|
Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Aner ikke om de har sagt noget - men 3, Telenor og Telia var/er alle på Googles egen officielle positivliste for teleselskaber, hvor eksempevis Pixel 4a (5G) virker.
|
|
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1087 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pixel 5 er også på listen, men pixel 6 er der ikke. |
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|
KimW
Ny bruger Oprettet: 15-April-2022 Sted: København Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
det kører jo lidt i ring...
Google Det er ikke nemt at få Google i tale eller på mail, men ovennævnte må jo være til troende. Det må vel konstateres at Yousee/TDC, Telmore og EESYs personale ikke ved noget om det, og giver ikke ordentlige svar og service på denne problematik. Men der er jo ingen kunder af de tre nævnte teleselskaber der har ytret at det ikke virker der? Næste skridt må være at skrive til hovedsædet i TDC/Yousee og få et svar på problematikken, og om der kan forventes 5G i fremtiden. Den samme problematik kan vel også opstå med 5G routere man selv indkøber til TDC/Yousee nettet.
Redigeret af KimW - 17-April-2022 kl. 11:09 |
|
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1087 |
Funktioner
Tak(0)
|
Google nævner ikke at Pixel 6 virker på 5G i Danmark. Jeg tror ikke der kan forventes noget at produkter der ikke officielt sælges på det danske marked |
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|
Taarnvang
Ny bruger Oprettet: 19-April-2022 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Per
Uden og være ekspert tror jeg at det er fordi TDC(YouSee,Telmore osv) køre på 3,5Ghz(også kaldet 5G Light) nettet i det meste af DK(undtagen KBH,Aarhus,Odense og Aalborg hvor de også køre 700Mhz) Og mener ikke Pixel kan det ifølge GSMarena. 3,Telia og Telenor samt sub brands køre på andre frekvenser og jeg ved Telia fungere da jeg kender et par stykker med de nye Pixel telefoner. Håber det kan være en hjælp. God dag.
|
|
Mvh Nicolai
|
|
pmk69
Bruger Oprettet: 06-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Taarnvang
Det er muligt, at det er det, der er problemet, men i følge dette link skulle Pixel 6 understørre 3,5 GHz (både N78+N48). https://xn--5g-netvrk-m3a.dk/mobiltelefoner-med-5g-wifi-6/ Mvh Per |
|
Guldhammer75
Ny bruger Oprettet: 12-Juni-2022 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu ved jeg ikke om der er liv i tråden her mere.
Men jer med pixel 6, har i haft problemer med APN opsætningen og generelt med telefon delen? Jeg køre med greentel og havde massive problemer de første par dage, først at den ikke selv kunne finde et apn profil der passede til greentel som jo køre på telenor. Det er dog til at sætte op manuelt, men der er noget galt med de carrier opsætninger google køre med, jeg fik ret hurtigt problemer med at den blev smidt af mobilnetværket og stod med "no sim" fejl som krævede genstart også kunne den køre 10-20 og blive smidt af igen, og havde en masse problemer med, at jeg kunne ringe til folk, men de kunne en del gange ikke ringe til mig. Dog fandt jeg nogen hjælp på xda, som dog krævede at jeg rootede telefonen og kørte nogle scripts, selv om jeg ikke lige havde planer om at skulle roote den, men det ser ikke ud til at google har speciel interesse i at løse de problemer, da jeg kan se at det har/er et problem for rigtig mange siden en update i december. Men er der andre af jer der har haft samme problemer, eller er jeg bare uheldig at have en operatør som telefonen slet ikke kan konfigurere korrekt. når jeg gik ind i telefon test delen og under IMS-status så stor det hele til "ikke tilgængelig" så den grundelæggende ikke registrerede sig korrekt på netværket, den gør den heldigvis nu. Køre det bare for jer der har TDC, og telenor, cbb osv? Ved godt 5G ikke virker, for det har google deaktiveret i lande hvor Pixel 6 ikke sælges
|
|
muttz
Bruger Oprettet: 02-November-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
Funktioner
Tak(0)
|
Slet
Redigeret af muttz - 23-Juli-2022 kl. 22:35 |
|
muttz
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er idag skiftet fra telmore til hallo.dk med min Google pixel 6. Og jeg har haft problemer med ingen mobil data de sidste 2 dage.
Jeg har nu prøvet at nulstille netværksindstillinger. Sætte det manuelt op igen. Og slå selvjusterende forbindelse fra inde i netværks indstillinger. Jeg er spændt på at se om den skaber sig igen i morgen. Jeg har ikke haft nogen problemer siden jeg gjorde ovenstående kl 19 idag. Skal lige nævnes jeg slet ingen problemer havde med telmore Sim i pixel 6. Hvis problemet er der igen i morgen skifter jeg tilbage til telmore. Jeg vender lige tilbage 👍 |
|
KimW
Ny bruger Oprettet: 15-April-2022 Sted: København Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min Google Pixel 6 Pro kører fint efter eesy hjalp med manuelt at opsætte telefonen, da jeg havde købt den i Oktober.
Dog er 5G ikke eksisterende, Eesy har svaret adskillige gange at det er opsætningen den er gal med, de har fremsendt guides som er samme opsætning som den jeg fik. Og det er ikke muligt at få svar på hvorfor eesy (TDC) ikke har certificeret Pixel 6, og om det sker eller hvornår. Telenor, CBB og Telia har Certificeret den. Derud over brænder telefonen varm når sommeren er varm, både i syden og de varme dage her hjemme. Så jeg tænker at indlevere den i Flensborg under garantien når jeg skal der til.
|
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, 5G - og alt andet - virker uden problemer på min Pixel 6 PRO (Telenor).
|
|
muttz
Funktioner
Tak(0)
|
lige en Update.
Jeg har ikke haft problemer med telefonen siden jeg satte den manuelt op. 👍👍
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |