recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor både SD og HD versioner af samme kanal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor både SD og HD versioner af samme kanal.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor både SD og HD versioner af samme kanal.
    Sendt: 14-Marts-2011 kl. 23:25
Hvad er egentlig grunden til at de søstrekanaler som både kommer i SD og HD version ikke har droppet SD versionen endnu?
Hvis de alligevel sender det samme indhold, hvad er så meningen med at spilde båndbredde på SD kanalen? Det vil da efter min mening give mere mening at sammenlægge den båndbredde og dermed hæve bitraten på HD kanalerne.
Er der virkelig så mange der stadig kun har MPEG2 tunere for efter at de fleste kanaler der samsender i SD og HD ikke længere koster ekstra for kunden er det efter min mening den eneste grund til ikke at droppe SD kanalerne.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 12:24

Det er bare godt spurgt.  Clap   Clap

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 15:34
Er det en udbredt fremgangsmåde på alle HD kanaler at der samsendes med SD? Jeg kan se at DRHD og DR1 og 2 af og til samsender. Men det er nu ikke så ofte Confused
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 16:43
Yousee har som en regel en HD og en SD-udgave, fx Kanal5, Canal9, Eurosport1 og 2, SVT1, ZDF, TV3+, DR HD er kun i HD-udgaven. Om det er nødvendigt?, tja, hvis man kun har en mpeg2-modtager (fx den gamle sagem60), eller et mpeg2 DVB-C TV, så er det vel nødvendigt, men mig bekendt er der vel ikke specielt pladsmangel i Yousee's net
mvh Christian
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2011 kl. 13:52
Gammelt emne, jeg er nu glad for SD, når jeg er nede på harddisk plads. HD fylder som een i h......
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2011 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Hvad er egentlig grunden til at de søstrekanaler som både kommer i SD og HD version ikke har droppet SD versionen endnu?
Hvis de alligevel sender det samme indhold, hvad er så meningen med at spilde båndbredde på SD kanalen? Det vil da efter min mening give mere mening at sammenlægge den båndbredde og dermed hæve bitraten på HD kanalerne.
Er der virkelig så mange der stadig kun har MPEG2 tunere for efter at de fleste kanaler der samsender i SD og HD ikke længere koster ekstra for kunden er det efter min mening den eneste grund til ikke at droppe SD kanalerne.


Ja der findes stadig mange mennesker der bruger analog tv og ikke har mere end mpeg2
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 21:10
HØRT! Og EuroSport HD (youSee) trænger virkelig til flere bits! Den kunne godt bruge en sammenlagt båndbredde. Men man må jo undre sig over dette sære fænomen, som må spilde en del plads og koste unødigt, når Canal+ for nyligt har valgt at First og Film HD skulle sende det samme, og blive til First og First HD i stedet. Confused

Redigeret af Ulle - 16-Oktober-2011 kl. 21:11
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Hvad er egentlig grunden til at de søstrekanaler som både kommer i SD og HD version ikke har droppet SD versionen endnu?
Hvis de alligevel sender det samme indhold, hvad er så meningen med at spilde båndbredde på SD kanalen? Det vil da efter min mening give mere mening at sammenlægge den båndbredde og dermed hæve bitraten på HD kanalerne.
Er der virkelig så mange der stadig kun har MPEG2 tunere for efter at de fleste kanaler der samsender i SD og HD ikke længere koster ekstra for kunden er det efter min mening den eneste grund til ikke at droppe SD kanalerne.
Representanter for Dansk Erhverv var jo vældig indstillede på at nogen ikke helt Nye Tv, kun var beregnede til modtage DVB-C/MPEG2 eller Yes SD  Tv.
 
Så det er vel rimeligt klart noget samsendes/dobbeltsendes  Wink
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 14:28
hmm må da indrømme jeg er glad for sd kanalen af 3+ når de ikke betaler for hd udgaven af programmet. Det er ofte at tv serierne på hd ikke fylder min skærm ordenligt ud.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu