recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt backup software til auto backup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGodt backup software til auto backup?

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 12:56
Så vidt jeg husker købte jeg Roxio programmet før jeg havde denne computer - men jeg bruger det stort set aldrig og i den nuværende version fungerer det fint til lige at brænde lidt data på en CD eller DVD - hvilket jeg yderst sjældent gør. Så hvorfor bruge tid og penge på at opdatere programmet?  ...   Wink  Nej, jeg hører ikke til den type der opdaterer mine programmer bare fordi der kommer en ny version (med mindre det er gratis opdateringer). Så længe programmet fungerer og kan det jeg har brug for, så har jeg for så vidt ikke brug for mere. Min officepakke er version 2000 - for eksempel. Jeg har set nyere versioner af Word, men dén kunne jeg ikke lide. Derimod mit tegneprogram måtte firmaet godt opdatere til nyeste version - men der er vist ikke penge i kassen. Og det fungerer jo fint nok til daglig. Beregningsprogrammer har jeg derimod fokus på p.t., da det er vigtigt at de er opdaterede efter gældende regler og normer i det forskellige lande hvor vi bygger.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

...
Men ellers kan jeg ikke se nogen grund til at opgradere et velfungerende program ?

Præcis...   Smile

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 12:59
Problemerne opstår når programmer, som f.eks. din office, ikke længere opdateres med sikkerhedsopdateringer. Så bliver de stille og rolig mere "hullede". Det samme gør dermed dit system.

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 13:10
Programmer som Word og Excel har vel ikke sikkerhedsopdateringer? Men hvad ved jeg, hvis du siger de har, så har de selvfølgelig. Men det bekymrer mig nu ikke det store - har aldrig haft større problemer med virus - og nu har jeg endda både antivirus og ekstern HDD, hvilket jeg ikke havde før i tiden, nogen af delene.

Men tak for dine kommentarer - jeg vil ikke lyde utaknemlig. Man bliver jo klogere hver dag...  Smile

Thorvald.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Programmer som Word og Excel har vel ikke sikkerhedsopdateringer?

Jo, det har de skam regelmæssigt. Hér er blot én:

Men det bekymrer mig nu ikke det store - har aldrig haft større problemer med virus - og nu har jeg endda både antivirus og ekstern HDD, hvilket jeg ikke havde før i tiden, nogen af delene.

Hvad du ved af...
Nu er der f.eks. også trojanere, som giver hackere adgang til din maskine. De kan f.eks. være skjult i Word-dokumenter og lign. Hér hjælper et antivirusprogram ikke altid.

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 13:24
#Brixen: Med SyncBack kan man få filer ud af backup'en uden ekstraprogrammer. De kan ses med stifinderen.

- Det er en god ting. En anden ting jeg kom i tanke om at programmet også gerne måtte kunne er at synkronisere mellem min computer og en ftp-server, automatisk - og igen skal den kunne holde styr på de korrekte tidsstempler selvom ftp-serveren står i Lithauen. Det havde jeg lidt problemer med da jeg testede Goodsync - der bortset fra det, eller virkede smart nok.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

... Nu er der f.eks. også trojanere, som giver hackere adgang til din maskine. De kan f.eks. være skjult i Word-dokumenter og lign. Hér hjælper et antivirusprogram ikke altid.

Ok - men er det ikke kun, hvis man modtager en virus e-mail med et worddokument som man kommer til at åbne eller gemme? Normalt sletter man jo bare den slags mails uden og kigge nærmere i den. Selvfølgelig kan man jo også modtage et word dokument fra en arbejdskollega - der så er inficeret (altså dokumentet, ikke kollegaen...  Wink). Så jo, det er da muligt.

Thorvald.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 13:29
Jep, og jep...

M.v.h.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 14:30

#Brixen: Med SyncBack kan man få filer ud af backup'en uden ekstraprogrammer. De kan ses med stifinderen.

- Det er en god ting. En anden ting jeg kom i tanke om at programmet også gerne måtte kunne er at synkronisere mellem min computer og en ftp-server, automatisk - og igen skal den kunne holde styr på de korrekte tidsstempler selvom ftp-serveren står i Lithauen. Det havde jeg lidt problemer med da jeg testede Goodsync - der bortset fra det, eller virkede smart nok.

Nu spørger du om mere end jeg kan svare på Embarrassed

Grunden til at jeg kender SyncBack, er at jeg hjalp en ven med at sætte backup op i Windows Vista. Det program, der fulgte med Vista Home var ikke fleksibelt nok, så da vi havde fulgt andre råd på denne side: http://jravn.dk/?p=141, prøvede vi også Syncback, som Jesper Ravn anbefalede.

Venlig hilsen
KB
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 18:27
kan bestemt anbefale Allway Sync. Det er gratis og virker med Windows 7.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 19:39
#Free - Ser ud til at være endnu et godt forslag. Jeg kommer nok til at sætte en dag af på et tidspunkt til at få orden på disse ting, så det bare kører derefter.

Thorvald.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 22:26
Jeg bruger 2 værktøjer. Syncback pro, som er skrevet tidligere. Og så bruger jeg DropBox som min Internet sync utility. Så jeg har intern og ekstern backup.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu