recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udgivelsesdato på JVC X3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdgivelsesdato på JVC X3

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

 
Nu var det også mere min egen antagelse, jeg oplever ofte, at når folk først er skiftet til DLP, er det svært at vende tilbage til noget som helst andet bagefter. Jeg synes det er imponerende, at en 3 år gammel Sim2 model, stadig kan følge med de bedste i samme prisklasse!
 
Okay, så misforstod jeg dig lidt, men ja - det er imponerende, og det tror jeg er noget rigtigt mange undervurderer. Jeg kender RIGTIGT mange der har købt eksempelvis JVC'ere og Sony'er til 30k+ for 2-3-4 år siden, som allerede har skiftet ud igen. Mens dem der sidder med Sim2'erne købt for 3-4 år siden, de siger at de stadig bare er glade for deres billede hver eneste gang de tænder. Det er en mentalitetsforskel mht. at fokusere på billedkvalitet og dét at gengive filmenes indhold, frem for at fokusere på "det sidste nye".
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 12:40
Er nu stadig meget glad for min JVC på 2 år.
Men til den nye hjemmebio efter sommerferien bliver det spændende og se hvad de har af nyt på hylderne, ellers bliver det en X5 eller Sin2.
Otto: Hvad sker der egentligt med 21-9 overordnet. Er dog stadig mest stemt for et 16-9 fastramme igen. Når det er en dedikeret hjemmebio, har de hvide lærredbjælker i top/bund stor indflydelse på billedkvaliteten ?
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Otto: Hvad sker der egentligt med 21-9 overordnet. Er dog stadig mest stemt for et 16-9 fastramme igen. Når det er en dedikeret hjemmebio, har de hvide lærredbjælker i top/bund stor indflydelse på billedkvaliteten ?
 
Ja, det flytter ret meget på den subjektive oplevelse at maske bjælkerne væk. Om der sker noget på 21:9, tja, det kan vel diskuteres. Der har været rygter om nogle ultra high-end 21:9 projektorer, men markedet ligger lidt stille i den tunge ende, så spørgsmålet er om det sker før verdensøkonomien ser bedre ud. Problemet med konstruktionerne som de er nu, er sådan set "bare" priserne. Der er masser af 21:9 løsninger på markedet, bare ikke lige i de prisklasser vi typisk debatterer her på forummet.
 
Hvis jeg personligt skulle indrette en dedikeret hjemmebio med udstyr i den dyrere ende (hvilket jeg ville gøre hvis jeg havde råd...), så ville det ubetinget blive gjort med én eller anden form for 21:9 løsning. Og der er iøvrigt nogle stykker rundt omkring i landet der har det, det er bare sjældent at ejerne af de RIGTIGT fede hjemmebio'er bruger tid på at diskutere dem i fora'ene... Dét man kan sige om 21:9, er at det er et ret individualiseret produkt, der er ikke én løsning der er god for alle, og derfor vil der heller ikke være ét produkt der pludselig vælter markedet. 21:9 er noget man kan få så snart man vil og kan investere i det, der er ikke nogen udvikling man skal vente på dér. Det er bare et spørgsmål om kroner og øre, fordi de velfungerende løsninger er relativt dyre. Da det primært drejer sig om nogle rent mekaniske ting (motoriserede maske-systemer, og ikke mindst anamorfiske linser hvis man går dén vej), så er der ikke rigtigt udsigt til at der bliver nogle kvantespring på pris/ydelse på dén front. Man skal lige kigge sig for når man køber udstyret, så man er sikker på at få f.eks. en afspiller der kan flytte underteksterne, og en projektor eller scaler der kan strække billedet osv, men ellers så er det bare at gå i gang.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:06
Jeg er ikke rigtig til at pille ved billedet med linser, der ødelægger det, hvis du er med.
Så hellere det her.
Glæder mig som et barn.
Glemte at sige forventet indflytning 1 sep.
Har egentligt tænkt mig at du og hvor du nu arbejder står for billedsiden.
Lydsiden har jeg andre muligheder.
Rummet er 4,2 x 7,0 m.
Der skal jo også være plads til baren.
Til jer andre skal jeg nok oprette en tråd når byggeriet starter, om bio rummet.


Redigeret af SVP03 - 11-Januar-2011 kl. 19:38
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu