recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation Move - first impressions!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlaystation Move - first impressions!

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

jeg er pænt skuffet over dette move, har brugt  +1time på at kalibrere, flytte kamera, ændre lys i stuen rundt etc. Og uanset hvad så spiller det bare slet ikke, kalibrerer konstant i spillene også.
 
Arghhhhhhhhhhhh er kort sagt min konklusion......Cry De har edernamene et godt stykke op til wii i brugervenlighed. Det er så langt fra plug and play som noget kan være...
 
Har du husket at dreje linsen over så kameraet lyser blåt?
 
Jeg kan overhovedet ikke genkende dine fejl - og min stue er også meget mørk, har endda spillet med alt lys slukket om natten, så hvis det fortsætter for dig, ville jeg få kameraet byttet...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 22:50
Mine first impressions er, at det er sygt præcist! Så jeg kan heller ikke genkende noget af det omtalte fra jan160674.

Især i Tumble som der omtales mærkes det at den mindste bevægelse genkendes.

Jeg er dog rimeligt hurtigt gået død i de demoer.. mangler seriøst et ordentligt tennisspil nu - kom så Virtual Tennis 4 !! :D
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

jeg er pænt skuffet over dette move, har brugt  +1time på at kalibrere, flytte kamera, ændre lys i stuen rundt etc. Og uanset hvad så spiller det bare slet ikke, kalibrerer konstant i spillene også.
 
Jeg kunne overhovedet ikke styre den, før jeg kalibrerede den i menuen, altså ikke kun i spillene. Har i andre også været nødt til det? Burden den ikke "out of the box" være nogenlunde spilbar.
 
Nå men da jeg så fik kalibreret, kunne jeg til nødt styre, men det er sindsygt upræcist. Brugte 10-20 forsøg på at få controlleren igennem de der ringe i Tumble.
 
Er meget i tvivl om det er lyset der gør det, jeg har kun lys fra siden/skråt bagud, så der er pænt dunkelt. Men burde den ikke melde fejl hvis der er for lidt lys. Og eftersom kontrolleren lyser op,burde kameraet kunne fange den tænker jeg. Prøvede også at sætte en malerlampe op, men det gjorde det slet ikke bedre. Måske det var for meget lys.
 
Så er der kameraets placering, jeg har prøvet både over tv som hænger ca 1,5 m oppe. På bordet og på gulv. I eyepet fortæller den kamerat skal være maks 60 cm over gulvet. I de andre spil anbefales det at kameraet placeres over Tvet.  Kan ikke opfylde de 2 ting samtidigt med mindre man har tvet på gulvet. Det er vel ikke meningen kameraet skal flyttes rundt til de forskellige spil??
 
Endelig er der afstanden til kamera, har også her prøvet alt fra 30 cm til 3-4m, de ser ikke udtil at noget rigtigt virker. Men primært indenfor for de anbefalede 1-3m.
 
Arghhhhhhhhhhhh er kort sagt min konklusion......Cry De har edernamene et godt stykke op til wii i brugervenlighed. Det er så langt fra plug and play som noget kan være...

Nu vil jeg ikke lyde som en fanboy eller erhh.. jeg har ikke engang MOVE - men jeg kunne ikke forestille mig Sony lancere et stykke hardware der er så elendigt som det du beskriver. 
De har haft kendtskab siden PS2 tiden med kameraer og de ved hvordan de står i forhold til deres konkurrenter så det skal bare køre. 


Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:20
Fatter simpelthen intet af dette. Nu prøvede jeg Tumble igen. Vælger kalibering i spillet den siger, kalibrering fuldført. Derefter kører den der hånd rundt på skærmen uden jeg bevæger controlleren. Går jeg mod højre, går den mod venstre på skærmen, men ikke særligt præcist eller konsekvent. Jeg kan ikke engang starte spillet, kan simpelthen ikke få hånden til at bevæge sig derhen på 1player symbolet.
 
Enten kamera eller move controller må jo være i stykker! Jeg prøver reset funktionen på move controlleren.

Men i svarede aldrig på mit spg.: har i andre brugt kalibrerings funktionen i menuen, hvor man skal dreje den rundt i forskellige retninger? Eller har i bare kunne starte spillene og køre derudaf?
Til top
Kento Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Fatter simpelthen intet af dette. Nu prøvede jeg Tumble igen. Vælger kalibering i spillet den siger, kalibrering fuldført. Derefter kører den der hånd rundt på skærmen uden jeg bevæger controlleren. Går jeg mod højre, går den mod venstre på skærmen, men ikke særligt præcist eller konsekvent. Jeg kan ikke engang starte spillet, kan simpelthen ikke få hånden til at bevæge sig derhen på 1player symbolet.
 
Enten kamera eller move controller må jo være i stykker! Jeg prøver reset funktionen på move controlleren.

Men i svarede aldrig på mit spg.: har i andre brugt kalibrerings funktionen i menuen, hvor man skal dreje den rundt i forskellige retninger? Eller har i bare kunne starte spillene og køre derudaf?


Hvordan kører den, når du bruger den i XMB'en? (menuen) For min første kontroller kørte nedad af sig selv der, og det var resultatet af en defekt kontroller. Fik den byttet med det samme, og har ingen problemer haft siden...
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 10:26
Den kører fint i XMB. Og tror nu jeg fik løst problemet.
 
I eyepet demoen bed jeg denne gang mærke i at speakeren sagde det skulle pege så langt ned mod gulvet som muligt. Ikke at jeg synes det eyepet så fungerede specielt godt (bortset fra bade/bruse/tørre delen). Man da jeg bagefter brugte kameraet i samme position på tumble, så virkede det fint.
 
Kameraet har simplethen ikke peget nok ned af. Jeg troede at man kun skulle vippe det hvis f.eks. havde det til at stå på gulvet eller helt oppe under loftet. Nu peger det så meget ned det kan selvom det sidder på fjernsynet.
 
Jeg synes ikke det er sindsygt præcist, men absolut på højde med wii eller bedre. Og nu skal jeg jo også lige lære at styre det. Jeg er nok lidt motorisk udfordret.

Jeg synes det er ringe at systemet ikke kan fortælle en hvad fejlen er. Jeg er gået fra totalt ubrugeligt til noget der nok skal blive godt, ved at pege linsen nedaf. Havde eyepet demoen ikke været der havde jeg returneret det. Og opsætnings introen peger kameraet lige ud, selvom det sidder på fjernsynet, og det nævnes ikke engang at man evt. skal vippe det. Og jeg mener trods alt jeg er rimeligt teknisk anlagt.
 
Ville godt se dem sætte dette op nede på plejehjemmet, fritidshjemmet eller hvor Sony ellers håber at stjæle markedsandele fra WII, med dette produkt der skulle ramme bredere end hardcore gamere. 
 
Nå men nevermind nu spiller det, så glæder mig til at prøve Tiger og sportschamps.
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:10
Lige en update. Tiger er sku sjovt, men man skal godt nok svinge hurtigt for at få den på 100% i fart. Er helt smadret i ryggen efter 4 huller, så jeg gør nok noget forkert.
 
Kan ikke helt gennemskue hvordan man bruger sin focus med move controlleren, altså ændrer skru på bolden efter den er sendt afsted osv.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Jeg synes det er ringe at systemet ikke kan fortælle en hvad fejlen er. Jeg er gået fra totalt ubrugeligt til noget der nok skal blive godt, ved at pege linsen nedaf. Havde eyepet demoen ikke været der havde jeg returneret det. Og opsætnings introen peger kameraet lige ud, selvom det sidder på fjernsynet, og det nævnes ikke engang at man evt. skal vippe det. Og jeg mener trods alt jeg er rimeligt teknisk anlagt.

Det lyder til, at de ikke har fået alt det gode med fra PS2's Eye Toy. I Eye Toy får man på skærmen vist billedet fra kameraet, med et omrids af en person indtegnet, og så skal man justere kameraet og/eller stille sig, så man cirka udfylder dette omrids.
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 10:09
Præcis Allan, det er lige det der mangler. Især forsi den reagerer også når det ikke står rigtigt. Og man kan også uden problemer kalibrere, selvom kameraet står forkert.
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 20:13
Det er nu også tydeligt at Tiger11 ikke blev lavet til Move fra starten, for satan det er klodset lavet. For alle menu bevægelser osv. skal man bruge navi controller eller alm. controller. Så man skal hele tiden slippe/tage den alm. controller, da man jo laver selve golfsvinget med 2 hænder på move controller. Selvom der er kryds, firkant også videre på move controller, skal man bruge de samme taster men på navigation/alm controller for at det virker. Håbløst, håbløst.
Men selve følelsen af at lave et golfsving er super, selvom det selvfølgelig er meget nemmere end i virkligheden, og ikke realistisk på den måde.
 
Men min kone der ikke spiller golf fik 29 slag på 3 huller, jeg spiller golf og brugte 11. Så det har absolut noget at sige om man kan lave et rigtigt golfsving eller ej. 
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 00:01

Wedbush estimates just 300,000 units of motion-sensing system sold in US; Sony Europe chief boasts of 1.5 million sold in EU, says demand "far in excess" of estimates.

As part of yesterday's September US game sales report, NPD said that game accessory sales increased 13 percent last month thanks in part to the launch of the PlayStation Move. However, neither the industry research group nor Sony Computer Entertainment America released any hard sales figures for the system.

That said, a report from Wedbush analysts Michael Pachter and Edward Woo pegged the motion-sensing system as having a "modest" debut stateside. According to their estimates, the Move sold just 300,000 units following its September 17 launch in the US, including PlayStation 3s bundled with the system. (The month saw 312,000 PS3s sold overall.) However, Wedbush's latest report predicts that October will see "strong sales" of the system as the holiday season approaches.

Meanwhile, Sony Computer Entertainment Europe chief Andrew House was much more bullish on his company's product. Speaking with the Bloomberg news service, the executive said that Move saw "very significant sales in the first month since launch, somewhere in the region of 1.5 million units for the new controller across just Europe." SCEE also distributes products in the entire EMEA region, which includes the Middle East, Africa, and Australasia.

House says the Move has done so well that supply might not be able to keep pace with demand. "The initial sales response has been so far in excess of our initial plan that we'll probably be looking at accelerating production," he boasted.

The PlayStation Move launched in Europe on September 15, North America on September 17, and will launch in Japan on October 21. The system, which consists of the PlayStation Eye camera and LED-capped wand controllers, is available in a variety of configurations. Controllers are sold on their own for $50, bundled with the PlayStation Eye camera and minigames compilation Sports Champions for $100, or with all that and a 320GB PlayStation 3 for $400. Although games like Lord of the Rings: Aragorn's Quest and Tiger Woods PGA Tour 11 sell for full price, a line of PlayStation Move games sells for just $40 each.

Det ser da ud til at det sælger mere end forventet. Det havde jeg så alligevel ikke regnet med.

Så håber jeg da bare at der kommer nogle interessante spil der udnytter MOVE ordenligt, f.eks. noget starwars med lyssværdkampe og nogle gode onrail skydespil.Tongue
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 07:05
Det er i hvert fald en ok investering, hvis man har en PS3, men har man intet i forvejen vil de fleste nok stadig vælge WII, pga. pris. Men det er jo 10*federe en WII. Men ja der stort set kun interessante sportstitler, og sådan nogen elsker du jo:) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu