Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2565
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:11 |
Har din receiver ikke noget scene du kan sætte. På min Yamaha hedder det vidst Surround Scene, så bruger den alle højttalerne, hvor den laver noget virtuelt surround og når du så har Atmos lydspor, bruger den det rigtigt.
|
|
T-Duck
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:15 |
jake51 skrev:
Enig med Jonas_h, kan du ikke i det mindste ændre overskriften (den giver ingen mening)? Det er ikke meningen, at Atmos-højttalere skal brage løs hele tiden Det meste af tiden er det netop til atmosfære (Atmos) |
Jeg synes bare bare i forhold ting der kommer hen over hovedet på en, som vind, regn, knirken fra et loft. Det er front eller surround kanalerne. Jeg lavet et forsøg med Ready player one, med at slå atmos fra, og kun kørte i 5.1 til at starte med, der var mere surround lyd og end hvis atmos metadataen tog over. og hvis vi tager den 3. xXx film. det eneste tidspunkt der var fut i atmos kanalerne der hjemme, var med helikopteren fløj over båden. Så jeg undre mig bare
|
|
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:15 |
Munch skrev:
Enig! Hvad betyder:
PUSLE DE MERE MED
|
Nørkle, finpudse osv.
|
|
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:18 |
Bjur skrev:
Har din receiver ikke noget scene du kan sætte. På min Yamaha hedder det vidst Surround Scene, så bruger den alle højttalerne, hvor den laver noget virtuelt surround og når du så har Atmos lydspor, bruger den det rigtigt. |
Nej ikke på min denon h 1400. der er det bare atmos, eller dtsX. Jeg kan kun nerualX eller DSU ved ikke objekt baseret lyd
|
|
Munch
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4862
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:20 |
T-Duck skrev:
Munch skrev:
Enig! Hvad betyder:
PUSLE DE MERE MED
| Nørkle, finpudse osv. |
Så vil jeg foreslå du ændrer overskriften til:
GØR DE MERE UD AF LYDEN I 7.1 END I ATMOS
|
|
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:31 |
Munch skrev:
T-Duck skrev:
Munch skrev:
Enig! Hvad betyder:
PUSLE DE MERE MED
GØR DE MERE UD AF LYDEN I 7.1 END I ATMOS |
Snakker du lige så korrekt dansk som de skriver?
|
|
Munch
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:34 |
T-Duck skrev:
Munch skrev:
T-Duck skrev:
Munch skrev:
Enig! Hvad betyder:
PUSLE DE MERE MED
GØR DE MERE UD AF LYDEN I 7.1 END I ATMOS | Snakker du lige så korrekt dansk som de skriver? |
Ja stort set :)
|
|
Jonas_h
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:41 |
T-Duck skrev:
jake51 skrev:
Enig med Jonas_h, kan du ikke i det mindste ændre overskriften (den giver ingen mening)? Det er ikke meningen, at Atmos-højttalere skal brage løs hele tiden Det meste af tiden er det netop til atmosfære (Atmos) | Jeg synes bare bare i forhold ting der kommer hen over hovedet på en, som vind, regn, knirken fra et loft. Det er front eller surround kanalerne. Jeg lavet et forsøg med Ready player one, med at slå atmos fra, og kun kørte i 5.1 til at starte med, der var mere surround lyd og end hvis atmos metadataen tog over. og hvis vi tager den 3. xXx film. det eneste tidspunkt der var fut i atmos kanalerne der hjemme, var med helikopteren fløj over båden. Så jeg undre mig bare |
Jeg er måske langsom... Men hvad er det du har testet? Du har taget et Atmos lydspor og sammenlignet lyden mens du på receiveren slår Atmos til og fra? Og du synes det lød bedre uden lofthøjttalerne?
Jeg fik Atmos for et års tid siden og er sådan set enig i, at det er sjældent at lyden brager ud af loftshøjttalerne - men panoreringer, sammenhænge og generelt fornemmelsen af den ekstra dimension synes jeg bestemt er tilstede i Atmos-film.
|
|
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:42 |
Munch skrev:
T-Duck skrev:
Munch skrev:
T-Duck skrev:
Munch skrev:
Enig! Hvad betyder:
PUSLE DE MERE MED
GØR DE MERE UD AF LYDEN I 7.1 END I ATMOS | Snakker du lige så korrekt dansk som de skriver? |
Ja stort set :) |
Og så begynder jeg at skrive De til Dem. Det går virkelig godt var?
|
|
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:46 |
Jonas_h skrev:
T-Duck skrev:
jake51 skrev:
Enig med Jonas_h, kan du ikke i det mindste ændre overskriften (den giver ingen mening)? Det er ikke meningen, at Atmos-højttalere skal brage løs hele tiden Det meste af tiden er det netop til atmosfære (Atmos) | Jeg synes bare bare i forhold ting der kommer hen over hovedet på en, som vind, regn, knirken fra et loft. Det er front eller surround kanalerne. Jeg lavet et forsøg med Ready player one, med at slå atmos fra, og kun kørte i 5.1 til at starte med, der var mere surround lyd og end hvis atmos metadataen tog over. og hvis vi tager den 3. xXx film. det eneste tidspunkt der var fut i atmos kanalerne der hjemme, var med helikopteren fløj over båden. Så jeg undre mig bare |
Jeg er måske langsom... Men hvad er det du har testet? Du har taget et Atmos lydspor og sammenlignet lyden mens du på receiveren slår Atmos til og fra? Og du synes det lød bedre uden lofthøjttalerne?
Jeg fik Atmos for et års tid siden og er sådan set enig i, at det er sjældent at lyden brager ud af loftshøjttalerne - men panoreringer, sammenhænge og generelt fornemmelsen af den ekstra dimension synes jeg bestemt er tilstede i Atmos-film.
| Har testet atmos lydspor, og slog så atmos delen fra, så jeg havde 5.1 sporet så var panoreringen bedre mellem front og surround. Det kan også være at min stue ikke er skabt til atmos. så må jeg jo bare holde mig til 5.1 eller 7.1
|
|
Munch
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:47 |
T-Duck skrev:
Munch skrev:
T-Duck skrev:
Munch skrev:
T-Duck skrev:
Munch skrev:
Enig! Hvad betyder:
PUSLE DE MERE MED
Ja stort set :) | Og så begynder jeg at skrive De til Dem. Det går virkelig godt var? |
Du har fat i noget af det rigtige, og har skrevet De med stort
|
|
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 14:50 |
Munch skrev:
T-Duck skrev:
Munch skrev:
T-Duck skrev:
Munch skrev:
T-Duck skrev:
Munch skrev:
Enig! Hvad betyder:
PUSLE DE MERE MED
Ja stort set :) | Og så begynder jeg at skrive De til Dem. Det går virkelig godt var? |
Du har fat i noget af det rigtige, og har skrevet De med stort |
Jeg har lært det min mormor og oldemor i sin tid. pga. min hang til gamle danske film. Man Han skal lige huske vi kan komme længere ud, end Han tror.
|
|