recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode råd til valg af LCD/Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGode råd til valg af LCD/Plasma

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Emne: Gode råd til valg af LCD/Plasma
    Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 16:20
Hej, jeg søger lidt brugererfaringer fra nogle af vores kære forum deltagere..

Er ved at være klar til at investere i et fladskærms-tv igen (efter jeg ellers lagde ideen på is, grundet al for dårlig billedkvalitet)

Jeg blev tændt på ideen med fladskærm igen, da jeg læste nogle brugererfaringer om plasma-skærme. Da jeg startede jagten på en god fladskærm i sin tid havde jeg ikke rigtigt overvejet at kigge på plasma, -LCD var jo det de unge ville ha'.... Til gengæld skuffede de fleste LCD'er fælt når jeg så dem IRL.

Men nu kigger jeg altså på flg. plasmaskærme:

Panasonic TH 42PV60 (G9 plasma)(set til 13.198 hos Easyshopping inkl. Fod)
LG 42PM1MA (G??? nogen der ved hilken generation det er?)(til omkring 10.000)

Alternativt kigger jeg på et LCD fra LG, 37/42LB1R til ca. 11-15.000

LCD'en har jeg taget med, da jeg gerne vil køre med et mediacenter tilsluttet fjernsynet, og jeg ved at LG's LCD modeller skulle være gode til dette.
Mine bekymringer med plasma er at de kører 1024x768 i wide, og den opløsning er jo reelt en 4:3 opløsning.En anden i forummet sagde man bare kunne sætte grafik driveren til at køre 1024x768 i 16:9, men det er ikke noget jeg har set før??

Mine krav til skærmen er:
Skal kunne klare fodbold og sport uden det ligner l....
Skal kunne klare PC tilkobling uden for mange problemer..
Billedet skal være fornuftigt med analog TDC kabeltv.

Noget der kan komme med nogle indspark/erfaringer med skærmene der er nævnt ville det være til stor hjælp. Specielt ang. LG plasmaskærmen, da jeg ikke kan finde meget på den i forummet, og prisen virker utroligt god...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Baseret på dette alene er det nemt blot at sige, at du er på rette spor med hensyn til PV60'eren. (altså, køb den, hvis du ikke har råd til et af de nye Pioneer)
Til top
JBNJN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 16:36

Hvilke indvendinger er der ved LGPM1MA. De fås for øjeblikket til ca. kr. 10000,- for 42" og kr. 16800,- for 50".

Så vidt jeg kan se er designet da rimeligt pænt, enkelt monitoragtigt som Pioneer. Dog er kanten ikke højglans.

Er der nogen der har erfaring med billedkvaliteten.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af JBNJN JBNJN skrev:

Hvilke indvendinger er der ved LGPM1MA. De fås for øjeblikket til ca. kr. 10000,- for 42" og kr. 16800,- for 50".

Så vidt jeg kan se er designet da rimeligt pænt, enkelt monitoragtigt som Pioneer. Dog er kanten ikke højglans.

Er der nogen der har erfaring med billedkvaliteten.

Du skriver at du skal købe fladskærm igen, det skulle gerne blive den sidste de næste 5 år frem så du ikke skal ud igen og købe nyt. Efter min mening er det ikke her man skal forsøge at spare de sidste par tusinde, men købe sikkert så man kan læne sig tilbage og nyde sit TV mindst 5 år frem.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 18:21
Jeg kender ikke LG's plasma TV. 'Man' mener generelt at Panasonics er bedre, så jeg tør godt anbefale deres over LG's.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 19:27

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Mine krav til skærmen er:

JVC LT-37M60 kunne være et bud på et supergodt fjernsyn til formålet. Hurtige bevægelser vises med gode skarpe billeder, supergod billedkvalitet med analog kabeltv signal - virkelig bare et lækkert fjernsyn!!

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 20:47
Ja, kan også se det er faldet en del i pris.. men jeg er sq gået lidt væk fra LCD tv, syntes ikke rigtigt jeg har set nogen der har imponeret mig med billedkvalitet.. Jeg mener dog jeg så JVC'en på vores JVC aften, og det er da absolut et af de bedre...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 21:02
Ja, LT-37M60 er ganske imponerende mht. billedkvaliteten, noget af det bedste på markedet uanset om man kigger på plasma eller LCD.

Thorvald.
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 21:26
Sad lige og kiggede lidt på Blu-Ray og hd-dvd.. kommer de ikke til at køre 1080p/i??

Spørgsmålet er om man skal vente på at bluray og hd-dvd får flyttet standard opløsningen lidt op på fjernsynene... (ved godt det absolut ikke gør tv-signalet bedre, meen)

Selvfølgelig kan de køre 720p og det kan man selvfølgelig også mene er mere end nok, ved ikke hvor meget 1080p er bedre på en 42" sammenlignet med 720p...

Redigeret af Spunk - 06-Oktober-2006 kl. 21:34
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 23:56
Du vil sandsynligvis ikke kunne se forskel på størrelser på 42" og under.

Du kan altid vente på noget bedre. Der vil altid være noget bedre på vej, og sådan kan du jo blive ved med at vente i de næste 25 år. HD-DVD og Blu-Ray vil se rigtig, rigtig pænt ud på et ordentligt plasma TV, og bedre end på LCD TV, selv et fra JVC, også selvom det 'kun' kører 720p.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2006 kl. 00:30

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

HD-DVD og Blu-Ray vil se rigtig, rigtig pænt ud på et ordentligt plasma TV, og bedre end på LCD TV, selv et fra JVC, også selvom det 'kun' kører 720p.

Det kan du ikke sige - det rigtige er at Blu-ray vil se superflot ud på et godt plasma fjernsyn såvel som på et godt LCD fjernsyn - også et fra JVC!!  Og plasma fjernsynet vil ikke nødvendigvis være bedre end LCD og omvendt - de vil måske være lige gode, måske vil LCD være lidt bedre, måske vil plasma være lidt bedre. Men hvis vi snakker fjernsyn i den gode ende, vil forskellene være minimale, hvilket også er tilfældet nu med SD-materiale.

Thorvald.
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2006 kl. 01:20

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja, LT-37M60 er ganske imponerende mht. billedkvaliteten, noget af det bedste på markedet uanset om man kigger på plasma eller LCD.

Har også selv overvejet JVC 37M60 eller Pana 37PV600.

Jeg har set JVC i hvid i de tidligere modeller, men kan ikke finde ud af om den også fås i M60-modellen.

Nogen der ved besked om dette?

Med et halvlunkent/dårligt TDC kabel-TV signal (dårligere end gennemsnitlig TDC signal), hvilken skærm vil klare sig bedst af de to ovennævnte?

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu