recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gladiator BD anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGladiator BD anmeldelse

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 19:46
Fin anmeldelse, men jeg synes det ville være rart at vide hvilket udstyr billede/lyd er bedømt på?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Fin anmeldelse, men jeg synes det ville være rart at vide hvilket udstyr billede/lyd er bedømt på?

Orv god ide Big smile
Jeg tror jeg laver det i min signatur Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 20:11
Jeg har lavet en signatur med hvad udstyr jeg har. Smile

God ideThumbs Up
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er der nogle som har noget kritik?

Du burde nok droppe den overdrevne brug af jeg-formen, og lære at bruge de sammensatte ord ordentligt.

Vil du give et eksempel? Smile
Med risiko for at træde visse personer over tærerne, kan du jo starte med at tælle hvor mange af dine sætninger der begynder "Jeg..." :-)

Edit: Whoopsie, jeg glemte at læse side 2...

/Nils

Redigeret af nbu001 - 30-Juli-2011 kl. 20:36
           
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Synd at der altid er nogen der skal være negativ og nedladende, men sådan er det jo åbenbart.

Jeg har overhovedet ikke været hverken negativ eller nedladende.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 21:23
Nu er der jo mange måder at fremkomme med kritik på, den konstruktive, den positive og den negative - og som ikke indeholder noget positivt overhovedet. Kritik funger normalt aller bedst, når det ikke kun er malurt, og man kan skam altid finde noget positivt, selv om man er kritisk og ønsker noget andet og mere.

Der hvor det ind i mellem næsten kan gøre mig ondt er jo, at vi reelt har nogle medlemmer som meget gerne vil bidrage med læsestof, af den ene eller den anden karakter - med de tør sørme ikke. Har faktisk for ganske få minutter siden svaret en PM på netop et medlem der gerne vil bidrage, men vil ikke af frygt for at blive "Svinet til".

Det folk ofte glemmer, at her på siden er det lysten der driver det frivillige skrive arbejde, og ikke noget som helst andet. Lysten til at skrive læsestof om egne oplevelser, uddele viden om dette og hint osv. Men kære venner, der er rigtigt meget der bliver stoppet. 

Sagen er den, at det er blevet helt normalt at svine folk til på internettet fordi man er anonym, og man i øvrigt ikke kender det menneske som man angriber af den ene eller anden årsag. Men intelligent er det minsandten ikke af de pågældende. Husk, at der altid er et menneske i den anden ende - en som man måske kunne have været super god ven med.

Nu er der heldigvis ingen der i denne tråd har svinet andre til, jeg vil dog mene, at der er et par enkelte hvor et kommunikationskursus kunne gøre god gavnSmile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 21:34
På hvilket tidspunkt er min kritik ikke konstruktiv? OP beder om kritik og jeg nævner hurtigt to punkter jeg finder mangelfulde; han beder om uddybning og det giver jeg.

Som nævnt kan det ikke bare alt sammen bare være skulderklap, og i hvert fald ikke fra min side, når jeg netop finder, at anmeldelsen har diverse mangler. Det skader ikke nogen, at man prøver at hæve niveauet lidt. Her i landet er sprogkundskaberne for nedadgående, men det kræver ikke meget af folk, at lære (genlære?) hvordan man bruger f.eks. nutids-r og sammensatte ord.

I øvrigt er jeg ikke anonym. Mit rigtige navn, alder og profession fremgår af min profil.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 21:58
@Naiera, nu var mit forrige indlæg nu ikke tilegnet dig. Det var mere generelt om en udvikling som jeg synes er synd.

Men i øvrigt er vi nu meget enige om, at værne om det danske sprogSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 22:59
Til ham der har skrevet en PM til Hother:

Du kommer ikke til at høre noget skidt fra mig, det kan du være sikker på. Det kan være jeg kommer med noget ris og ros, men begrunder altid mine ris. 
Det er faktisk også sjældent at jeg ser nogen blive svinet til på sitet her.
Så bare skriv det du har lyst til Big smile

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 23:28
Jeg finder den meget god af en første anmeldelse. 

Dog er der et par steder, hvor du gentager dig selv. f.eks. "Man finder ud af finder ud af hvad det gik ud på senere i filmen. "
Samt giver det ikke mening at handlingen vurderes ud for 10.0 skalaen og billede samt lyd vurderes ud fra 6 stjerne skalaen. 
Jeg er delvis enig med Niera i Jeg + nutids, men jeg ved at jeg selv ville have svært ved at overholde det.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 23:41

God ideThumbs Up

Har du ikke nogen center højtaler??  Synes ikke rigtig jeg kan se det i signaturen

Det er måske ret væsentligt hvis du skal give bedømmelse for lyd kvaliteten af filmen, om hvor god dialog der er i den
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2011 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

God ideThumbs Up

Har du ikke nogen center højtaler??  Synes ikke rigtig jeg kan se det i signaturen

Det er måske ret væsentligt hvis du skal give bedømmelse for lyd kvaliteten af filmen, om hvor god dialog der er i den

Nej jeg har ikke nogen center højtaler. Men dialogen kommer så bare ud af fronterne. Dialogen ville måske blive bedre med en center højtaler, dog har jeg ikke pengene til det. Dog vil jeg mene at mine ratings i lydkvalitet stadig er pålidelige. Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu