recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gratis alternativ til SugarSync?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gratis alternativ til SugarSync?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 18:05
THorvald - jeg er udmærket klar over forskellen, men det er undskyld jeg siger det, potato potato. Om du skal højreklikke på en fil for at "sende" den eller du vælger at lægge filerne direkte deri hvor der er automatisk sync giver nøjagtig det samme. Du kan jo bare gemme filen direkte i folderen fra starten af - det er jo ikke fordi maskinen bliver langsommere af det.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 19:44
I princippet ja. Men det vil ødelægge den mappe /fil struktur jeg bruger - med mindre eksempelvis jeg lægger hele mappe-/fil strukturen i Dropbox - og det gør jeg jo ikke.

Der er jo ikke take om filer og mapper jeg fremover skal oprette og synkronisere, men om eksisterende mapper og filer, hvor der kan komme nye filer til. Dropbox mappen er en meget unødvendig mappe for mig. Strukturen er en mappe, der hedder f.eks. Arbejde og herunder f.eks. 2007, 2008, .... 2013 og herunder projekt nummer 1, 2, 3, diverse projekter, potentielle projekter. Hvis jeg skulle bruge Dropbox ville mappen Dropbox "mase sig på" i min struktur - jeg ønsker ikke en mappe, der hedder Dropbox. Det er for mig ikke potato, potato, men potato, pommes frittes. Det kan godt være resultatet er det samme - men strukturen for at komme til resultatet er ikke den samme.

Umiddelbart ser det ud som om Wuala gør som jeg gerne vil have det og i princippet gør det på samme måde som Sugarsync. Og det passer mig meget fint.  Smile

"Om du skal højreklikke på en fil for at "sende" den eller du vælger at lægge filerne direkte deri hvor der er automatisk sync giver nøjagtig det samme."
Nej det er ikke det samme, fordi i dropbox' tilfælde er den en lokal mappe og i SugarSync Wuala's tilfælde er det direkte en netværks placering, der ikke går "via" en lokal placering.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

I princippet ja. Men det vil ødelægge den mappe /fil struktur jeg bruger - med mindre eksempelvis jeg lægger hele mappe-/fil strukturen i Dropbox - og det gør jeg jo ikke.

Der er jo ikke take om filer og mapper jeg fremover skal oprette og synkronisere, men om eksisterende mapper og filer, hvor der kan komme nye filer til. Dropbox mappen er en meget unødvendig mappe for mig. Strukturen er en mappe, der hedder f.eks. Arbejde og herunder f.eks. 2007, 2008, .... 2013 og herunder projekt nummer 1, 2, 3, diverse projekter, potentielle projekter. Hvis jeg skulle bruge Dropbox ville mappen Dropbox "mase sig på" i min struktur - jeg ønsker ikke en mappe, der hedder Dropbox. Det er for mig ikke potato, potato, men potato, pommes frittes. Det kan godt være resultatet er det samme - men strukturen for at komme til resultatet er ikke den samme.

Umiddelbart ser det ud som om Wuala gør som jeg gerne vil have det og i princippet gør det på samme måde som Sugarsync. Og det passer mig meget fint.  Smile

"Om du skal højreklikke på en fil for at "sende" den eller du vælger at lægge filerne direkte deri hvor der er automatisk sync giver nøjagtig det samme."
Nej det er ikke det samme, fordi i dropbox' tilfælde er den en lokal mappe og i SugarSync Wuala's tilfælde er det direkte en netværks placering, der ikke går "via" en lokal placering.
Hmm, jeg har siddet og set nogen af deres videoer og som jeg ser det, fungerer det på mapper, ikke filer.
Dvs. du kan vælge vilkårlige mapper på din computer, som du ønsker at synke med Wuala, men det er ikke muligt at vælge enkelte filer.

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 20:33
Det er nu simpelt at få dropbox til at synkronisere foldere som ikke ligger i dropbox.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 04:12
#quarkir: Du har ret. Hvis man højreklikker på en fil, kan man ikke sende den til Wuala - det kan man godt med Sugarsync. Jeg ved så ikke om det bliver relevant. Jeg synes ikke det har været relevant i den tid vi har brugt Sugarsync.

#Lahan: Ja, jeg kunne lave et job i Goodsync der automatisk syncer til dropbox. Men det er at komplicere tingene synes jeg, hvis man kan undgå det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 06:18
Jeg kan i min vildeste fantasi ikke forstå, hvorfor i ikke bare beholder den løsning i var tilfredse med og så betaler for det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 06:22
Hvis man nu skulle snakke om forskellige andre løsninger også - bare for at se, hvilke muligheder der er for at lave noget smart. Så ville jeg på sin vis sige at en pier to pier løsning, måske kunne være smart (jeg er ikke sikker). Det kunne være i stil med Transporter - men det kræver så denne "dims". Men Transporter er vel stort set bare en ekstern harddisk, der er sat op til at fungere som ens egen "cloud". Men hvis nu man kunne lave sin egen "sky", optimalt set måske lokalt på sin egen computer. Fordi hvis man gør det på en ekstern harddisk skal man jo have den med sig, med mindre man kunne lave løsningen så den kan tilgåes online, uden at have en computer tilsluttet.

Bare lidt strø tanker.....  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg kan i min vildeste fantasi ikke forstå, hvorfor i ikke bare beholder den løsning i var tilfredse med og så betaler for det.

Klaus

Fordi man kan ikke forlange at modparten - f.eks. en arkitekt på Filippinerne, en projektgruppe i Norge eller hvad det nu kunne være - skal betale for den løsning vi vælger for at kunne synkronisere.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 06:45
Kan i ikke vælge en løsning som i betaler for?

Jeg vill i al min simpelthed sætte en FTP server op.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 07:01
Som vi betaler for? Dvs. vi skal også betale for deres SugarSync (f.eks.). Det vil vi ikke. Så meget gratis som muligt. Vi har en ftp-server - men det er væsentligt enklere at synkronisere filer med "eksterne" folk, med en SugarSync lignende løsning. Vi bruger ftp-serveren til nogle ting, men ikke alt. Og for at synkronisere med ftp-serveren har vi Goodsync som vi betaler for. Men jeg synes ikke det er en simpel løsning at give adgang til nogle ting, via ftp-serveren. Ikke så simpelt som via SugarSync eller Wuala.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 07:38
Du kører en mlink kommando en enkelt gang så din /Thorvald folder peger ned på /Dropbox

det er alt

Derefter gemmer du dine filer som du gør i dag i
/Thorvald
/Thorvald/2013
/Thorvald/2014
Osv
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 07:45
Ok Lahan - men den metode gør vel at alt kommer i dropbox eller hvad? Nu ved jeg heller ikke lige hvad en mlink kommando er - men jeg kunne jo så evt. lave den kommando, på de specifikke ting, det er rart at kunne dele på denne måde. Jeg går ud fra at Dropbox, har en eller anden delings funktion, sådan at man kan invitere bestemte personer til at synkronisere eller blot dele, med specifikke mapper blandt det, der ligger i Dropbox.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu