|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |||
mjohansen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 349 |
![]() |
||
Manden spurgte om hvordan de forskellige tv var med et halvdårligt signal, og jeg fortalte hvordan et JVC LCD håndtere sådan et, samtidigt med at jeg skrev at jeg ikke vidste hvordan et Pana opføre sig med et dårligt signal. Det kan jeg ikke se der er noget galt i, jeg har på ingen måde fremhævet det ene frem for det andet Og jo jeg har selvfølgelig verdens bedste tv Michael |
|||
![]() |
|||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
||
Du skriver at han ikke vil blive skuffet med et dårligt signal. Hvis han er vant til et Philips eller Sony 100Hz CRT kan jeg love dig for han vil blive skuffet med din JVC LCD. Alt er relativt, du har din reference, andre har en anden når billedekvalitet skal bedømmes. |
|||
![]() |
|||
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
||
okay, inden i saver hovederne af hinanden
![]() |
|||
![]() |
|||
mjohansen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 349 |
![]() |
||
Sikkert da noget forbandet sludder, og ja det vil jeg tillade mig at skrive. Inden jeg fik mit LCD havde jeg 100Hz highend widescreen JVC CRT, så jeg kunne rent faktisk sammeligne dem, og LCD'en gør det mindst ligeså godt, og lad nu være med at at påstå at mit CRT ikke var godt. Slut her fra.. Michael Redigeret af mjohansen - 08-Oktober-2006 kl. 17:50 |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
||
Det er overhovedet ikke noget sludder. Dine standarder gør måske at du ikke bliver skuffet, eller så VAR dit CRT TV måske dårligt, men hvis du går fra et godt Sony CRT til et LCD TV, så får du et billede der utvivlsomt er dårligere. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu er det her ikke for st starte endnu en krig med hensyn til CRT kontra LCD/PLASMA. Men jeg mener altså ikke at man kan udtale sig omkring et specifikt TV, medmindre man har haft det hjemme i stuen og selv instillet det ordentligt. Der efterhånden alt for mange i dette forum, så råber "ulven kommer" hver eneste gang der bliver nævnt LCD, uden at de pågældende personer selv har haft de omtalte TV hjemme hos sig selv. Det er efter min mening lidt synd for de mennesker som gerne vil investere i et LCD, sandsynligvis fordi de ikke kan leve med de ulempe der nu en gang er forbundet med plasma-tv. Det gør det jo fuldstændigt umuligt for disse mennesker at få et sagligt grundlag at basere sine beslutninger på. Michael |
|||
![]() |
|||
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
||
kan vi ikke komme tilbage på sporet..
jeg søger stadig nogle svar på et par spørgsmål: 1. kunne jeg godt bruge noget info på Pana'en og dens formåen når det kommer til at koble en PC til svinet, er der bare ingen problemer eller skal man indstille en masse når nu opløsningen reelt er en 4:3 opløsning. 2. Hvad med burn-in problemer ved plasma?? hørte i tidernes morgen om problemer med logo'er der "brændte" fast i hjørnet osv..?? 3. Er der nogle der har et link til en Pana PV60 manual, vil gerne lige tjekke omkring div. features (PIP, PAT osv..) 4. Mjohansen, kan du uddybe de ulemper, du mener der er..? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jo da, hvis jeg altså kan undgå at blive korsfæstet. Burn-in, mener jeg er et problem på plasmaerne. Men hvis du ikke har et forbrugsmønster der giver dette problem, så behøver du ikke at bekymre dig om det. Man kan efter min mening ikke benægte at problemet stadig findes, omend ikke i så stor grad som tidligere, ellers ville rådet med at være forsigtig de første 200 timer vel ikke stadig eksistere. Det var disse 2 ting der fik mig til at vælge er LCD fremfor Plasma. Michael Redigeret af mjohansen - 08-Oktober-2006 kl. 20:22 |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
||
Hvis man tager et minimum af forholdsregler og køber noget nyt (f.eks. Panasonic G9 der rygtes at have indbrænding på linje med CRT TV, altså absolut ikke noget problem), så er det reelt ikke noget man bør bekymre sig om.
Men det kan man altså, sådan set, så længe vi taler om noget som f.eks. LCD vs. plasma vs. CRT. Så er det ret nemt at udnævne en taber, hvis altså målet med brugen af skærmen er at nå den mest korrekte gengivelse af billedet. Der findes ikke et LCD TV der kan gøre dette bedre end et ordentligt plasma TV (eller et ordentligt CRT TV, men det er jo ikke HD, så det er ikke så hipt).
Oftest bliver man, i disse anbefalingstråde, opfordret til at tage ud i butikkerne og kigge på de to typer skærme. Derude burde det så være tydeligt, i hvert fald for de fleste, hvad der er godt og hvad der er snot, og så kan man evt. købe et TV og tage det med hjem. Det kan ikke forventes at man skal hive halvdelen af alle modeller på markedet med hjem, før man kan beslutte sig for om man synes at billedkvaliteten er god nok. Redigeret af Naiera - 08-Oktober-2006 kl. 21:29 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Med mindre du benytter dig af software der kan kompensere for det, vil et normalt windows billede være strukket ud. Men er windåse vigtigere end TV og DVD-kvalitet? Det må du gøre op med dig selv. Et LCD TV vil være godt til computerbrug, men alt fra TV til Blu-Ray vil være bedre på et plasma TV. Der er ikke PIP eftersom der ikke er 2 tunere på PV60. Det har dog, ligesom mange andre TV, PAT. Her kan du se en manual til PV60 (11 MB). |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Super, tak for det.. og nej, windåse er ikke så vigtigt at jeg vil ofre en god fodbold oplevelse på den konto.. Fodbold og sport er VIGTIGT for mig, så plasma virker som det rette valg..
Men samtidig har jeg et mediecenter stående som jeg gerne vil benytte, har læst mig frem til at der vist ikke er nogle probs med at vise video fra et mediecenter uden at det bliver strukket, men er lidt usikker på det.. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mediecenter software kan, så vidt jeg har erfaret IRL hos Tape
Connection, nemt indstilles så opløsningen på 1024*768 ikke er et
problem.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |