recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synkronisering af undertekster (ProjectX)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynkronisering af undertekster (ProjectX)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hulobe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2010
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 04:01
Når jeg demuxer min TS i ProjectX får jeg en SUP (ikke SUB). Og den kan jeg ikke få med. Jeg får en fejl

Citér Error: File C:\DVB-T\Opskriften på succes.sup has unknown type. Please have a look at the supported file types ('mkvmerge --list-types') and contact the author Moritz Bunkus <moritz@bunkus.org> if your file type is supported but not recognized properly.

Gør jeg det på en forkert måde i MKV Merge eller er det en forkert fil jeg kommer rendende med?
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Hulobe Hulobe skrev:

Når jeg demuxer min TS i ProjectX får jeg en SUP (ikke SUB). Og den kan jeg ikke få med. ...
Gør jeg det på en forkert måde i MKV Merge eller er det en forkert fil jeg kommer rendende med?
Ja.
Til en alm. SD fil kan du ikke bruge .sup undertekster, du skal bruge idx/sub undertekster.
Dem får du også fra ProjectX ved at sætte hak det pågældende sted.

Erik Helmer Nielsen
Til top
Hulobe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2010
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 20:30
Hej Erik,

Beklager, - men det driller altså stadig

Jeg får følgende fejl fra MKV Merge

Citér Error: The track number 0 from the file 'C:\DVB-T\Fornuft og følelse.sup.idx' cannot be appended to the track number 1 from the file 'C:\DVB-T\Fornuft og følelse.mkv'. The formats do not match.

Jeg kan dog få en fattigmandsløsning til at virke. Hvis jeg gemmer mkv'en og idx'en kan VLC afspille filmen med undertekster
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Hulobe Hulobe skrev:

Hej Erik, Beklager, - men det driller altså stadig
Jeg får følgende fejl fra MKV Merge
Citér Error: The track number 0 from the file 'C:\DVB-T\Fornuft og følelse.sup.idx' cannot be appended to the track number 1 from the file 'C:\DVB-T\Fornuft og følelse.mkv'. The formats do not match.
Det er igen lykkedes for dig at lave noget forkert.
Du skal ikke 'appende', men 'add' de to filer.
Se hjælpefilen for MKVmerge for nærmere forklaring.

Erik Helmer Nielsen
Til top
Hulobe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2010
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 09:15
Hvis man lærer af sine fejl må jeg snart være en klog mand :)

Men tak for din tålmodighed. Og det virker nu. Og er selvfølgelig nemmere end at lave SRT'er.
Det fylder mindre end jeg havde forestillet mig. Forskellen på en MKV med IDX og en uden er yderst minimal (nogle få MB). Selvfølgelig fylder det mere end en SRT, - men det er ubetydeligt.

Dog en lille ting. Jeg synes ikke underteksterne er så pæne. Tror det er fordi de ikke er semitransperante, som de er i TS'en. Er det muligt at få dem til at være det?

Til gengæld virker "Default track" flaget i MKV Merge. Det gør det ikke i Handbrake. Eller også er det fordi VLC ikke
acceptere den måde Handbrake gør det på. Sagt på dansk - man kan med MKV Merge lægge en undertekst ind som
automatisk vises. Det kan man ikke i Handbrake.
Det er selvfølgelig ikke uoverkommeligt at skulle vælge undertekst i VLC, - men det er da nice at det bare spiller når man åbner filen.


Redigeret af Hulobe - 04-Februar-2011 kl. 09:20
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Hulobe Hulobe skrev:

Dog en lille ting. Jeg synes ikke underteksterne er så pæne. Tror det er fordi de ikke er semitransperante, som de er i TS'en. Er det muligt at få dem til at være det?
Ja, underteksterne fra ProjextX er ikke altid lige vellykkede.
Du kan først prøve med andre indstillinger af ProjectX.
Farver m.m. i idx/sub tekster kan ændres med programmet 'Subtitle Creator vers. 2.2'.  Vælg Tools/Manipulate...'.
Programmet 'BDSup2Sub' kan også ændre på teksternes udseende, palette m.m.

Erik Helmer Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu