recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Global Connect, problemer med udbyder etc.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Global Connect, problemer med udbyder etc.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Global Connect, problemer med udbyder etc.
    Sendt: 20-Marts-2024 kl. 16:07
Som læst under nyhederne, er nogle brugere glade for at kunne få fiber fra Global Connect via YouSee.
Om der er noget særligt ved Global Connect ved jeg ikke, men her er mine oplevelser der bl.a. inkluderer Global Connect.
Jeg har en udbyder der hedder Bolignet, en 1000/1000 fiberforbindelse.
Det kører ikke helt som forventet, så efter lange seje telefonsamtaler og mails, målinger direkte fra fiberboksen via kabel til en computer, indvilliger Bolignet i at sende en tekniker. Det er Global Connect der ejer fibernettet i mit område, bliver jeg oplyst om (det nordlige Randers).
Efter et par dage bliver jeg kontaktet af Norlys, der aftaler tid til et besøg af en tekniker.
Han ankommer, og fortæller at det ikke er Global Connect der ejer fibernettet jeg benytter, det ejer Norlys.

Okay, han vil måle hastigheden direkte i fiberboksen, men han siger han ikke kan benytte det signal der kommer via Bolignet, så han må ringe til sit bagland og få dem til at åbne en port i fiberboksen hvor han kan måle det signal Norlys sender. Dette signal er 100% i orden, og så ringer han igen til sit bagland, og får dem til,at lukke den benyttede port.
Han fortæller så, at hvis jeg har udfordringer med det signal jeg får fra Bolignet, så er problemet dér hvor Bolignet kobler sig på Norlys fibernettet.
Han tilføjer at andre kunder hos Bolignet også har udfordringer med at opnå en tilfredsstillende ydelse - han er jævnligt på arbejde hos kunder fra Bolignet

Alt i alt er jeg overhovedet ikke blevet hjulpet eller klogere af at have haft en tekniker på besøg.

Redigeret af isteen - 20-Marts-2024 kl. 16:12
Steen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 17:24
Det bedste råd må være at skifte til Norlys….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det bedste råd må være at skifte til Norlys….


Klaus


Okay, hvorfor?
Og den farce med at Norlys ikke kunne teste port 2 fra Bolignet, men kun port 1 fra Norlys - hvad skal,det gøre godt for?
Steen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 18:46
Hvorfor?
Fordi det er dem der kan levere bedste service, når det er deres fiber.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 19:54
Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.

Jeg har fiber fra Ewii, men signal fra fastspeed. Havde sidste år udfald på TV og henvendte mig til Ewii, som sendte mig videre til Fastspeed. Og fastspeed justerede wifi fra deres sted. Men der var stadigvæk udfald.

Så henvendte jeg mig til Power, som havde solgt mig et Apple TV. Og der kom der gang i fejlsøgningen med en kompetent person på tlf. Det endte med en komplet installation af Apple TV fra bunden. Og siden har der ikke været udfald.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.


På en Norlys fiber?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.


På en Norlys fiber?


Klaus
Ja hvorfor ikke! Det er ligesom med el nettet, der er frit slag.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.


På en Norlys fiber?


Klaus
Ja hvorfor ikke! Det er ligesom med el nettet, der er frit slag.



Ja, men jeg mangler simpelthen koblingen til, hvorfor du mener at YouSee har forpligtigelsen til at ordne et problem på Norlys fiber, hvor bolignet er internetudbyder.

Jeg har selv YouSee på en Norlys fiber, her er det selvfølgelig op til YouSee at sikre at min 300/300 forbindelse er i orden (hvilket den er).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden


Hvor kommer YouSee ind i billedet?
Steen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden


Hvor kommer YouSee ind i billedet?
Fra første linie i dit første indlæg: “via Yousee”
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 23:27
Aner ikke en kæft om Global Connect. Så pas!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2024 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Aner ikke en kæft om Global Connect. Så pas!

De har så heller ikke noget at gøre med problemstillingen….. :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu