Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 07:26 |
Altså, det RoboCopy og Xcopy går hen over hovedet på mig...
Robocopy C:\ F:\ /s /r:3 /w:10 /np /log:C:\Robocopy.log
Hvad betyder de enkelte dele her?
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Duelund
Super bruger
Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 08:21 |
Thorvald skrev:
Hvad betyder de enkelte dele her? |
C:\ = Source
F:\ = Destination
/s = tag underfoldere med
/r:3 = Retry 3 gange
/w:10 = Vent 10 sekunder imellem hver retry
/np = No Progress (procent optæller, den er ikke så interesant i en logfil)
/log: = sti til logfil
Husk at det kun var et eksempel, jeg kender ikke dien source og destination. Bemærk at både source og destination kan også være en UNC sti.
Ellers prøv:
Robocopy /?
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 09:23 |
Thorvald skrev:
Jeg spørger lige igen, fordi måske spørgsmålet forsvandt lidt i mit indlæg:
Er det muligt at kopier af installationsCD'er til printere o.lign. og software CD'er - at disse filer opfattes som systemfiler?
Men det kan jo være at sådanne filer, der har lidt usædvanlige filnavne / efternavne opfattes som systemfiler. |
Umiddelbart vil jeg sige nej. Systemfiler har deres helt eget mærke.
|
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 09:44 |
Ok, jeg tror også at jeg har fundet ud af hvad der er den oprindelige årsag til (eller en del af årsagen i hvert fald) forvirringen mht. antal af filer på original og kopi og antallet som GoodSync exkluderer. Jeg fandt ud af at antallet som Goodsync exkluderer ikke altid er på filniveau, men også kan være på "hidden folders" niveau. Se nedenstående eksempel. Disse 16 hidden folders indeholder godt over 5700 filer. Så jeg skal muligvis medtage "hidden files and folders" men umiddelbart burde det ikke være nødvendigt at medtage "system files and folders". Se dog nedenstående eksempel på en wordfil der opfattes som systemfil.
Redigeret af Thorvald - 08-September-2010 kl. 09:45
|
Thorvald.
|
 |
B-CLG
Guld medlem
Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 09:49 |
Thorvald skrev:
Jeg spørger lige igen, fordi måske spørgsmålet forsvandt lidt i mit indlæg:
Er det muligt at kopier af installationsCD'er til printere o.lign. og software CD'er - at disse filer opfattes som systemfiler? |
Ikke sandsynligt med mindre der er lagt en eller anden oldnordisk kopibeskyttelse bestående af filer/mapper som er forsøgt gemt.
Thorvald skrev:
Men det kan jo være at sådanne filer, der har lidt usædvanlige filnavne / efternavne opfattes som systemfiler. |
Du bliver nødt til at finde de pågældende filer. Enten med "værktøjer" eller ved at sammenligne mappedata ned gennem din struktur på den hårde måde.
Nu er der jo ikke vildt mange filer/mapper tilbage. Har du sikret at der ikke findes filer som er åbne ? Dvs. en eller anden baggrundsproces der stadig har fat i en række filer...?
/B
Redigeret af B-CLG - 08-September-2010 kl. 09:50
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 09:59 |
Thorvald skrev:
Ok, jeg tror også at jeg har fundet ud af hvad der er den oprindelige årsag til (eller en del af årsagen i hvert fald) forvirringen mht. antal af filer på original og kopi og antallet som GoodSync exkluderer. Jeg fandt ud af at antallet som Goodsync exkluderer ikke altid er på filniveau, men også kan være på "hidden folders" niveau. Se nedenstående eksempel. Disse 16 hidden folders indeholder godt over 5700 filer. Så jeg skal muligvis medtage "hidden files and folders" men umiddelbart burde det ikke være nødvendigt at medtage "system files and folders". Se dog nedenstående eksempel på en wordfil der opfattes som systemfil. |
Det er ikke en systemfil, men derimod en temp fil. Og dem laver Word og andre programmer en hulens masse af hele tiden. De starter som oftest altid med ~.
Men du har helt ret, det bør være ligegyldigt med hidden og system filer, medmindre det er filer du selv specifikt har skjult, (guderne må i såfald vide hvorfor), eller det er specifikt dit ønske at tage disse filer med.
Hvis du tæller antallet af filer og foldere i din source og derefter i din destination UDEN disse skjulte og system filer, så bør/skal tallet være det samme. Ellers kan du lige så godt kasserer det backup program, da det i såfald er upålidligt. Og hvem ønsker en upålidlig forsikring?
Redigeret af Kandersen - 08-September-2010 kl. 10:00
|
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 10:53 |
Nu ved jeg ikke hvorfor de filer fra installations CD'en til Epson printeren er blevet til skjulte filer / mapper. Nu kunne jeg godt slette de filer da jeg ikke har den printer mere - og på den måde kan jeg komme nærmere til et punkt hvor tingene passer - og forhåbentligt passer 100%, som du siger.
Giv tid - det nærmer sig (tror jeg) - men det tager nok lige et par dage endnu, da jeg jo også har andet at lave.
|
Thorvald.
|
 |
Duelund
Super bruger
Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 12:56 |
Duelund skrev:
Thorvald skrev:
Hvad betyder de enkelte dele her? |
C:\ = Source
F:\ = Destination
/s = tag underfoldere med
/r:3 = Retry 3 gange
/w:10 = Vent 10 sekunder imellem hver retry
/np = No Progress (procent optæller, den er ikke så interesant i en logfil)
/log: = sti til logfil
Husk at det kun var et eksempel, jeg kender ikke dien source og destination. Bemærk at både source og destination kan også være en UNC sti.
Ellers prøv:
Robocopy /?
|
Hvis du vil teste med et GUI program, kan du prøve "Ycopy".
Findes på nettet, er freeware.
Redigeret af Duelund - 08-September-2010 kl. 13:00
|
 |
herognu
Super bruger
Oprettet: 13-April-2010
Point: 396
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 17:22 |
En af de smarteste løsninger er Dropbox. Du har altid adgang til dine data verden over og data er altid synkroniseret med din pc eller for den sags skyld flere pc'er.
Du får 2GB ganske gratis. Jeg har haft det et års tid, det virker perfekt og er meget let at bruge.
Ligesom jeg får 250MB ekstra plads for at give dig dette link, får du det også hvis du finder nogen. Fair and square.
Redigeret af herognu - 14-September-2010 kl. 22:49
|
 |
hifreak
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Point: 754
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 19:37 |
Glem ikke at nævne til folk, at de giver dig kredit for det link hvorfor ikke bare tilføje linket til programmet.
|
 |
herognu
Super bruger
Oprettet: 13-April-2010
Point: 396
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 22:50 |
Så er det nævnt. Men det gør ingen forskel for mig: Dropbox er et smart program.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 15-September-2010 kl. 06:57 |
Nu er Dropbox jo en internetbaseret løsning. Kan måske være ok som sekundær backup af private datafiler. Men man lægger ikke arbejdsrelaterede data op på en fremmed server - firmaets egen ftp-server kan gå, fordi det er firmaet der ejer den. Desuden er Dropbox ikke billigt - det er faktisk dyrt. Jeg skulle nok have lad os sige for eksempel 500 GB - det giver $100 om måneden.
Jeg fortsætter med at bruge GoodSync. Det virker - men det ser ud til at jeg i GoodSync's indstillinger skal medtage skjulte filer, system filer og den slags, plus at destinationsfolderen skal have en så kort sti som muligt, for at få det rigtige antal filer i kopien, når jeg tæller antal filer i Windows. Windows tæller samme antal filer, uanset om jeg i mappevisningen viser skjulte filer eller ej. En del af filerne er jo også fra mit 3D tegneprogram, hvor disse filer normalt ligger på C-drevet, men jeg har valgt at have dem på data-drev, så de ikke mistes hvis C-drevet crasher - og så de er nemmere at tage kopi af.
Jeg vil stadig gerne prøve Acronis for sammenligningens skyld - men Acronis er langt fra så intuitiv som GoodSync og jeg har ikke haft tid til at læse så meget i brugervejledningen til Acronis endnu. Min indstilling til software er, at det bør ikke være nødvendigt at læse i brugervejledningen, for at komme igang med at bruge det. Så allerede her har Acronis fået minuspoint. Det ser også ud til at Acronis primært arbejder med komprimerede kopier af forskellig slags og jeg vil have fil til fil kopi - og det er det jeg er ved at læse mig frem til hvordan man gør i Acronis.
|
Thorvald.
|
 |