recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indien køber DVB-T2 sendere til 19+4 byer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndien køber DVB-T2 sendere til 19+4 byer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Emne: Indien køber DVB-T2 sendere til 19+4 byer
    Sendt: 27-August-2010 kl. 15:22
Indien  har udbudt  i licitation  19 DVB-T2 sendere, der skal sende SDTV i 19 områder og yderligere 4 DVB-T2 sendere  der skal sende HDTV i  byerne  Delhi, Mumbai, Chennai og  Kolkata.
 
Buddene skulle faktisk være afleveret her den 25 august.
 
Teknisk synes der ikke at være forskel på DVB-T2 delen for SD og HD, men kapaciteten i  MPEG-4 kodere og statmuxer kan naturligvis være lidt afvigende.
 
Dette udbud  betyder, at seergrundlaget for salg af DVB-T2 udstyr med et slag vil vokse med måske 100 millioner eller flere.  Dette vil få afgørende betydning for udbuddet af 'chips' til DVB-T2 modtagelse og naturlivis også priserne på disse 'chips'.
 
Lars Smile
 
Kilde   dvb.org  DVB-T2 Tender in India
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 16:51
Lyder spændende, og spøjst at vi nu ser Indien og andre mindre udviklede lande være med til at drive udviklingen.

Om det giver billigere isenkram ved jeg ikke. Mon ikke industrien finde små fikse forskelle i formater eller performance, som gør det umuligt at overføre den billige teknologi direkte til danske forhold...?

Hvis jeg skulle optimere profitten og holde markederne adskilt, ville jeg koncentrere mig om de danske bogstaver i undertekstning og Tekst TV, en proprietær programguide - helst online og måske også en speciel variant af lyddelen.
Det vil jo være sindsygt hvis rige danskere ikke skulle betale meget mere end indere. Sådan er det med alle andre produkter.

/B

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Lyder spændende, og spøjst at vi nu ser Indien og andre mindre udviklede lande være med til at drive udviklingen.

Om det giver billigere isenkram ved jeg ikke. Mon ikke industrien finde små fikse forskelle i formater eller performance, som gør det umuligt at overføre den billige teknologi direkte til danske forhold...?
 
Ja faktisk overvejes DVB-T2 også  i Thailand og Kenya i Afrika.
 
Lars   Smile
 
PS! det vigtige mht. prisen er det den totale chip volumen der efterspørges der afgøre prisen og udbuddet fra flere chip lecerandører.  Det er næsten sådan at dobbelt  produktion giver halv pris - men dog kun næsten.
 
Lars Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu