|
Gør det selv akustikplader? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() Teknisk set er der flere endnu, bag højttalerne, men det var lige hvad jeg kunne finde. Håber du forstår princippet. Det er lidt vanskeligt at forklare entydigt. Om du skal have noget i loftet kan jeg ikke svare på. Mange er glade for det og det er et oplagt sted at dæmpe fordi der er mange m2 og der som regel ikke bruges til noget. Dæmpning på væggen er dog meget nemmere. Der er uendelig muligheder og intet facit, men det er helt sikkert meget bedre at gøre noget end at lade være. Redigeret af Mefisto - 20-August-2017 kl. 18:19 |
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|
Det giver mening.
Så er spørgsmålet bare, hvis jeg skal lave mine plader selv. Hvor meget rockwool skal man som minimum have i? 100mm? Er der nogen mindste størrelse man bør lave dem i? Skal stoffet være tykt eller tyndt?
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
I forhold til taleforståelse tror jeg ikke det betyder ret meget hvor tykke de er. 50mm er sikkert rigeligt til det. Stoffet på dem man kan købe færdig, er efter hvad jeg har set, som regel kraftigt og groft vævet, men om det er strengt nødvendigt ved jeg faktisk ikke. Jeg tror det egentlig ikke.
|
||
![]() |
||
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
|
Rum korrektion, er i de fleste Surround recievere. Det er en kalibrering, hvor der indsættes filtre. Der bruges målemikrofon, der så laver filtre i recieveren. Prøv med troldtekt i loft og med 50 mm rockwool, i rammer, som nævnt, på reflektions punkter, som vist på tegningen, en postede. Troldtekt i loft, vil især være en god ide. Det er mere diskret, end hele stuen fyldt med rammer. Redigeret af JackD84 - 20-August-2017 kl. 19:18 |
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
|
Hej Jimmbo
Kan se du bor i Risskov. Jeg har 7 stk hjemmelavede paneler lavet af en ramme af træ på ca 60 x 120 cm med 50mm rockwoll beklædt med stof. Dem må du gerne låne til at eksperimentere med...de står bare på loftet alligevel ![]() ![]() Beklager det dårlige billede.
|
||
Ning
|
||
![]() |
||
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
|
Tjek Rockfon Sonar B
![]() Det har vi i hele stue og køkken og folk er ALTID imponeret over akustikken Kan vist nok købes i Bauhaus nu om dage til ok penge - og så er det pænt |
||
![]() |
||
Biojensen ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
|
Tag et kig her, der er lidt info og nogle link til akustik materiale http://m.biojensen.dk/akustik
|
||
Film skal ses i hjemmebiografen :-)
Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
http://m.biojensen.dk/akustik
Linkservice har fjernet = %20 ![]() Redigeret af Kampus - 21-August-2017 kl. 17:00 |
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|
Hej. Det er virkelig et rigtig fedt tilbud! Det vil jeg da virkelig gerne. Send mig lige en PM med adresse og telefonnummer, og hvornår det passer dig bedst. ![]() |
||
![]() |
||
|
Skal de hænges op forskudt, eller samlet som Troldtek?
Super. Det vil jeg lige kigge noget nærmere på
![]() |
||
![]() |
||
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
|
Vores dækker hele loftet...
Men allerede da de første plader var sat op, kunne man tydelig høre forskel |
||
![]() |
||
|
Super. Skal der isolering op bag dem også?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |