recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Chromecast eller Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Chromecast eller Apple TV

Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2023 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Du styrer via DNS udbyderens hjemmeside, hvilket land den enkelte app ser.
Så du kan på samme tid se Netflix fra USA og ZDF fra Tyskland.

hvor finder jeg opskriften på og lave dette ?
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2023 kl. 13:24
På udbyderens hjemmeside 😃
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2023 kl. 14:15
Lagging/frysning-problemet, som så vidt jeg har forstået skyldes manglende omsætning mellem 50 og 60 fps, er omtalt flere gange i denne tråd, mest for ca et halvt år siden. Er der mon sket nyt i denne sag - dvs. er der streaming-enheder, man kan købe, hvor problemet er løst?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2023 kl. 14:18
Apple TV 4K er den eneste.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2023 kl. 14:35
nokia 8010 ingen problemer med dette 

Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2023 kl. 14:52
Da det er mig der oprindeligt oprettede dette indlæg, burde jeg vist tilføje "Løst" til overskriften til dette indlæg. Jeg havde ikke lyst til at tage chancen med Nokia 8010, men godt at høre, at det virker. For mig at se. virker det også uden problemer med Apple TV boksen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2023 kl. 08:42
Ingen Android TV-bokse, heller ikke Nokia 8010, matcher automatisk billedfrekvens på tværs af streaming-apps. Der findes nogle apps, som man manuelt kan opsætte til at matche frekvens, men det kræver, at man kender billedfrekvensen på det indhold, man ser, og det er begrænset til app-niveau fremfor titelniveau. Det er stadig et rod og virker stadig ikke ordentligt.
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2023 kl. 11:33
Tak for svar Rasmus, selv om det er dårligt nyt - ikke mindst nu, hvor Stofa dropper deres tv-boks og anbefaler folk at bruge Chromecast sammen deres web-tv app. Det kan kun give et ringere resultat! 

Jeg kan forstå på diverse svar, at Apple tv så er eneste løsning? Jeg har absolut ingen forstand på Apple-produkter, men vil det sige, at Apple tv-boksen kan kobles op til alle tv, selv om man ikke har andre Apple produkter?? Og spille sammen med Stofas web app? Men så får man vel hverken Google tv eller Android tv?
Undskyld de mange spørgsmål - jeg er virkelig novice mht Apple!

Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2023 kl. 11:51
Ja Apple TV 4K boksen kan kobles til alle TV-skærme via HDMI. Den kræver ikke andre Apple-produkter, da den har egen fjernbetjening (den kan også styres med TV'ets fjernbetjening). Apple TV har Stofa appen, der kan downloades gratis fra app-butikken.

Apple har eget TV-styresystem, der kaldes tvOS. Det opdateres løbende ligesom iOS i iPhone.

Se eventuelt min test af nyeste Apple TV 4K her: https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1668066442
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2023 kl. 05:58
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ingen Android TV-bokse, heller ikke Nokia 8010, matcher automatisk billedfrekvens på tværs af streaming-apps. Der findes nogle apps, som man manuelt kan opsætte til at matche frekvens, men det kræver, at man kender billedfrekvensen på det indhold, man ser, og det er begrænset til app-niveau fremfor titelniveau. Det er stadig et rod og virker stadig ikke ordentligt.
det er jo så en sandhed med modifikationer. For Android tv har altid kunne det på app niveau, forstås på denne måde, at en app kan godt finde ud af på titel niveau at sende den rigtige frekvens ud på den opgivne titel, det er dog kun Plex, kodi, emby(til hjemme streaming) der har det implementeret, så hvis de store udbydere som Netflix osv, ville tage sig lidt sammen, så ville de også kunne det
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2023 kl. 06:45
Det var min forståelse, at folk spurgte til, hvad der i praksis er muligt – ikke i teorien Smile

Redigeret af Rasmus Larsen - 06-December-2023 kl. 07:46
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2023 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det var min forståelse, at folk spurgte til, hvad der i praksis er muligt – ikke i teorien Smile
det nytter jo ikke noget med halve sandheder
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
Til top

Besvar Besvar Side  <1 45678 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu