recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Getmore annullerer salg og hæver prisen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGetmore annullerer salg og hæver prisen

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 12:55
Jeg fandt svaret i denne tråd:

"Ja det gælder nemlig kun ved en ordrebekræftigelse, derfor bruger man webshops (specielt Getmore) det trick at kaldet det en bestillingsliste, og derfor gælder købeloven ikke.

Hvis du har modtaget en ordrebekræftigelse er du i din fulde ret til at få varen til den pris, uanset om det er dem der har lavet en fejl. "

Så Jeg har ikke noget at komme efter, og Jeg lader den ligge, og vælger andre sider til nethandel fremover.

Der kommer vel ikke et fælleskøb på bærbareHandshake
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
the15reasons Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2009
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg tror ærligt talt ikke at de svarer på din mail. Hvis forløbet virkeligt er som du beskriver det, så ville jeg også føle mig snydt. Men din e-mail ligger på ingen måde op til at du ønsker at løse problemet, men bare at du føler dig trådt på og vil brokke dig.

Den lyder bare en smule småfornærmet.
Prøv at være lidt mere imødekommende næste gang, så kan det være at du rent faktisk kan få en dialog igang med firmaet. Det er kun ment som et forslag...

Har selv siddet i samme dilemma, bot ved køb af et spise bord over nettet.

Efter at have modtaget min ordre bekræftelse modtog jeg en besked om at købet var blevet annulleret fordi det var den forkerte pris der var blevet opgivet på hjemmesiden. Og hvad gør man så, acceptere og finder produktet et andet sted?

Jeg valgte at gå i forhandling med webshoppen og endte med at få bordet til en meget fornuftig pris alligevel. (dog efter jeg havde nævnt at jeg ville melde dem til forbrugerklagenævnet)

Held og lykke med købet.

Spreading the 15 reasons on behalf of Playstation 3
Robin@the15reasons.com
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 17:43
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 09:33
Det er jo alt sammen meget fint, at forbrugerklagenævnet har afgjort lignende sager til køberens fordel.
Problemet er bare at forbrugerklagenævnets afgørelser ikke er juridisk bindende. Dead

Det er helt op til den enkelte virksomhed om de vil følge afgørelserne... Den eneste måde at være sikker på at få sin ret, (hvis man har ret), er at lave et civilt søgsmål mod virksomheden, for derefter at få sagen prøvet for en domstol... Men her er omkostningerne jo ret store hvis man skulle gå hen og tabe retssagen...
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 12:46
Jeg vil helt klart advare mod at handle med Getmore, jeg har selv haft store problemer med en fladskærm, tog over 3 mdr. at få mine penge tilbage, kørte en sag imod igennem  forbrugerklagenævnet, vil ikke sige at det gik hurtigere, de var nærmest ligeglade, de trak den ud så længe de kunne.

Det er en røver og svindelbutik, de sørgede for falske positive anmeldelser som de selv stod bag for at hæve deres score som var meget lav på trustpilot.

Hvor meget man så kan stole på trustpilot, når dette kunne lade sig gøre, er op til en selv, jeg stoler ikke
på deres anmeldelser.

Jeg vil råde alle til ikke at handle hos getmore.

Redigeret af Jan.Larsen - 22-Januar-2010 kl. 12:49
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Jakobii Jakobii skrev:

Der har jeg så sovet i timen, ved du om Dustinhome eller computersalg.dk er i orden?

Jeg har dårlige erfaringer med Computersalg i forhold til en reklamationssag på en bærbar PC, hvor de på ingen måde ønskede at dokumentere, hvorfor de afviste reparation af en løs forbindelse på bundkortet - og samtidig krævede ca. 800 kr. i kontrol-gebyr og porto.

Efter en klage til Forbrugerklagenævnet tilbød Computersalg et forlig (refundering af halvdelen af gebyret), som jeg accepterede, da det i praksis er meget svært for køber at bevise, at fejlen var tilstede ved købet halvandet år før. Derefter reparerede jeg selv den dårlige lodning på bundkortet på en time.

Men det kan jo sagtens være en enkeltstående uheldig sag.

vh. Thomas

Redigeret af ThomasP - 22-Januar-2010 kl. 14:25
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 14:41
Pas på med at ville spare de 1000 kr. man ofte gør ved at handle ved useriøse firmaer.... KAN IKKE BETALE SIG I DET LANGE LØB!!!
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 14:42
Synes du skal ringe til dem i stedet for at skrive - du får aldrig svar tror jeg.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Pas på med at ville spare de 1000 kr. man ofte gør ved at handle ved useriøse firmaer.... KAN IKKE BETALE SIG I DET LANGE LØB!!!

Hvem er de seriøse firmaer? Det er nemt nok at sige at de billigste er useriøse, men hvis jeg skal betale mere, vil jeg være sikker på at jeg får noget for pengene, ikke bare tomme løfter. Jeg har ikke behov for rådgivning. Jeg ved altid præcist hvilken edb dims jeg ønsker at købe.

Jeg kun gode erfaringer med Getmore de 4-5 gange jeg har handlet der. Ingen reklamationssager dog.

Ligeledes med Computersalg, som nogen nævner i tråden. Her har jeg en enkelt gang gjort brug af min 14-dages returret, og så vidt jeg husker refunderede Computersalg det fulde beløb incl fragt. Rigtigt mange webbutikker, specielt i edb-branchen, er gode til at "glemme" at refundere fragten (ikke min returfragt naturligvis, men fragtbeløbet ved køb). Det gider jeg ikke køre sager over.

Men... det er bare mine erfaringer som ikke passer med andres (det vil enkeltsager sjældent gøre).

Jeg har opgivet at holde styr på hvem der er gået konkurs, så min reklamationsret er fordampet. For et par år siden anså jeg SHG for at være lidt mere seriøes end de andre (kan ikke huske hvorfor, måske fordi deres priser var lidt højere?), men efter at SHG [også] et gået konkurs og genopstået under samme navn (men uden de gamle reklamationsforpligtelser, needless to say), er jeg holdt op med den slags. Jeg har også droppet at holde styr på hvem der ejer hvem. Hvis Århus PC Lager vil sælge de samme varer billigere hos Compumail, skal de have lov til det, og det giver alligevel sig selv når man kigger på prisen.Wink

Hvis man virkelig skal vurdere [online] forhandlernes seriøsitet, må det være ud fra hvordan de behandler reklamationssager. Enhver burde kunne finde ud af at sætte adresse labels på papkasser og sende dem videre med PostDanmark. Men heldigvis er der efter min erfaring ikke så mange af den slags sager når man køber løse komponenter (motherboards, diske, grafikkort), og forhandlerne skifter ofte ejer (senest er Getmore overtaget) frivilligt eller ufrivilligt, så den vurdering er også svær. Gælder andres gamle erfaringer stadig med den nye ejer?

Reklamationssager er altid tricky... Hvis defekten opstår inden for de første 14 dage (eller DOA), kan man overveje at benytte returretten i stedet for besværet med en reklamationssag.

Så... efterhånden er det eneste som virkelig kan p*sse mig af i købssituationen firmaer som påstår at de har varen på lager, men hvor det i virkeligheden betyder at de efter et køb vil bruge de næste 4-5 uger på at overveje om de skal bestille varen hjem fra deres grossist.

Redigeret af JesperLund - 22-Januar-2010 kl. 15:32
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 22:44
Prøv at læse denne nyhed omkring Getmore:

Lyder som om SKAT (os allesammen) har finansieret de gode priser Angry
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Prøv at læse denne nyhed omkring Getmore:

Lyder som om SKAT (os allesammen) har finansieret de gode priser Angry

Man kan vel ikke sige andet, LAD DOG VÆR MED AT HANDLE HOS GETMORE, det er en gang røver og banditter, som står bag dette foretagne. Om et år eller 2, så har de sikkert solgt firmaet igen til en anden fætter i familien. Mens skat igen står med en momsgæld.
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Oprindeligt skrevet af Jakobii Jakobii skrev:

Der har jeg så sovet i timen, ved du om Dustinhome eller computersalg.dk er i orden?

Jeg har dårlige erfaringer med Computersalg i forhold til en reklamationssag på en bærbar PC, hvor de på ingen måde ønskede at dokumentere, hvorfor de afviste reparation af en løs forbindelse på bundkortet - og samtidig krævede ca. 800 kr. i kontrol-gebyr og porto.

Efter en klage til Forbrugerklagenævnet tilbød Computersalg et forlig (refundering af halvdelen af gebyret), som jeg accepterede, da det i praksis er meget svært for køber at bevise, at fejlen var tilstede ved købet halvandet år før. Derefter reparerede jeg selv den dårlige lodning på bundkortet på en time.

Men det kan jo sagtens være en enkeltstående uheldig sag.

vh. Thomas
jeg  har handlet en del hos dustin home,  jeg har ingen problemer haft hurtig og god service.
og de er til at få fat i. det samme kan jeg sige om SHG.Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu