recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker
    Sendt: 06-April-2022 kl. 09:51
Hej

Har for nyligt anskaffet mig en Google Pixel 6 telefon. Desværre er det ikke lykkedes mig at få den til at koble på Telmores 5G net. Har talt med deres support, som siger at den ikke er understøttet.

Er der nogen af Jer andre Pixel 6 ejere, der har fået 5G til at virke hos Telia, Telenor, 3 eller andre selskaber?

Mvh
Per 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 11:31
Jeg havde et lignende problem med Telmore for år tilbage, hvor de hævdede at min daværende Windows telefon ikke var understøttet af 4G, hvilket den var. Efter min klage fik Telmore rettet fejlen, så uden at kende din telefon tror jeg det sagtens kan være hos Telmore fejlen ligger.

Flemming


Redigeret af fltk - 06-April-2022 kl. 11:31
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
poul_madsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poul_madsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 21:05
Jeg har samme telefon og benytter Telmore med 5G tilkøb, men det virker ikke som du også beskriver. Efter mange timers snak med deres level 2 support, er det kommet frem at hver model skal godkendes til TDC's net før 5G kommer til at virke. Min Pixel 5 kom til at virke på TDC 5G sidst i 2021, men så skiftede jeg til Pixel 6 og håbede.. 

Faktisk har Google lagt en fin guide ud omkring de understøttede mobiludbydere i Danmark. jeg har ikke prøvet hos en af dem, men det kunne være andre her på REC har og kan melde tilbage?

https://pixel.withgoogle.com/5G/#certified_carriers_table

Redigeret af poul_madsen - 06-April-2022 kl. 21:05
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2022 kl. 08:29
De enkelte modeller skal godkendes af de forskellige udbydere og da Pixel telefonerne jo (stadig) ikke sælges officielt i Danmark så har de ikke rigtig nogen grund til at gøre det.
Til top
Hamsjael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamsjael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2022 kl. 13:48
Jeg har en pixel 6 Pro og der virker 5G fint både ved 3 og Telenor.
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2022 kl. 10:28
Hej alle

Tak for svarene allesammen. Måske skulle jeg skifte til Telenor eller 3, da det tilsyneladende virker med Pixel 6 Pro (mon ikke det så også virker med Pixel 6).
Det "sjove" er, at når jeg har spurgt Telenor og 3, siger de, at de ikke kan garantere, at det virker, da de ikke har certificeret telefonen (det samme som Telmore sagde).
Jeg må i tænkeboksen, da jeg ellers er ret glad for Telmore og TDC's net.

Mvh
Per 

Til top
Hamsjael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamsjael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2022 kl. 17:05
Jeg kan så ikke anbefale 3 som udbyder som sådan, ud over at min pixel 6 fungerer på deres net. Vi er lige skiftet til 3 i virksomheden og skifter nu til anden udbyder efter 1 mdr. Deres system er alt for buggy til at det kan bruges i erhvervs sammenhæng og deres dækning er ringere end Telenors. De påstår godt nok de har "seamless handover" mellem TDC's og deres eget net. Men i praksis virker det ikke og vores opkald bliver afbrudt meget tit.
Til top
KimW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2022
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2022 kl. 19:45
jeg har samme problem, det må så gælde hele TDC nettet med yousee, Telmore og mit Eesy.
Jeg har ringet flere gange, fik først vejledning til overhoved at komme på. Anden gang fik jeg forklaringen at 4G signalet er kraftigere. Hvad næppe kan passe. Pixel 6 er jo på det danske marked med webhandel, jeg selv har været en tur til Flensborgs Mediamarkt, forrykt at Google holder på  at 5G ikke kan virke. Håber der kommer en der kan give en løsning eller ved noget om der bliver lukket op.


Redigeret af KimW - 15-April-2022 kl. 19:46
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2022 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af KimW KimW skrev:

jeg har samme problem, det må så gælde hele TDC nettet med yousee, Telmore og mit Eesy.
Jeg har ringet flere gange, fik først vejledning til overhoved at komme på. Anden gang fik jeg forklaringen at 4G signalet er kraftigere. Hvad næppe kan passe. Pixel 6 er jo på det danske marked med webhandel, jeg selv har været en tur til Flensborgs Mediamarkt, forrykt at Google holder på  at 5G ikke kan virke. Håber der kommer en der kan give en løsning eller ved noget om der bliver lukket op.



Hvis jeg går ind på Googles officielle butik er der ingen pixel
https://store.google.com/dk/?hl=da

Du skal ikke forvente noget før den bliver solgt officielt i Danmark

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2022 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Hvis jeg går ind på Googles officielle butik er der ingen pixel
https://store.google.com/dk/?hl=da

Du skal ikke forvente noget før den bliver solgt officielt i Danmark

Ingen Google Pixel har været solgt officielt i Danmark, kun via parallelimport - men det har da ikke forhindret tidligere udgaver i at virke.   


Redigeret af longjohn2 - 16-April-2022 kl. 00:43
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2022 kl. 09:10
Citér jeg har samme problem, det må så gælde hele TDC nettet med yousee, Telmore og mit Eesy.
Jeg har ringet flere gange, fik først vejledning til overhoved at komme på. Anden gang fik jeg forklaringen at 4G signalet er kraftigere. Hvad næppe kan passe. Pixel 6 er jo på det danske marked med webhandel, jeg selv har været en tur til Flensborgs Mediamarkt, forrykt at Google holder på  at 5G ikke kan virke. Håber der kommer en der kan give en løsning eller ved noget om der bliver lukket op.

Det har ikke noget med Google at gøre, det er op til de enkelte teleselskaber at certificere og godkende telefoner til deres 5G netværk og når en telefon ikke officielt er til salg i Danmark har de ikke nogen speciel grund til at gøre det før alle de telefoner de selv sælger.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2022 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Hvis jeg går ind på Googles officielle butik er der ingen pixel
https://store.google.com/dk/?hl=da

Du skal ikke forvente noget før den bliver solgt officielt i Danmark


Ingen Google Pixel har været solgt officielt i Danmark, kun via parallelimport - men det har da ikke forhindret tidligere udgaver i at virke.   



Har noget dansk mobilselskab sagt de understøttede dem ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu