recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPhone 4 officielt ! Skal i have den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPhone 4 officielt ! Skal i have den?

 Besvar Besvar Side  <1 232425
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 07:12
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:


Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


...og svaret er fordi Apple sætter batteri levetid og sikkerhed i at Apps virker over frihed, og det er vi nogen der værdsætter mere end den frihed Android giver. Det er blevet skrevet mange gange, hvorfor er det så svært at forstå?Det er det jeg mener med at der ikke bliver lyttet til argumenterne, for stort set samtlige pro Apple argumenter er blevet skrevet utallige gange herinde.
Det er jo lige her det går galt med argumenterne, for netop på batteritiden som du fremhæver er IPhone netop ikke bedre end f.eks. HTC's modeller.


Jeg synes nu ellers at have læst flere tests, hvor HTC absolut ikke er bedre end iPhone, og med heftig brug af multitasking kan det jo så kun være endnu værre. Den nye EVO 4G er endda grænsende til det dårlige.

Men derudover er batterilevetid jo afhængig af hvor meget den bruges, og jeg kan da nemt gå 3-4 dage på min iPhone 3G uden opladning.

Og så synes jeg at der er en gennemgående misforståelse i denne tråd mht. iOS4 og multitasking.

Det er kun når hukommelsen løber tør at de ældst benyttede apps (som ikke lige kræver at være åbne, såsom VOIP m.m.) lukkes i en tilstand, hvor de fortsætter hvor de slap, da de blev lukket.

I andre programmer kan GUI'en og andet suspendes, mens programmet måske kører videre afhængig af hvad programmet laver, og jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det er en dårlig ting ikke at bruge kræfter på en GUI der alligevel ikke kan ses.

Den "store" forskel ligger i at enkelte ting ifht. Android skal benytte push notifications i stedet for at køre ting i baggrunden lokalt, for netop at undgå strømslugende ting som statusopdateringer over WiFi i ens FaceBook apps hvert andet minut.

Systemet er på mange punkter meget lig Android, der så sandelig også suspender apps, der ikke er i front, og hvis vi skal tale "ægte" multitasking er det faktisk kun WebOS der har det.

Redigeret af lunddal - 14-Juni-2010 kl. 08:24
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 09:22
Det er jo faktisk (og undskyld jeg bringer det på bane igen) påfaldende at en HTC Android mobil holder strøm længere end Iphone på trods af at HTC'en kører med Flash i browseren. 
Det jeg mener er...at det er pudsigt at de features og funktioner der er i en Iphone tilsyneladende er rigtig ressourcekrævende når de jo som nævnt optager så meget batteri....sat op mod Steve's udtalelser om at Flash er ressourcekrævende men alligevel holder HTC mobilen ligeså godt strøm som Iphones gør.  Det hænger IMO ikke rigtig sammen.  
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 15:22
Er konklusionen ikke bare at folk har forskellig smag?
 
Og at der findes gode/dårlige argumenter på alle sider at diskussionen, for alle topmobilerne er vel ret fede på hver deres måde....
 
Men i sidste ende er det den enkeltes valg (og andre kan måske have svært ved at forstå baggrunden ( ens egen mening er jo som regel den rigtigeWink))
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 10:58
thor-thor, hear hear :)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Sådan er der flere af argumenterne fra IPhone ejerne der ikke holder når de efterprøves.



Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Edit: Hvilke andre argumenter holder ikke vand?


Venter stadig på svar, eller var det bare endnu et forsøg på provokere?
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Det er jo faktisk (og undskyld jeg bringer det på bane igen) påfaldende at en HTC Android mobil holder strøm længere end Iphone på trods af at HTC'en kører med Flash i browseren. 
Det jeg mener er...at det er pudsigt at de features og funktioner der er i en Iphone tilsyneladende er rigtig ressourcekrævende når de jo som nævnt optager så meget batteri....sat op mod Steve's udtalelser om at Flash er ressourcekrævende men alligevel holder HTC mobilen ligeså godt strøm som Iphones gør.  Det hænger IMO ikke rigtig sammen.  

Omkring flash.. Adobe's flash konvertering til Mac skulle være rimeligt ringe, for at sige det mildt.. Og det har jo så også effekt på iOS produkterne. Flash skulle køre ringe selv på Apple's laptops, så i en telefon? :b 

Og det er først med Froyo at Android kører "ægte" flash, indtil nu har det været en "light udgave". Så hvad flash har af indflydelse på batterilevetid får du nok lidt svært ved at bedømme endnu.. :) Flash kommer sq altid til at være en strømsluger, selv på full fledged laptops.


Og lige for at komme med en mindre rygdækning, så synes jeg også det er småfesent at Apple ikke i det mindste giver os mulighed for at slå flash til. De kunne vel bare implementere en "On/Off" knap i deres browser.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 14:02
Tobias, præcis. Der er ingen hindringer overhovedet for at kunne implementere Flash samt en on/off knap. Det er endda brugervenligt.

Min pointe var også mere at Iphone selv bruger ressourcekrævende features så derfor falder Steves argument noget til jorden IMO.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 14:22
Personligt har jeg bestilt en Iphone 4, jeg har en 3G kæreste har en 3gs, og det er ikke fordi jeg ikke har prøvet andet..
 
min 3g er firma telefon lige nu, fordi jeg har skuffen fyldt af firma finasierede Windows telefoner fra HTC som ikke virker efter planen, det der altid går galt er den mest simple funktion, at opkald og modtagelse af opkald ikke virker..
 
den skuffe indeholder lige nu
 
HTC S740 (mener den hedder, den har slide keyboard)
HTC Diamond
HTC Diamond 2
Nokia E71 (stabil, men bare ikke god email klient)
Sony Xperia (nøj det er som at arbejde i et slowmotion område)
 
har nu haft min 3G som firma i lidt over 1½ år uden at have genstarter og problemer, den klarer kalender delen og mail klienten fantastisk, og musik delen fungere, touch delen er også super responsiv.
 
Den første telefon jeg har haft som reelt har kunne tage konkurrencen op var HTC legend, den har jeg også været glad for, overfladerne er lækre, men den har issues med at trække wifi, hvis den ligger på et bord, apps er godt nok ikke udbredte, så ikke de RIGTIGT fede apps som er på Apple da de ikke er på butikken.
 
for mig blev det en iphone 4 af flere grunde.
 
er træt af at prøve forskellige private telefoner fordi jeg i dag bruger min 3g som firma. har prøvet så mange, og det er for dyrt hele tiden at bytte telefoner, når de ligger i prisklassen 2-3k med abon binding.
 
og min F920BT kører fantastisk med Iphone og coverflow til musik, så rart at alle vores telefoner virker til det.
 
fleste biler man lejer når jeg er i udlandet, har også iphone stik, som bare virker.
 
Materialet, Iphone 4 som er glas på front og bagside og metal på siderne giver en god feel i hånden, der skuffer min 3g med alt det plastik, bryder mig generelt ikke om plastik. var mere vild med materiale bruget på touch..
 
og så er der også de simple ting, at jeg er glad for itunes, det fungere fint med min musik og mine airports. (som var en budgetløsning istedet for sonos til 1/7 af prisen)
 
og at alt jeg har smidt på den virker, uden issues, har man et problem med godkendte apple programmer, så kan man jo bare jailbreake.
 
Min 3g holder 2 dage ved meget samtale, men kører ALDRIG 3g net på den, kører den altid med 2g det giver 2x batteritid, og fint nok data speed til mails. den nye 4 skulle have mere batteri kapacitet, så det glæder jeg mig til.
 
Mine HTC udgaver har ikke engang kunne køre 1 dag, det kan iphone så heller ikke med 3g nettet slået til.
 
skal dog siges at både Legend og Desire har for mig været en positiv oplevelse, må dog indrømme at jeg ikke helt stoler på Google mere, som den store verdensredder, bryder mig ikke rigtigt om deres forretnings model.
 
skal så siges jeg aldrig bruger surf klienten på en mobil, så har ikke rigtigt noget problem med Flash, bruger de indbyggede apps som tit giver mig samme data, på en hurtigere og mere simpel måde.
 
den enkelte gang jeg bruger hjemmesider, er det for at finde nogle vigtige informationer, og så er ejg glad for den hurtigere load tid uden flash, for hvad skal jeg bruge animationer til, det er jo bare spild for mig.
 
TV og video streams har jeg heller ikke rigtigt haft noget ud af.


Redigeret af Rasmusdc - 16-Juni-2010 kl. 14:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 232425
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu