|
Google Chromecast eller Apple TV |
Besvar | Side <12345 9> |
Forfatter | |||
Queen
Bruger Oprettet: 26-Januar-2009 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 91 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har kørt med Google TV 1½ år - med mobiltbredbånd i en gammel 4G router -det virker bare, har faktisk et sæt til begge mine ældre Samsung tv.
|
|||
Jonas Baadsgaard
Super bruger Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
tag en Apple boks.
Jeg var i samme situation og valgte en Google tv løsning da den lå til 399 kr. Softwaren er en meget blandet fornøjelse, det hakker tit i menuerne, og tryk på knapper registreres ikke altid, hverken på fjernbt. eller på menuerne i fx Youtube. Herudover er Google ikke særligt gode til at opdatere når der er problemer Min vens Apple tv boks flyver afsted og kører derudaf. Man får hvad man betaler for 😀
|
|||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu er der andet i verdenen end apple som iøvrigt virker meget begrænset i dens brugerflade
At google tv 4k skulle være langsom og hakke i menuer holder ikke, jeg har boksen på et gammelt tv og der kører det bare derudaf, men har man sat sig i hovedet at det nu kun er apple der dur jamen så er det jo sådan. Derudover har jeg en nokia 8010 hastigheds mæssigt er den ligså hurtig som atv 4k og menuer er flydende uden hakken og ligende |
|||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Giv det nogle måneder og så vil du måske revidere denne opfattelse. Chromecast med Google TV er da fin, men ikke at sammenligne med Apple TV 4K på ydelse og stabilitet.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Beklager hvis du er en af dem der har forblændet sig i Apple, men for mit vedkommende har jeg haft en google tv 4k nu i 8 mdr og det har ikke forandret noget på hastighed og stabilitet, så din opfattelse må vist være for egen regning, forbindelsen er via google egen rj45 strømforsyning og der er ikke oplevet på nogen tidspunkt at den har kørt ustabil eller stået og loadet midt i en film.
|
|||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mine erfaringer er baseret på, at jeg dagligt sidder og tester alverdens TV-skærme og medieafspillere, fordi det er... mit job. Men du behøver jo ikke kigge længere end andre indlæg i denne tråd for at finde lignende oplevelser.
Jeg har alle boksene inkl. Roku og FireTV kørende til løbende test. Når jeg nævner stabilitet så tænker jeg ikke på videostreamingen på Chromecast for jeg er enig med dig i, at det klares uden problemer.
|
|||
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor tit genstarter du din ATV? Min er genstartet engang sidste år…. Klaus
|
|||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Genstart af mine 2 ATV
Jo når der er opdateringer ellers aldrig. De bruges 100% hver dag til tv som eneste kilde formidler.
|
|||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tænker på stabilitet i menuer og apps. Hvor ofte der opstår fejl eller at hukommelsen spontant forcerer luk apps i brug eller ikke i brug. Nu får man heldigvis ikke fejlmeddelelser som notifikationer på TV-enheder, men prøv at læg mærke til, hvor ofte apps lukkes ned i baggrunden. Jeg oplever også til tider problemer med at installere nye apps fra Google Play. Jeg har måtte systemnulstille min Chromecast flere gange. Nogle af disse ting vedrører hardware-begrænsninger.
Redigeret af Rasmus Larsen - 10-Juli-2023 kl. 11:46 |
|||
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af T-Duck - 10-Juli-2023 kl. 12:41 |
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
|
|||
Besvar | Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |