recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee Netgear CG3000-N - Svagt trådløst signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee Netgear CG3000-N - Svagt trådløst signal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee Netgear CG3000-N - Svagt trådløst signal
    Sendt: 07-November-2010 kl. 11:12
Efter en del opfordringer i en af mine tidligere tråde herinde har jeg nu købt en N-router til at udskifte den gamle, lettere langsomme G router, der har serveret vores trådløse net gennem de sidste par år.

Efter en længere kamp igår med YouSees besværlige aktiveringskontrol er den nu endelig oppe at køre, men men men. Glæden var ganske kort, da der blot gik en halv time, før min kæreste i kontoret brokkede sig over, at nettet faldt af. 

Ganske rigtigt. Hvor den gamle, langsomme og slidte Netgear router på G-nettet gav 4-5 signalbarer i hele lejligheden, så kører den nye, fancy N-router de fleste steder kun med 1 eller 2, hvis man er heldig.

Jeg sidder i skrivende stund klods op af den, og har på trods af dette endda ikke engang fuld signal (4 ud af 5).

Er dette en rædselsfuld skod router eller er der noget, jeg overser?

Routeren er sådan en sag her;

Og her er den omtalte tråd fra tidligere;
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 17:41
Jeg har selv den nævnte model fra Yousee og den fungere perfekt overalt i min lejlighed (100 kvm), sidder ca. 6-8 meter fra den og med en væg/skydedør imellem og der er altid fuldt signal, så lyder mærkelig at du oplever det modsatte. Køre computerene N standard?
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 20:04
Jep, det gør de. Ja, jeg forstår heller ikke helt, hvad der er gået galt. Jeg har skrevet en meget skuffet mail til YouSee, men ved ikke, hvad deres løsning er.

Et andet fint eksempel er, at jeg på PS3'en (som måler signalet i procenter) har eksempelvis 30 % signalstyrke med routeren ved siden af, mens naboernes routere rundt omkring os alle befinder sig på 70-90 %. Det finder jeg virkelig, virkelig underligt.


Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Jep, det gør de. Ja, jeg forstår heller ikke helt, hvad der er gået galt. Jeg har skrevet en meget skuffet mail til YouSee, men ved ikke, hvad deres løsning er.

Et andet fint eksempel er, at jeg på PS3'en (som måler signalet i procenter) har eksempelvis 30 % signalstyrke med routeren ved siden af, mens naboernes routere rundt omkring os alle befinder sig på 70-90 %. Det finder jeg virkelig, virkelig underligt.



Måske har dine naboer skruet op for sendestyrken, måske endda udover det lovlige?

Hvor mange sender på den kanal som du benytter? Til G netværk der er reelt kun 3 ikke-overlappende kanaler (1, 6 og 11), og N netværk i 2.4 GHz området breder sig endnu mere.

Prøv dig frem med at skifte kanal. Eksperimenter med alternative placeringer af routeren. Jeg er gået over til et separat AP for at få mere fleksibilitet med placeringen (generelt: jo højere, desto bedre, men så er det smart hvis man kun skal trække et netkabel til AP'et, ikke 2 eller flere netkabler til WAN og LAN switchen).

Hvis du har mange naboer er det ikke utænkeligt at du aldrig finder en 100% stabil løsning. Der er kun de samme frekvenser, og I støjer ind over hinanden (sammen med babyalarmer, trådløst TV-signaler, trådløst whatever som benytter 2.4 GHz området, og microbølgeovne ikke at forglemme).

Hvis du har en dual-band N router/AP og netkort i computerne der kan bruge 5Ghz området, har du et forspring indtil 5GHz området bliver lige så overbelastet som 2.4Ghz området...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 23:04
Jeg har desværre allerede eksperimentet med flere kanaler og omkring 10 forskellige positioner for routeren, og der var ikke forbedringer ved nogle af dem :(

Den ene position var som nævnt endda den anden ende af skrivebordet, ca. 1.5-2 meter væk.

Kan det være routeren, den er galt med?

PS. Der var kun 1-2 andre routere på den automatiske kanal (11).
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Jeg har desværre allerede eksperimentet med flere kanaler og omkring 10 forskellige positioner for routeren, og der var ikke forbedringer ved nogle af dem :(

Den ene position var som nævnt endda den anden ende af skrivebordet, ca. 1.5-2 meter væk.

Kan det være routeren, den er galt med?

PS. Der var kun 1-2 andre routere på den automatiske kanal (11).


Det er ikke utænkeligt at radioen i den gamle router er bedre end i den nye.. Man får hvad man betaler for, og der er en grund til at professionelle access points koster 5000-10000 kroner!!
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Husblas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 16:23
Ved ikke om yousee selv har givet dig en ny, men der er ingen tvivl om at din nye router har en defekt. Beskadiget antenne måske, årsagerne kan være mange, men den er helt 100% i stykker. Derfor får du svagt signal.

De gamle netgear routere er af væsentligt dårligere kvalitet end de nye. 

EDIT: for saatan, så ikke det var 2010. Sorry. sorry sorry. Kom forbi den her i en search :( 


Redigeret af Husblas - 09-November-2011 kl. 16:24
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu