recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2022 kl. 12:09
Aner ikke om de har sagt noget - men 3, Telenor og Telia var/er alle på Googles egen officielle positivliste for teleselskaber, hvor eksempevis Pixel 4a (5G) virker. 

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2022 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Aner ikke om de har sagt noget - men 3, Telenor og Telia var/er alle på Googles egen officielle positivliste for teleselskaber, hvor eksempevis Pixel 4a (5G) virker. 



Pixel 5 er også på listen, men pixel 6 er der ikke.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
KimW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2022
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 11:09
det kører jo lidt i ring...
Google 

Det er ikke nemt at få Google i tale eller på mail, men ovennævnte må jo være til troende.

Det må vel konstateres at Yousee/TDC, Telmore og EESYs personale ikke ved noget om det, og giver ikke ordentlige svar og service på denne problematik.

Men der er jo ingen kunder af de tre nævnte 
teleselskaber der har ytret at det ikke virker der?

Næste skridt må være at skrive til hovedsædet i TDC/Yousee og få et svar på problematikken, og om der kan forventes 5G i fremtiden.
Den samme problematik kan vel også opstå med 5G routere man selv indkøber til TDC/Yousee nettet.


Redigeret af KimW - 17-April-2022 kl. 11:09
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2022 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af KimW KimW skrev:

det kører jo lidt i ring...
Google 

Det er ikke nemt at få Google i tale eller på mail, men ovennævnte må jo være til troende.

Det må vel konstateres at Yousee/TDC, Telmore og EESYs personale ikke ved noget om det, og giver ikke ordentlige svar og service på denne problematik.

Men der er jo ingen kunder af de tre nævnte 
teleselskaber der har ytret at det ikke virker der?

Næste skridt må være at skrive til hovedsædet i TDC/Yousee og få et svar på problematikken, og om der kan forventes 5G i fremtiden.
Den samme problematik kan vel også opstå med 5G routere man selv indkøber til TDC/Yousee nettet.



Google nævner ikke at Pixel 6 virker på 5G i Danmark.
Jeg tror ikke der kan forventes noget at produkter der ikke officielt sælges på det danske marked
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Taarnvang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2022
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Taarnvang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2022 kl. 14:49
Hej Per

Uden og være ekspert tror jeg at det er fordi TDC(YouSee,Telmore osv) køre på 3,5Ghz(også kaldet 5G Light) nettet i det meste af DK(undtagen KBH,Aarhus,Odense og Aalborg hvor de også køre 700Mhz)

Og mener ikke Pixel kan det ifølge GSMarena.

3,Telia og Telenor samt sub brands køre på andre frekvenser og jeg ved Telia fungere da jeg kender et par stykker med de nye Pixel telefoner.

Håber det kan være en hjælp.

God dag.
Mvh Nicolai
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2022 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Taarnvang Taarnvang skrev:

Hej Per

Uden og være ekspert tror jeg at det er fordi TDC(YouSee,Telmore osv) køre på 3,5Ghz(også kaldet 5G Light) nettet i det meste af DK(undtagen KBH,Aarhus,Odense og Aalborg hvor de også køre 700Mhz)

Og mener ikke Pixel kan det ifølge GSMarena.

3,Telia og Telenor samt sub brands køre på andre frekvenser og jeg ved Telia fungere da jeg kender et par stykker med de nye Pixel telefoner.

Håber det kan være en hjælp.

God dag.

Hej Taarnvang

Det er muligt, at det er det, der er problemet, men i følge dette link skulle Pixel 6 understørre 3,5 GHz (både N78+N48).

https://xn--5g-netvrk-m3a.dk/mobiltelefoner-med-5g-wifi-6/

Mvh Per


Til top
Guldhammer75 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juni-2022
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guldhammer75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2022 kl. 22:28
Nu ved jeg ikke om der er liv i tråden her mere.

Men jer med pixel 6, har i haft problemer med APN opsætningen og generelt med telefon delen?
Jeg køre med greentel og havde massive problemer de første par dage, først at den ikke selv kunne finde et apn profil der passede til greentel som jo køre på telenor. Det er dog til at sætte op manuelt, men der er noget galt med de carrier opsætninger google køre med, jeg fik ret hurtigt problemer med at den blev smidt af mobilnetværket og stod med "no sim" fejl som krævede genstart også kunne den køre 10-20 og blive smidt af igen, og havde en masse problemer med, at jeg kunne ringe til folk, men de kunne en del gange ikke ringe til mig.
Dog fandt jeg nogen hjælp på xda, som dog krævede at jeg rootede telefonen og kørte nogle scripts, selv om jeg ikke lige havde planer om at skulle roote den, men det ser ikke ud til at google har speciel interesse i at løse de problemer, da jeg kan se at det har/er et problem for rigtig mange siden en update i december.

Men er der andre af jer der har haft samme problemer, eller er jeg bare uheldig at have en operatør som telefonen slet ikke kan konfigurere korrekt. når jeg gik ind i telefon test delen og under IMS-status så stor det hele til "ikke tilgængelig" så den grundelæggende ikke registrerede sig korrekt på netværket, den gør den heldigvis nu.

Køre det bare for jer der har TDC, og telenor, cbb osv?
Ved godt 5G ikke virker, for det har google deaktiveret i lande hvor Pixel 6 ikke sælges
Til top
muttz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér muttz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 22:30
Slet

Redigeret af muttz - 23-Juli-2022 kl. 22:35
Til top
muttz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér muttz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Guldhammer75 Guldhammer75 skrev:

Nu ved jeg ikke om der er liv i tråden her mere.

Men jer med pixel 6, har i haft problemer med APN opsætningen og generelt med telefon delen?
Jeg køre med greentel og havde massive problemer de første par dage, først at den ikke selv kunne finde et apn profil der passede til greentel som jo køre på telenor. Det er dog til at sætte op manuelt, men der er noget galt med de carrier opsætninger google køre med, jeg fik ret hurtigt problemer med at den blev smidt af mobilnetværket og stod med "no sim" fejl som krævede genstart også kunne den køre 10-20 og blive smidt af igen, og havde en masse problemer med, at jeg kunne ringe til folk, men de kunne en del gange ikke ringe til mig.
Dog fandt jeg nogen hjælp på xda, som dog krævede at jeg rootede telefonen og kørte nogle scripts, selv om jeg ikke lige havde planer om at skulle roote den, men det ser ikke ud til at google har speciel interesse i at løse de problemer, da jeg kan se at det har/er et problem for rigtig mange siden en update i december.

Men er der andre af jer der har haft samme problemer, eller er jeg bare uheldig at have en operatør som telefonen slet ikke kan konfigurere korrekt. når jeg gik ind i telefon test delen og under IMS-status så stor det hele til "ikke tilgængelig" så den grundelæggende ikke registrerede sig korrekt på netværket, den gør den heldigvis nu.

Køre det bare for jer der har TDC, og telenor, cbb osv?
Ved godt 5G ikke virker, for det har google deaktiveret i lande hvor Pixel 6 ikke sælges
Jeg er idag skiftet fra telmore til hallo.dk med min Google pixel 6. Og jeg har haft problemer med ingen mobil data de sidste 2 dage.
Jeg har nu prøvet at nulstille netværksindstillinger. Sætte det manuelt op igen.
Og slå selvjusterende forbindelse fra inde i netværks indstillinger.
Jeg er spændt på at se om den skaber sig igen i morgen. 
Jeg har ikke haft nogen problemer siden jeg gjorde ovenstående kl 19 idag.

Skal lige nævnes jeg slet ingen problemer havde med telmore Sim i pixel 6. 
Hvis problemet er der igen i morgen skifter jeg tilbage til telmore. 
Jeg vender lige tilbage 👍
Til top
KimW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2022
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2022 kl. 09:50
Min Google Pixel 6 Pro kører fint efter eesy hjalp  med manuelt at opsætte telefonen, da jeg havde købt den i Oktober.
Dog er 5G ikke eksisterende, Eesy har svaret adskillige gange at det er opsætningen den er gal med, de har fremsendt guides som er samme opsætning som den jeg fik. Og det er ikke muligt at få svar på hvorfor eesy (TDC) ikke har certificeret Pixel 6, og om det sker eller hvornår. Telenor, CBB og Telia har Certificeret den.
Derud over brænder telefonen varm når sommeren er varm, både i syden og de varme dage her hjemme.
Så jeg tænker at indlevere den i Flensborg under garantien når jeg skal der til.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2022 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Guldhammer75 Guldhammer75 skrev:

Nu ved jeg ikke om der er liv i tråden her mere.

Køre det bare for jer der har TDC, og telenor, cbb osv?
Ved godt 5G ikke virker, for det har google deaktiveret i lande hvor Pixel 6 ikke sælges

Ja, 5G - og alt andet - virker uden problemer på min Pixel 6 PRO (Telenor).
Til top
muttz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér muttz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 20:35
lige en Update.
Jeg har ikke haft problemer med telefonen siden jeg satte den manuelt op. 👍👍
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu