recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gratis TV fra Boxer - hvornår ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGratis TV fra Boxer - hvornår ?

 Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 11:30
Omvendt på børnenes Prosonic 24" LED TV LED-24200 står selv Discovery Knivskarpt, skærmstørrelsen har selvfølge en stor betydningWink
Til top
renenielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 11:38
Har en 50", og forstår ikke hvordan folk kan se at det skulle være så forfærdelig at se på, når det er SD, min skærm gør et udemærket stykke.. Men det virker lidt fladt når man kommer fra HD, men i sammenligning med canal digital eller Viasat SD kommer det ud på et.. (og har haft begge dele, så ved hvad jeg snakker om)
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 13:30
må indrømme jeg troede kvaliteten var langt dårligere
har optaget et par film fra tv film og en fra zulu
det er faktisk ikke ringe, når vi snakker SD.
Men hvis boxer skal vokse sig større i danmark
skal der komme dvb-t2 og HD
boxer er stadig ikke noget jeg vil købe



Redigeret af xcardman - 16-April-2011 kl. 13:31
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 13:57
Jeg gik fra canal digital til boxer, pga. Prisen og de kanaler vi ser. Der må jeg sige at dr's sd står bedre på dvb-t frem for på canal digital. Hvis vi tager betalings tv. Synes jeg sd kanalerne er lige gode på begge systemer.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 14:04
Jeg fik lige åbnet for "godteposen", og må sige at jeg savner ikke noget af det skrammel. Måske lige TV2 Film og News. Resten må de gerne beholdeTongue
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 02:23
Oprindeligt skrevet af Flere debattører Flere debattører skrev:

translitteration: "Boxer står da ikke dårligt igen"


Nu har jeg godt nok ikke selv f.eks. Canal Digital eller YouSee længere, men jeg har da i det mindste stadig parabol og FTA fra 1W,5E,13E,19E og 28E samt betalings-tv fra Sky (28E). Hvis ovenstående angående betalingskanalerne er korrekt/retledende (hvilket jeg reelt dårligt er i stand til at tro), så ser det da godt nok sløjt ud for Canal Digital (og dermed også YouSee, Stofa mfl.) efterhånden.

Nuvel, Dansk satellit og kabel-tv (inkl. Canal Digital) har generelt altid været noget af en fesen affære både kanal og billedkvalitetsmæssig, særligt hvad angår mange af betalingskanalerne (særligt de internationale), men Boxers billedkvalitet ligger da stadig og roder rundt nede iblandt de dårligere eksempler på billedkvalitet i forhold til det meste jeg har set.

Jeg kommer lige inde fra stuen, hvor jeg har zappet lidt boxer, og det ser da fortsat så rædsomt ud at det i hvad angår rædsom teknisk kvalitet fortsat kun har reel konkurrence fra TDC-tv (re-encodet IPTV) og hvad angår rædsom kvalitet vel på det nærmeste kun med sikkerhed kan slås af de billigste musik, telefonsex og shopping kanaler mv. der ikke har råd til at købe tilstrækkelig båndbredde på satelliterne, og så naturligvis low-bitrate net-tv. (f.eks DR-NU og lign)

Det er muligt at MPEG4 encodingen "snyder" nogle der sidder så lang fra en skærm at det er øjnene der er flakehalsen fra at se hvor rædsomt Boxer kanalerne i realiteten står, da MPEG4 ved for lav bitrate tendenserer at gøre billedet meget blødt og dårligt opløst (med lav quantizer) før pixeleringerne springer i øjnene som de langt hurtigere gør med MPEG2. Men sidder man ikke for langt fra en for lille skærm til at lade sig bedrage af det blødere og mere homogene billede fra MPEG4 encodingen (og selv sidder jeg 3-4 meter fra 123"), så er det tydeligt at enhver anstændig detaljering er pint og presset ud af billederne på grund af den alt for lave bitrate, og nærmest ligner en kunstig tegnefilm hvor detaljerne i folks tøj og ansigter mv. i uanstændig grad mangler i forhold til et SD signal med en mere anstændig bitrate. Bitraten er endog så lav at selv pixeleringerne springer én i øjnene, selv om det er et MPEG4 encode. Det ligner jo på det nærmeste et 10 år gammel DivX encode, encodet med så lav bitrate at det kunne passe ind på en CD-R. Så det er da gudske tak og lov endnu ikke alt i TV verdenen der er i lige så ringe kvalitet som Boxer endnu, (selv om tendensen er nedadgående, også for HDTV's vedkommende) for den SD kvalitet og bitrate er da imho ikke til at holde ud at se på.

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

må indrømme jeg troede kvaliteten var langt dårligere
har optaget et par film fra tv film og en fra zulu
det er faktisk ikke ringe, når vi snakker SD.


Film klarer sig som reglen bedst, også når der er lave bitrater, da der jo kun er 24-25 fps i kildematerialet og måske oven i endog også letterbokses, og materialet derfor ikke kræver lige så meget båndbredde som andet materiale før det går galt . Derfor er de altså ikke lige så hårdt og hurtigt ramt af den lave bitrate som andet materiale. Sådan er det på alle platformene. Derfor er der ikke lige så hurtigt de samme kompromitterende bitrateproblemer med film som der er med andet materiale hvor den pressede bitrate oftest hurtigere afslører sig end under film. Under film oplever man derfor som reglen en bedre encode kvalitet, og/eller antallet af null-packets stiger i streamen (hvor ved den tilgængelige bitrate ikke udnyttes optimalt), som det f.eks meget ærgerligt er observeret i forbindelse med DR-HD på DTT nettet.

_ _

ps. Da jeg lige tunede reciveren i forbindelse med at tune boxerkanalerne opdagede jeg lige ved et tilfælde at "NHK World English" er kommet i HD på 28E, endog som FTA. Det er dog ikke den allerbedste HD kvalitet verdenen har selv om det er full-hd opløsning (sikkert fordi det er konverteret [til 50 Hz] fra det originale Japanske signal). Men det er da bedre end ingen ting. F.eks står det ikke lige så godt opløst og detaljeret som f.eks. Sky News HD, men snarere som noget i retning af DR-HD når der f.eks sendes live udsendelser eller So Ein Ding. Men nu er tippet altså hermed givet videre, hvis man altså tilfældigvis skulle være News-freak og på nyhedsfronten ikke kan nøjes med Sky News og Fox News i HD versioner (som dog ikke sendes FTA)


Redigeret af TBC1 - 17-April-2011 kl. 03:52
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 08:46
Tbc1: så er dit signal til dtt ikke så godt. For mit pixelere slet ikke. Så du må ha' sat antennen dårlig eller også har du skidt signal
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 10:04
Man kan ikke se dem med en MPEG2 modtager vel?
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 10:07
 
 Det kan man jo i sagens natur ikke, da der som bekendt bruges MPEG4.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 10:40
bruger en dvb-t usb tuner til min bærbar
til 300 kr
antenne sidder på taget
den viser boxer fint med 93-97 signal
bruger programmet dvbviewer
de bliver så afkodet ved hjælp at nogle codec
nvidia purevideo og divx, samt power dvd 8
de samme bruges til canal digtial, som jeg også optager via en bærbar
bruger så en ac ryan mini 2 til at spiller med
den kan nemlig vise undertekster fra alle TS filer. som foreksempel tv2 og dr HD
der sender undertekster særslilt
man godt kalde det for en slags htpc



Redigeret af xcardman - 17-April-2011 kl. 10:42
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Tbc1: så er dit signal til dtt ikke så godt. For mit pixelere slet ikke. Så du må ha' sat antennen dårlig eller også har du skidt signal


Min signalstyrke er perfekt (fra en udendørs antenne ca 3 km fra senderen).

Med dit udsagn ligger vi formentligt forskellige ting i begrebet pixelering. Jeg taler ikke om udfald som ved insufficient signalsyrke, men om grovere og mindre detaljeret quantizer ved hård encoding. Vi har åbenbart bare forskellige begreber, krav og smertetærskeler angående hvad vi opfatter som ordentlig kvalitet.

Jeg modtager jo også andre kanaler via DVB-t, og det er da nemt at se forskel på Boxers kanaler og f.eks DR's (selv om de bestemt også kunne være bedre). ...syntes du ikke at det er nemt at se forskel?


Redigeret af TBC1 - 17-April-2011 kl. 14:10
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 13:45

#TBC1

Det ser ud til at du kører med en meget stor skærm eller det via projektor.
Så bliver nok meget mere tydeligt med kvaliteten på boxertv....
 
Men kan du se forskel på BoxerTv og f.eks. DR-K eller DR-ramasjang?
Disse kanaler nok noget mere båndbredde til rådighed end Boxer, men det er stadig SD MPEG4.
 
Men kvaliten kan få endnu en udfordring...
For endnu være bliver det med diverse streamet kanaler, hvor prisen for at få bestemt indhold og tidspunkt koster på kvaliteten..
 
F.eks. ser den engelske BBC iPlayer, hvordan udsendelser er systematisk organiseret.
Selv programmer som f.eks. TopGear har kapitel opdeling + præcis omtale af indholdet.
Så begynder selv PVR-funktioner at "falme" noget...
 


Redigeret af avh - 17-April-2011 kl. 13:47
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu