recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til b&w 683
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstærker til b&w 683

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Arvid Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2006
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker til b&w 683
    Sendt: 14-Juni-2011 kl. 09:23
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 09:50
Du skal helst ikke kombinere NAD med B&W.. Taler af erfaring..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Arvid Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2006
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:10
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:17
NAD laver en meget tung og fyldig lyd, det har B&W også - det er for meget af det gode. Jeg kan ikke anbefale noget direkte, men kig evt. på Rotel - det ville jeg ha gjort. Jeg har hørt at Yamaha skulle have en "skarp" lyd, om det passer skal jeg ikke kunne sige, men det var også et bud.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:22

Jeg er nok mest enig med Therien - men gå da ind i Hi-Fi Klubben og prøv forskellige forstærkere med dine højttalere, og se så, hvad du bedst kan lide selv.

Jeg tror umiddelbart, Cambridge ville være et godt match - hvis det skal være noget fra Hi-Fi Klubben.

HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:31
Har selv Pioneer SC LX-72, de spiller ganske fint sammen med mine B&W 604S. Men prøv dig frem, det vi andre synes lyder godt, er ikke sikkert du synes gør. 
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

NAD laver en meget tung og fyldig lyd, det har B&W også - det er for meget af det gode. Jeg kan ikke anbefale noget direkte, men kig evt. på Rotel - det ville jeg ha gjort. Jeg har hørt at Yamaha skulle have en "skarp" lyd, om det passer skal jeg ikke kunne sige, men det var også et bud.


Yamaha har ikke en skarp lyd, ikke en Z7 i hver fald. Den var den mørkeste/varmeste af de tre receivere vi testede på et par B&W XT4 højttalere (de andre to var fra Denon og Sony i nogenlunde samme prisklasse som Yamaha Z7). Men jeg synes nu alligevel at Yamaha passer godt til B&W XT4, om det også gælder 683, kan jeg ikke direkte sige har kun hørt dem én gang i HFK. 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

NAD laver en meget tung og fyldig lyd, det har B&W også - det er for meget af det gode. Jeg kan ikke anbefale noget direkte, men kig evt. på Rotel - det ville jeg ha gjort. Jeg har hørt at Yamaha skulle have en "skarp" lyd, om det passer skal jeg ikke kunne sige, men det var også et bud.


Yamaha har ikke en skarp lyd, ikke en Z7 i hver fald. Den var den mørkeste/varmeste af de tre receivere vi testede på et par B&W XT4 højttalere (de andre to var fra Denon og Sony i nogenlunde samme prisklasse som Yamaha Z7). Men jeg synes nu alligevel at Yamaha passer godt til B&W XT4, om det også gælder 683, kan jeg ikke direkte sige har kun hørt dem én gang i HFK. 
Jeg har hørt en Yamaha 2067 i KT Radio på to forskellige Dynaudio højttalere og Nordost kabler, og her var resultatet det samme. Det lød møg hamrende skingert. Det var direkte udbehageligt at høre på Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 11:08
Leder du efter en forstærker eller receiver?

Jeg har præcis de samme højtalere og NAD t747 surround receiver. De spiller super godt sammen.
Der er nogen der mener de ikke passe sammen, men jeg syntes de lyder fantastisk, men jeg kan også li' en lidt rå lyd
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 12:09
Jeg bruger en nad effekt til at drive et par 683'er og det lyder fantastisk, så ikke altid nad og b&w ikke fungerer sammen, men vores øre er nok forskellige.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Arvid Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2006
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 18:16
Til top
Puroresufan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 20:15

Alt afhænger af pris, en C372 er en lækker sag, som kan give noget smæk til dine B&W, så den til en god pris brugt, 3500 kunne man måske være heldig. C352/356 er IMO ikke kraftige nok. Cam840a er også en fin forstærker, hvis man kan lide den lidt tilbagelænede "rene" lyd fra dem.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu