recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt backup software til auto backup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGodt backup software til auto backup?

Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg vil stadig gerne prøve Acronis for sammenligningens skyld - men Acronis er langt fra så intuitiv som GoodSync og jeg har ikke haft tid til at læse så meget i brugervejledningen til Acronis endnu. Min indstilling til software er, at det bør ikke være nødvendigt at læse i brugervejledningen, for at komme igang med at bruge det. Så allerede her har Acronis fået minuspoint. Det ser også ud til at Acronis primært arbejder med komprimerede kopier af forskellig slags og jeg vil have fil til fil kopi - og det er det jeg er ved at læse mig frem til hvordan man gør i Acronis.

Nu bruger jeg som nævnt selv Acronis. Jeg faldt over den i sin tid, fordi det lige umiddelbart var det eneste ordentlige backup program, der kunne håndter mine servere med åbne databasefiler osv. Den version jeg bruger er en version 8.xx Jeg har ikke opdateret til nyere, da det virker fint som den er.

Mht. komprimering, så er det ihvertfald en indstilling i min version, at jeg selv bestemmer om jeg vil komprimerer eller ej.

Jeg har aldrig læst vejledningen til programmet.

Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 23:04

Nu er Dropbox jo en internetbaseret løsning. Kan måske være ok som sekundær backup af private datafiler. Men man lægger ikke arbejdsrelaterede data op på en fremmed server....... Desuden er Dropbox ikke billigt - det er faktisk dyrt.  
Trådstarter taler da ikke om arbejderelaterede data?
Dyrt? For mig som privat koster det 0kr. Du forventer måske ligefrem at få penge for det. Stern Smile
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 06:47
Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Nu er Dropbox jo en internetbaseret løsning. Kan måske være ok som sekundær backup af private datafiler. Men man lægger ikke arbejdsrelaterede data op på en fremmed server....... Desuden er Dropbox ikke billigt - det er faktisk dyrt.  
Trådstarter taler da ikke om arbejderelaterede data?
Dyrt? For mig som privat koster det 0kr. Du forventer måske ligefrem at få penge for det. Stern Smile
Hallooooo - det er mig selv der er trådstarter. Og det drejer sig om en blanding af private data og arbejdsrelaterede data, da det er min private computer jeg bruger til arbejde (eller er det min arbejdscomputer, jeg også bruger privat...? hihihihihi). I hvert fald betragter jeg computeren som min. For dig som privat koster det måske 0 kr., fordi du kan nøjes med 2 GB. Men 2 GB er ikke ret meget idag. Så ja, $100 om måneden synes jeg er dyrt, når jeg i teorien kunne bruge firmaets ftp-server til at lave en sekundær backup af de arbejdsrelaterede data - men som sagt er der i høj grad også private data.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 08:25
Hmmm, håber ikke at du arbejder i forsvaret eller andre steder med forventelige krav om sikkerhed.

Da det åbenbart er en arbejds pc, så se venligst bort fra alt hvad jeg tidligere har skrevet i denne tråd vedr. backup.

Jeg vil i stedet råde dig til at tale med din virksomhed.
Nogle virksomheder synes muligvis at det er helt ok, at deres data flyder ukrypteret på notebooks og USB devices hist og pist.

Andre forlanger en krypteret harddisk og ditto backup.

Har virksomheden problemer med at finansiere en sådan løsning hvis den er nødvendig, så overvej jobskift.

/B

Redigeret af B-CLG - 16-September-2010 kl. 08:26
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 08:43
Nej jeg arbejder ikke i forsvaret...  LOL  Jeg arbejder i byggebranchen. Og du tager det alt for alvorligt... hehehe Wink Jeg tror ikke at firmaet har nogen backup politik, jeg har i hvert fald ikke hørt om det, i de lidt over 3 år jeg har arbejdet for dem.
Lad os nu bare se bort fra det. Jeg skal bare have en kopi af mine data på min eksterne harddisk (som jeg iøvrigt selv har købt) - færdig! Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 8910

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu