recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gratis alternativ til SugarSync?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gratis alternativ til SugarSync?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gratis alternativ til SugarSync?
    Sendt: 17-December-2013 kl. 09:11
Hej.

Pr. februar 2014, vil SugarSync ikke længere have en gratis version. Jeg har GoodSync som er et betalt program, men jeg skal have et program som SugarSync eller tilsvarende - som er gratis. Pointen er at det skal være nemt at synkronisere filer mellem f.eks. mig og - bare for eksempel - en arkitekt på Filippinerne, uden at "modparten" behøver at skulle købe et program.

Årsagen til at jeg godt kunne lide SugarSync var:
- Muligheden for selv at bestemme hvor mine filer, som skal synkroniseres er. Dvs. jeg behøver ikke at ændre på min måde at gemme data på og min mappestruktur.
- Muligheden for i en e-mail at sende et link til en fil, som måske er rigeligt stor at sende med e-mail. Linket fører direkte til en mulighed for at åbne eller downloade kun denne ene fil, uden at modtageren kan se hvad jeg ellers har der. (Eller er det med Hightail jeg gør det - hmm - husker det ikke lige nu).

Jeg har ved lidt søgning fundet frem til lidt programmer, der kunne være kandidater:
- Dropbox. Er jeg ikke vild med, fordi du skal "droppe" filerne bestemte et bestemt sted nemlig i Dropbox folderen. Er heller ikke ubegrænset gratis (det er / var Sugarsync nu heller ikke - det var også 2 GB).
- FreeFileSync link 1, FreefileSync link 2. Tja - lyder ok. Nogen der ved noget om det? Kan det synkronisere op mod en ftp-server?
- Allways Sync. Lyder ok - nogen der kender det? Har en begrænsning på 40.000 filer pr. 30 dage. Det bør være rigeligt til det jeg bruger SugarSync til. På denne side snakker de om OffSiteBox. Hvad er det og er det noget man behøver at have sammen med Allways Sync?
- Microsoft SyncToy. Er det godt? Fungerer det og er nemt at bruge?
- Box. Lyder lidt som Sugarsync eller hvad?? 5 GB gratis version. Kan være ok - p.t. bruger vi omkring 2 GB eller lidt under, så 5 GB kunne godt være nok - i hvert fald i et stykke tid, selvom der kommer nye filer til ind i mellem. Nå - det ser faktisk ud til at det er 10 GB, på denne side.
- SyncBackFree. Nogen der kender den?
- Hightail. Jeg har en konto på denne og har haft et stykke tid. Det startede med det, dengang det hed YouSendit, fordi det var en smart måde at sende store filer på. Måske kan jeg nedlægge den, hvis jeg bruger Box i stedet for.

Umiddelbart tror jeg at Box minder mest om SugarSync, mens Allways Sync måske minder mest om GoodSync. Som det er nu, med arkitekten på Filippinerne, f.eks. så har jeg en SugarSync konto og han har en anden SugarSync konto. Og vi synkroniserer så noget bestemt mellem vores computere og det fungerer meget fint. Så hvis han gemmer noget nyt i den mappe han synkroniserer, så opdateres det automatisk på min computer.

Nogen der har bemærkninger til de nævnte programmer - eller kender andre tilsvarende programmer som er meget gode og gratis?


Redigeret af Thorvald - 17-December-2013 kl. 09:27
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 10:05
Wuala er måske en mulighed. Du behøver ikke flytte dine filer til bestemte mapper.


Hvis du bruger dette link, får vi begge 1 GB ekstra. Du får 6 GB i stedet for 5 GB gratis.


Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 10:25
Hej.

Tak for tippet. Så du bruger denne selv? Har du også prøvet at bruge andre - måske nogle af dem jeg har nævnt og hvad gjorde at du valgte Wuala??

Jeg har lige downloadet "Box" og tænker at jeg skal prøve at teste denne. Måske tester jeg også Wuala - interfacet ser ret ok ud.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Tak for tippet. Så du bruger denne selv? Har du også prøvet at bruge andre - måske nogle af dem jeg har nævnt og hvad gjorde at du valgte Wuala??

Jeg har lige downloadet "Box" og tænker at jeg skal prøve at teste denne. Måske tester jeg også Wuala - interfacet ser ret ok ud.

Jeg har brugt Wuala og Dropbox lidt. I øjeblikket bruger jeg Dropbox, men vil tilbage til Wuala når jeg får tid og lyst til at lave det om.

Wuala har den fordel at deres servere er i Europa (væk fra NSA), men Dropbox integrerer bedre med Mac, synes jeg. Dvs. man mærker mindre til at Dropbox er installeret, end Wuala.

Dropbox kræver så at filer flyttes til Dropbox, så jeg bruger den kun til billeder jeg deler på internet. Fx på Recordere. Det er hurtigere at linke til dropbox end at uploade til Recordere og så risikere at filen er for stor.


Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 10:47
Umiddelbart - uden at have studeret det alt for meget - virker det lidt som om Box, gør det samme som DropBox - laver en "drop til denne filmappe" mappe et tilfældigt sted på computeren, hvor man normalt ikke villa have en sådan mappe (på c-drevet).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 11:14
Microsoft skydrive (hvis man har en konto hos MS - gratis 20GB så vidt jeg husker.) men det smarte er at der er både mobile og desktopklienter, hvis du skal "sync'e" noget, så laver du en shared folder i din skydrivefolder og alt hvad der kommer derind bliver automatisk synkroniseret mellem de 2 foldere. Det er ikke en public folder, men er delt mellem x-antal mennesker. Nøjagtig det samme du gør ved Google Drive (jeg har 25GB gratis der!) og dropbox har også nøjagtig det samme.

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 11:55
Du kan selv bestemme hvilket drev Dropbox skal være placeret på, men de filer der skal gemmes hos Dropbox skal ligge i Dropbox mappen.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Du kan selv bestemme hvilket drev Dropbox skal være placeret på, men de filer der skal gemmes hos Dropbox skal ligge i Dropbox mappen.

Ok - og det er det som jeg gerne selv vil bestemme. Filerne skal ikke ligge i synkroniserings programmets mappe lokalt på computeren.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 13:50
Kan ikke se hvad problemet er? du vælger en fil som du vil synce i sugarsync og sætter processen i gang. i "BOX-verdenen" kopierer du filen ind i en folder og så syncer den automatisk. - slet bagefter hvis du vil!
alternativt kan du jo kigge på http://www.bittorrent.com/sync - DINE DATA, HVOR DU VIL HAVE DEM. (og ikke et centralt lager!!)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 13:53
Et hurtigt kig, viser at FreeFileSync, Allways Sync, SyncToy og SynkBackFree kun er beregnet til lokal synkronisering, dvs. mellem drev på samme computer eller mellem lokale computere.
Så dem kan du i hvert fald godt droppe som kandidater.



Redigeret af quarkir - 17-December-2013 kl. 13:54
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Kan ikke se hvad problemet er? du vælger en fil som du vil synce i sugarsync og sætter processen i gang. i "BOX-verdenen" kopierer du filen ind i en folder og så syncer den automatisk. - slet bagefter hvis du vil!
alternativt kan du jo kigge på http://www.bittorrent.com/sync - DINE DATA, HVOR DU VIL HAVE DEM. (og ikke et centralt lager!!)

Forskellen er at i "Box"verdenen, skal man kopiere eller flytte sine filer til en "Box" lokal mappe, først, og derefter synkronisere. I Sugarsync højreklikker man på fil eller mappe og uploader til SugerSync automatisk. Lidt tilsvarende (som Sugarsync) ser det ud til at være i Wuala - men det næste jeg skal finde ud af er hvordan man syncer med en anden Wuala bruger - sådan at vedkommendes nye filer kommer til mig automatisk og mine nye filer kommer til ham/hende automatisk.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Et hurtigt kig, viser at FreeFileSync, Allways Sync, SyncToy og SynkBackFree kun er beregnet til lokal synkronisering, dvs. mellem drev på samme computer eller mellem lokale computere.
Så dem kan du i hvert fald godt droppe som kandidater.


Ok - så er der umiddelbart kun Wuala tilbage som er kandidat til at svare til Sugarsync.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu