recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USA: Biografer ruster sig mod 3D død.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUSA: Biografer ruster sig mod 3D død.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 22:24
Jeg har hidtil været en stor "fan" af 3D og det er selv om jeg kun har set det med fotos taget med et 3D spejlrefleks kamera (eller rettere - 2stk kameraer). Jeg har IKKE været i biografen og se en 3D film og det skyldes simpelthen at der ikke har været en eneste film jeg synes lød spændende. Avatar har jeg set et par glimt af på Elgigantens Samsung 3D demo TV og det er slet ikke min genre. Det samme gælder for alle de 3D tegnefilm/animations film der åbenbart er det der er nemmest at lave i 3D. Skal jeg i biografen så er det for at se en film som jeg har lyst til at se og ikke "bare" fordi det er 3D. Så indtil fimselskaberne begynder at producere "rigtige" spillefilm i 3D så kan jeg godt undvære det. Har bemærket at der er kommet en DVD om Grand Canyon i 3D og den kunne jeg godt overtales til at gå ind og se hvis den kom i en biograf, men ellers er jeg godt tilfreds med 2D endnu. BTW. Hvad koster det ca ekstra for en billet for at f.eks se samme film i 3D i stedet for i alm 2D udgave?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

BTW. Hvad koster det ca ekstra for en billet for at f.eks se samme film i 3D i stedet for i alm 2D udgave?
 
+30-50%......
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 09:12
Lidt pudsigt for jeg ser kun 3-D som noget der vil virke attraktivt i biografen hvor det enorme lærred kan give et "real-life2 indtryk. Ting der springer ud af en "lille" kasse på væggen derhjemme, underlige briller ogv ser jeg ikke som attraktiv i hjemme-bioen.

... men det kunne være så simpelt som at biograferne skulel se lidt på deres billet-rpiser ???
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 16:10
3D SPIL er allerede et hit blandt mange gamere, og det bliver meget større med tiden. 3D FILM har en noget sværere vej at gå. Både i biografen såvel som derhjemme. Priserne i biograferne er ikke noget der ligefrem lokker folk i en krisetid som denne, og, der er ikke ligefrem tonsvis af rigtige spillefilm i 3D som folk kan nyde. Jo, det er da fint med lidt animationsfilm til børnefamilierne, men, der skal meget mere til på filmområdet. Det skal der også på spilområdet, men, det kommer bestemt også. Vær ikke i tvivl om dét. Wink
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 17:58
3D er rigtigt lækkert, hvis filmen fra starten er optaget som en 3D film 
Det med af opgraderer en 2D film til en 3D film, er det der får folk til af løbe skrigende væk, men det bliver da spændende af se Tron den 2. 3D 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu