recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gladiator BD anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGladiator BD anmeldelse

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Så er det fin læsning. Send du bare nogle flere afsted Smile

Jeg arbejder på sagen Smile

Tak Big smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 14:41

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Er der nogle som har noget kritik?

Du burde nok droppe den overdrevne brug af jeg-formen, og lære at bruge de sammensatte ord ordentligt.
Åh for pokker, kunne du da for en gang skyld ikke være lidt positiv, i stedet for altid irettsættende og belærende. Håber mit indlæg er sprogligt og gramatisk nogenlunde korrekt.

MrCeecar spørger selv om der er nogle som har kritik. Ris og ros kan man kun lære af Smile  Skal vel ikke kun være skulderklap det hele

Og til MrCeecar

Så er det fin læsning. Send du bare nogle flere afsted Smile
Ganske enig, men helst på en måde, at der ligger også noget klart positivtTongue

Og skal jeg endelig komme med noget konstruktiv kritik, så ville det være skønt med lidt billederTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 14:48
Hej.

Mener du har lavet en god anmeldelse, især for folk som ikke har set filmen. Nu har jeg lige prøvet at læse anmeldelsen kritisk mht. ovennævnte grammatiske kritik. Jeg mener det er klart overdrevet at kalde det for overdrevet brug af jeg-form. Jeg-formen understreger jo at det er anmelderens subjektive mening. Ikke som kritikeren selv nogle gange benytter sig af; at fremhæve sin subjektive mening om dette og hint, at den ene ex. teknologi er definitivt bedre end andre. Dét er dårlig stil.

Keep up the good work...
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 14:50
Ja som Hother siger ville det være rart med et par billeder Thumbs Up
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af PHN2 PHN2 skrev:

Hej.

Mener du har lavet en god anmeldelse, især for folk som ikke har set filmen. Nu har jeg lige prøvet at læse anmeldelsen kritisk mht. ovennævnte grammatiske kritik. Jeg mener det er klart overdrevet at kalde det for overdrevet brug af jeg-form. Jeg-formen understreger jo at det er anmelderens subjektive mening. Ikke som kritikeren selv nogle gange benytter sig af; at fremhæve sin subjektive mening om dette og hint, at den ene ex. teknologi er definitivt bedre end andre. Dét er dårlig stil.

Keep up the good work...

Lige så jeg forstår det helt rigtigt. Har jeg brugt jeg-formen forkert eller er det den rigtige måde at bruge det på eftersom det er en anmeldelse? Jeg vil bare være helt sikker på at jeg forstår Smile

Tak Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 14:57

Ja som Hother siger ville det være rart med et par billeder Thumbs Up

Jeg har intet kamera og skal derfor låne dem fra andre hjemmesider som blu-ray.com. 
Så længe jeg bare skriver "lånt fra ....", så burde der ikke være nogen problemer i det. 

Jeg husker det med billederne til næste gang Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 15:02

Hej.

Keep up the good work...

Lige så jeg forstår det helt rigtigt. Har jeg brugt jeg-formen forkert eller er det den rigtige måde at bruge det på eftersom det er en anmeldelse? Jeg vil bare være helt sikker på at jeg forstår Smile

Tak Smile
Det er ikke forkert at bruge jeg-formen, tværtimod! Men der kunne være udeladt et par af "jeg'erne" i forhold til at gøre teksten mere flydende. Men helt ærligt, det er ikke noget der generer mig Smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Åh for pokker, kunne du da for en gang skyld ikke være lidt positiv, i stedet for altid irettsættende og belærende.

Han spurgte selv om kritik.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hej.

Keep up the good work...

Tak Smile
Det er ikke forkert at bruge jeg-formen, tværtimod! Men der kunne være udeladt et par af "jeg'erne" i forhold til at gøre teksten mere flydende. Men helt ærligt, det er ikke noget der generer mig Smile

Okay det tager jeg til mig. Jeg vil jo gerne gøre det så professionelt som muligt og selv det mindste kritik er noget jeg vil tage til mig, så det er fedt at det kommer frem Big smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 15:08

(...) skuespiller præstationer (...)

Dette er et eksempel på to ord der skal sættes sammen. Se eventuelt min signatur for mere information.

Du bør heller ikke bruge forkortelser i en anmeldelse, som for eksempel da du skriver 'pga.'. Du har rigeligt med plads til at skrive 'på grund af'.

Her er et eksempel på en anmeldelse med passende brug af 'jeg'.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

(...) skuespiller præstationer (...)

Dette er et eksempel på to ord der skal sættes sammen. Se eventuelt min signatur for mere information.

Du bør heller ikke bruge forkortelser i en anmeldelse, som for eksempel da du skriver 'pga.'. Du har rigeligt med plads til at skrive 'på grund af'.

Her er et eksempel på en anmeldelse med passende brug af 'jeg'.

Tak for eksemplerne Big smile 
Jeg læser dem igennem på et tidspunkt jeg lige har lyst. Men forkortelserne kan jeg jo allerede tage til mig. Det er jo ikke noget jeg skal "lære" Big smile
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 17:20

Go anmeldelse og godt initiativ Smile. Synd at der altid er nogen der skal være negativ og nedladende, men sådan er det jo åbenbart.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu