recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal digital CA Modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal digital CA Modul

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Da jeg satte min parabol op, blev der brugt ganske almindelige kabler fra den lokale forhandler, og det er der ingen problemer med.
Okay... selvom jeg ikke har så langt til min parabol fra TV'et, så lod de bare det ekstra kabel ligge på loftet og rode... så måske kan det være skyld i det også... jeg tror lige jeg vil prøve at korte det af her en af dagene.
 
Men hvis der er en som har prøvet noget lignende, så må i meget gerne sige til og forslag til hvad der kan forbedres modtages gerne.
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 12:44

En lille advarsel til jer der er på vej ud og købe CD´s CA Modul

I skal KUN købe dette modul hos CD godkendt forhandler da pairingen forgår mellem forhandleren og canal digital, og ikke mellem kunde og canal digital.
Jeg købte et canal digital godtkendt ca modul hos en web shop der ikke var godtkendt canal digital forhandler, og nu er jeg i den situation at canal digital ikke kan pair mit smartcard til ca modulet.
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

En lille advarsel til jer der er på vej ud og købe CD´s CA Modul

I skal KUN købe dette modul hos CD godkendt forhandler da pairingen forgår mellem forhandleren og canal digital, og ikke mellem kunde og canal digital.
Jeg købte et canal digital godtkendt ca modul hos en web shop der ikke var godtkendt canal digital forhandler, og nu er jeg i den situation at canal digital ikke kan pair mit smartcard til ca modulet.

Okay.. træls.. håber du fik det billigt... for det koster jo ikke mere end 595 Kr. hos Expert.

Men det lyder da underligt at CD ikke kan parre det... de skal vel bare bruge nogle oplysninger fra CA modulet.
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
Pascal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 14:46
Havde ellers regnet med, at jeg skulle have sådan et modul, da jeg meget gerne vil af med Canal Digital boksen, men jeg må konstatere, at designerne hos Panasonic er nogle fjolser.

Sat stikket (der i øvrigt også er ret langt) sidder vandret ud fra CAM-modul delen på mit V10, hvilket betyder, at det er helt håbløst at koble antennekabel på, hvis man har TV'et hængende på væggen, som jeg har.

Det kan måske lade sig gøre, hvis man har et beslag med 4 cm. luft til væggen, men så er der jo ingen idé i at hænge TV'et op, hvis det skal så langt fra væggen for at bruge Sat-stikket.

Jeg er ikke særligt imponeret lige nu.





Redigeret af Pascal - 12-Juni-2010 kl. 14:48
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 14:56
Er det ikke bare at smække et vinklet f-connector stik på dit kabel?
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Pascal Pascal skrev:

Havde ellers regnet med, at jeg skulle have sådan et modul, da jeg meget gerne vil af med Canal Digital boksen, men jeg må konstatere, at designerne hos Panasonic er nogle fjolser.

Sat stikket (der i øvrigt også er ret langt) sidder vandret ud fra CAM-modul delen på mit V10, hvilket betyder, at det er helt håbløst at koble antennekabel på, hvis man har TV'et hængende på væggen, som jeg har.

Det kan måske lade sig gøre, hvis man har et beslag med 4 cm. luft til væggen, men så er der jo ingen idé i at hænge TV'et op, hvis det skal så langt fra væggen for at bruge Sat-stikket.

Jeg er ikke særligt imponeret lige nu.
 
Sjovt du skriver det... for jeg har lige bandet over det idag, da jeg hængte mit VT20 op. For SAT kablet rammer vægen bag ved og laver et grimt knæk... hvilket ikke er super godt for antennekabler.. det skulle dog ikke have så meget at sige for digital signaler... men alligevel... det beslag jeg har købt er heller ikke det som står i bruger manualen, da det ser ud til at få TV'et til at hænge ret langt ude... lige nu har jeg ca. 10-11 cm fra væggen og ud til forkanten af TV'et... hvilket er fint nok.. TV'et er jo i sig selv ca. 9 cm tyk.
 
Men jeg skal nok lige ud og have et vinkel stik til F-connector: http://www.netto-sat.dk/product_info.php?products_id=169
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
Pascal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Er det ikke bare at smække et vinklet f-connector stik på dit kabel?


Desværre ikke. Det kan heller ikke være der. Mit TV hænger på et Vogel SuperFlat, og jeg vil skyde på, at der er omkring 5 mm mellem enden af Sat-stikket og beslaget.
Til top
dyvel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2005
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 22:32
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan pairingen sker, hvis jeg fiser op til Expert og køber sådan et Strong CA modul med pairing?

Og sker pairingen kun mellem kort og cam? For jeg vil bruge det i en ikke godkendt tuner (EyeTV Sat fra Elgato)

På forhånd tak
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 08:16
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu