recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GoPro eller andet til 10 årig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GoPro eller andet til 10 årig?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: GoPro eller andet til 10 årig?
    Sendt: 18-December-2019 kl. 11:43
Vi overvejer at give vores 10 årig knægt et action kamera. Kender GoPro af navn og det er sådan ca det. Vi har kigget lidt på det nye GoPro Hero 8 Black, minus jeg har kunne finde ved det er, at man ikke længere kan skifte linsen ud hvilket jo kan blive en ret dyr fornøjelse hvis han er uheldig og tabe det.

Da dette ville være hjemmets første action kamera, ved vi ikke rigtig hvad han vil bruge det til endnu, udover vi har en ide om, at han bl.a. vil bruge det til når han laver videoer til hans YouTube kanal, og ellers når vi igen til sommer skal ud og snorkle under sydligere himmelstrøg.

Men er der andre som kunne være gode? Gerne et hvor der også følger lidt udstyr med. 

Kravene er altså: 

Kunne bruges i vand om det kræver dykkerhus eller ej har ikke så stor en betydning.

Skal gerne kunne overføre direkte til telefon eller iPad til redigering han har en iPhone 8 og en iPad Pro 12,9" 2017 model. 

Ellers hedder den Windows bærbar 2,8 quad-core i5 serie 7.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 12:28
Gopro er rigtig fin, hvis man er bange for det med linsebeskytter kan man evt købe et gopro 7 black som  er billigere og faktisk også rigtig godt. Jeg har selv et 7 og ville opgradere til 8 men synes ikke det giver så meget mere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 14:18
Jeg har Go Pro 5-6-7 og 8. Go Pro 8 er helt klart det bedste af de 4 og helt klart også min favorit, period.

Farverne og lyset i Høj lyset og skyggeområderne er bare bedre på 8éren og stabilisering er også klart bedre. 4K er på 100mbps. i stedet for 60mbps.

Du kan rigtig nok ikke kan udskifte beskyttelse glasset på 8éren, men du kan købe en såkaldt lens beskytter sæt ligesom ala panzerglas eller. lign. til både for og bag.

Skal du ud i vandet med det, køb et dykkerhus.....Shocked Jeg har så dårlige erfaringer med Go Pro 5-6 og 7 og vand indtrængende i kameraet og har fået dem ombyttede indtil flere gange, Go Pro lover ned til 10MConfused Det har mine aldrig været. Køb det hos el-mutanten eller et lign. sted.Wink

PS: Go Pro´s garanti dækker ikke vandskader selvom skaden er sket på laver vand end de lovet10m.Cry


Redigeret af Potter - 18-December-2019 kl. 14:20
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 14:19
[QUOTE=Potter]Fejl

Redigeret af Potter - 18-December-2019 kl. 14:20
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 15:12
Blot et hurtigt Go Pro 8 spørgsmål, - når der nu er brugere tilstede.
Kan I sige noget om batteritiden, hvor længe holder det strøm, og er det acceptabelt som et stillbilleder kamera også indendørs ?


Redigeret af gah - 18-December-2019 kl. 15:25
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Blot et hurtigt Go Pro 8 spørgsmål, - når der nu er brugere tilstede.
Kan I sige noget om batteritiden, hvor længe holder det strøm, og er det acceptabelt som et stillbilleder kamera også indendørs ?
Jeg har ca.60min. i 4K på et batteri, men det afhænger lidt af hvor meget st.by der har været.

Indendørs brug hmmm, så heller en iPhone XR eller 11. Med mindre der er masser af lys.
Jeg har dog været heldig på nogle museer i dagtimerne.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 01:38
 mange tak for hjælpen. Der er lidt at overveje. Der er ingen over eller ved siden af GoPro som man burde have i tankerne?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

 mange tak for hjælpen. Der er lidt at overveje. Der er ingen over eller ved siden af GoPro som man burde have i tankerne?
det tætteste du kommer er nok dji
Til top
Nicolait Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2016
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolait Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 13:23
Til top
jobbe104 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jobbe104 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2019 kl. 10:05
Jeg var på et stramt budget, så valgte denne:
https://www.amazon.co.uk/dp/B01HPXH29Q/ref=pe_3187911_189395841_TE_dp_1

Umiddelbart meget positiv feedback af over 4000 købere på Amazon.

Om det var det rigtige valg, kan jeg først sige efter d. 24 :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2019 kl. 17:22
afhængig af opløsningen så er Yi 4k, Yi 4k+ nok de absolut bedste kameraer på markedet ud over osmo action, sony's action og gopro udgaverne. Og du kan få en særdeles hæderlig videokvalitet i 1080p for en 50-70 euro. - du kan sågar få et 4K mirrorless kamera med linse for under 400 euro med et YI M1 kamera.

Men ellers er Akaso nok dem der kommer tættest på i det nedre pris segment.

PS - "everyday dad" på youtube har en mia mio videoer med tests af både kamera og lyd. - YI har dog ikke nogle nye "normale" kameraer, så deres er faktisk 2-3 år gamle ud over deres nyeste 360 kamera. De slår dog stadig de fleste andre billige med flere længder. - Det er sony sensor der sidder i.


Redigeret af claus_jac - 20-December-2019 kl. 17:24
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2019 kl. 17:30
hvordan er stabilization i disse billige modeller.
Mange kameraer kan tage flotte billeder, men hvis de er rystede så kan det næsten være lige meget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu