recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gør det selv kalibrering - 1 1/2 år senere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGør det selv kalibrering - 1 1/2 år senere

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 17:28
Hej.

Så er det næsten 1 1/2 år siden jeg sidst fik kalibreret lidt på mit TV. I mellemtiden er der kommet mere end 3000 timer mere på skærmen. Jeg syntes også at kunne fornemme at billedet ikke længere var helt så godt som jeg tidligere har haft.
Nu fik jeg så købt en kalibrator magen til den jeg brugte sidst. En Eye one display LT der virker sammen med det glimrende gratis kalibreringsprogram Color HCFR. Den skal også bruges til min Epson tw3200 projektor når jeg ellers får mit lærred tilbage.

Med det in mente at der er brugt et andet meter denne gang er det tydeligt at der er sket en del med gråskalaen siden sidst, hvor den sad så godt som i bulls eye.
Først en graf over TVet som det var tidligere på dagen:

Og her den nye måling efter rekalibrering:

Læg mærke til den lilla graf. Den skal være så tæt på nul som muligt og helst ikke over 3.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 03-September-2011 kl. 17:42
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu