det har man åbenbart ikke fundet nødvendigt. Det er såmænd blot tale om en almindelig forbrugeroplysning, for at klargøre dette forhold.
Da vi jo ikke alle kan være så kloge som dig, er vi nogle der gerne vil have tingene skåret ud i pap.
mvh Christian
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 22:47
Når emener som ikke egner sig forums debat, og går i en negativ retning og smides i "bruger til bruger".. bør i så ikke åbne for denne sektion, så den også er tilgængelig for alle brugere?
 
Det er især indlysende at når man søger information om der skulle være noget skummelt igang, så får man ingen hits på den information, da i gemmer den i et hjørne? Det er da en ommer..
 
selve emnet har jeg ført igennem engang før, det ønsker jeg ikke at debattere igen..
 
 
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 00:38
Pointen er, at der REELT er tale om internethandel. Kunderne får Expert jo via recordere.dk. Så enkelt er det! Derfor burde det også OFFICIELT være internethandel, men, det vil Expert jo gerne undgå. Jeg har ingen forståelse for, at recordere.dk går med til det.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 00:53

Altså, forbrug.dk siger følgende:


Citér E-handel eller butikskøb

Flere erhvervsdrivende sælger deres varer både i en almindelig butik og på nettet. Hvis du fx har bestilt varen på nettet men hentet og betalt den i butikken, kan der opstå tvivl om, hvorvidt dit køb er et almindeligt butikskøb eller e-handel med 14 dages fortrydelsesret. Her er tidspunktet for selve købsaftalen afgørende. Hvis varen er bestilt på nettet, er købet dækket af reglerne for e-handel, selvom du henter og betaler varen i den "fysiske" butik. Hvis du bare har set varen på nettet, og måske forhørt dig nærmere om den, men først afgiver den egentlige bestilling i den "fysiske" butik, er købet et butikskøb, og du har kun fortrydelsesret, hvis du har aftalt det med sælgeren.


I mine øjne er det hvad der sker her - man bestiller varen på nettet, eller reservere den eller w/e (det er bare forskellige måder at pakke ordet ind på).

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu