recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DCB-108HD box i Føtex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenver DCB-108HD box i Føtex

 Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 08:27
2) Man kan kombinere ts-filer i een stor med TSSplitter program (det kan både splitte og kombinere). Derefter er det nemmere at brænde på en dvd med Freemake. Begge er freeware programmer. Brug google og download de 2 programmer. Freemake kan også redigere i video'en, men det kan tage en hulens tid, og den fortæller ikke, hvad den r igang med. Så jeg foretrækker bare at brænde det uklippet. Man KAN imidlertid fjerne reklamer og udhæng.
3) Man fjerner ikke krypteringen på den Clint. Det er lovgivningsmæssigt bestemt, at digitalt materiale ikke må distribueres. Når det ligger krypteres, kan det netop ikke bruges andre steder. Måske vokser Danmark fra den lov engang, men det man måtte med analoge optagelser, må man altså ikke med digitalt for tiden.
Til top
tk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 11:57
Hej BSCEE  
Takker mange gange for svar ved.r DCB 108 og scart stik, jeg har
brugt lang tid på at forsøge at få det til at virke og har ikke rigtig
kunne finde noget svar nogle steder, men det ser jo ud til at det
ikke skal virke med scart stik.
 
Har også en BT-DCT110 der virker det med scart stik den skifter
til scart indput ved on.
 
Vil ikke bruge mere tid på det nu men håber der måske kommer
en ny firmware der løser dette og et par andre småting.
(Størrelse på optaget fil i info menu passer ikke og program navn
passer ikke med det der er optaget men er på udsendelsen før.
Box DCB 108 bruges på yousee)
 
Mvh tk
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 12:43
Du er vel klar over, at du helst skal anvende hdmi ? simpelthen for at få HD kvalitet igennem. Scart transmitterer ikke mere end 576 linier, som analoge fjernsyn har. Så scart er et levn fra den analoge tidsalder (CRT billedrørs fjernsyn).
Til top
electron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Maj-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 10:16
Samling af ts-filer.

Det er ikke nødvendigt at hente specielle programmer for at samle de ts-filer som 108HD genererer når man optager en film eller anden lang udsendelse. Det kan gøres let og hurtigt i DOS. Hvordan det præcist foregår har jeg haft lidt problemer med at finde ud af, så her kommer en opskrift hvor det er forklaret så alle kan være med; også selvom man ikke kender til DOS:

SÅDAN SAMLES FLERE TS-FILER TIL ÉN FIL:

1)Når man åbner kommandoprompt i WinXP lukker den op i C:\documents and settings/mitbrugernavn. Derfor er det lettest at starte med at kopiere ts-filerne hertil (i windows). Hold Windows-vinduet åbent.

2)Åbn kommandoprompt.

3)Indtast copy/b data0001.ts+data0002.ts filmnavn.mpg og tryk RET.
  Det skal skal gøres HELT nøjagtigt. Bemærk at der kun er 2 mellemrum (efter "b" og før "filmnavn").

4)DOS går nu i gang med at danne en ny fil (uden at de oprindelige går tabt). Forløbet kan følges i Windows-vinduet: Man ser filen filmnavn.mpg blive dannet og vokse i størrelse efterhånden. Når processen er færdig har den ca. samme størrelse som de 2 ts-filer tilsammen. I kommandoprompt-vinduet kommer så en melding og succesfuld kopiering.

5)Tast Exit for at lukke kommandoprompt-vinduet. Omdøb filen til det ønskede navn og flyt den til den ønskede placering. Slet de 2 ts-filer.


PS  PS Tak for de positive tilbagemeldinger ang. fjernbetjeningsmodifikationen.

  electron



Redigeret af electron - 12-September-2011 kl. 10:21
Til top
GoodVibrations Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 18:01
Hej,
jeg har købt denne ganske udemærkede boks.
Model DVBC-109HD.
FW: 1.01.06

Jeg vil gerne opdaterer den til nyeste firmware, bla. for at kunne få en brugbar "Find"-knap. Og for at får "Resume"

Jeg har hentet den nyeste FW her:
http://www.denver-electronics.com/update-for-denver-dcb-109hd/dvbc-109hd/

Jeg følger vejledningen på ovenstående side, men noget går galt.
Jeg får ikke et spørgsmål om jeg vil opdaterer, istedet får jeg en blå skærm, hvor der står:
"Ver-0001  Loading Data".
Efter ganske få sekunder vender boksen tilbage til normal tilstand med visning af den aktuelle tv-kanal.
Jeg kan derefter konstaterer at FW-versionen er den samme som før.
Jeg har prøvet fra forskellige usb sticks, tændt og slukket, sat tilbage til fabrikstilstand, alt sammen uden resultat.

Nogen gode ideér?

Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 21:08
Er din USB stick formateret i fat32

Hvis den er formateret i ntfs, vil den ikke opgradere.
Til top
GoodVibrations Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 01:46
Begge sticks har været FAT32. Og jeg har fint kunne bruge dem til at optage på.
Men de var begge formaterede på en pc.
Nu har jeg lige prøvet at formaterer en på boksen og så virker upgraden bare? :-)
Nu har jeg version 1.01.13.
Dejligt! Tak for tippet.
Til top
GoodVibrations Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 17:38
Generelt er jeg meget glad for boksen.
Den gør det den skal: optager ukrypteret.

Men softwaren har de godt nok ikke spildt mange basører på at teste. :-)

Resumefunktionen fungerer... nogen gange.
Hvis jeg stopper midt i en udsendelse. Slukker for boksen. Boksen optager så noget på timer. Når jeg så vil se videre, kan den ikke huske, hvor jeg kom til.
Hvis jeg ser en udsendelse og bare slukker på den røde knap uden at bruge stopknappen, så synes jeg heller ikke rigtig den kan huske, hvor jeg kom til.
Det er som om resume kun fungerer, hvis jeg trykker på stop og undlader at optage noget inden jeg vil se videre?
Desuden er det ret lavbudget at den kun kan huske én udsendelse. Svjv holder den styr på optagede udsendelser i en art indeksfil på HD'en. Hvor svært ville det lige have været at udvide den fil med seneste afspilningsposition ud for de enkelte udsendelser i den fil?

Sorteringsrækkefølgen i afspilningslisten, havde jeg en del besvær med at få sorteret med ældste udsendelser først. Først da jeg slettede den ældste udsendelse ville den sorterer korrekt.
Men den er lidt spøjs. Når jeg nu sletter en udsendelse bliver sorteringen efter et eller andet kaosprincip. Første når jeg går helt ud af listen med exit, og ind igen er sorteringen igen korrekt?

Men alt i alt så er jeg godt tilfreds med boksen. :-)


Redigeret af GoodVibrations - 04-November-2011 kl. 17:39
Til top
tk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af GoodVibrations GoodVibrations skrev:

Generelt er jeg meget glad for boksen.
Den gør det den skal: optager ukrypteret.

Men softwaren har de godt nok ikke spildt mange basører på at teste. :-)

Resumefunktionen fungerer... nogen gange.
Hvis jeg stopper midt i en udsendelse. Slukker for boksen. Boksen optager så noget på timer. Når jeg så vil se videre, kan den ikke huske, hvor jeg kom til.
Hvis jeg ser en udsendelse og bare slukker på den røde knap uden at bruge stopknappen, så synes jeg heller ikke rigtig den kan huske, hvor jeg kom til.
Det er som om resume kun fungerer, hvis jeg trykker på stop og undlader at optage noget inden jeg vil se videre?
Desuden er det ret lavbudget at den kun kan huske én udsendelse. Svjv holder den styr på optagede udsendelser i en art indeksfil på HD'en. Hvor svært ville det lige have været at udvide den fil med seneste afspilningsposition ud for de enkelte udsendelser i den fil?

Sorteringsrækkefølgen i afspilningslisten, havde jeg en del besvær med at få sorteret med ældste udsendelser først. Først da jeg slettede den ældste udsendelse ville den sorterer korrekt.
Men den er lidt spøjs. Når jeg nu sletter en udsendelse bliver sorteringen efter et eller andet kaosprincip. Første når jeg går helt ud af listen med exit, og ind igen er sorteringen igen korrekt?

Men alt i alt så er jeg godt tilfreds med boksen. :-)
 
Hej GoodVibrations  har det som dig er glad for boksen men firmware er lidt shaki.
 
Et par ting du måske kan/vil løbe ind i er:
 
Tid på det afspillede i info box kan gå i stå også kan "resume funktion" ikke
bruges, starter igen derfra hvor tid gik i stå.
 
Fil størrelse i info box er ikke korekt, hvis fil er større end 3xxx gb vises den
meget mindre end den er.
 
At "record time period" også har indflydelse på epg optagelse,  "record time period"
skal altid være størrer end det man på noget tidspunkt regner med at skulle optage
via epg programering ellers stopper optagelse efter "record time period".
 
At "standby loop through" on/off har indflydelse på hvordan pin 8 i scart stik virker.
 
Også er der et par andre små problemer, men som dig er jeg glad for boksen og håber
der kommer ny firmware som løser fejl, ellers lever jeg med dem.
 
Mvh tk
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 101112
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu