recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gratis TV fra Boxer - hvornår ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGratis TV fra Boxer - hvornår ?

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Det ser ud til at du kører med en meget stor skærm eller det via projektor.
Så bliver nok meget mere tydeligt med kvaliteten på boxertv....


Ja, 123 tommer (Full HD D-ILA projektor fra Cineversum (en tweaked JVC HD-100), på et Stewart StudioTek 130 G3) gør det nærmest umuligt at overse.
 
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Men kan du se forskel på BoxerTv og f.eks. DR-K eller DR-ramasjang?
Disse kanaler nok noget mere båndbredde til rådighed end Boxer, men det er stadig SD MPEG4


Ja da. Det syntes jeg da er endog ret nemt at se, selv om DR-K og Ramasjang også har den der lidt fuzzy og bløde low-bitrate MPEG4 SD kvalitet og de bitrater der benyttes langt fra giver optimal SD kvalitet.
Men de er da generelt i det mindste bedre end Boxers. DR-K og Ramasjang mister ikke lige så nemt og hurtigt lige så meget detaljeringsgrad i komplekse dele af billedet som Boxers kanaler, og de pixelerer heller ikke lige så meget som Boxers, selv om det samme naturligvis også gør sig gældende i DR kanalernes encodes (der dog også er langt fra optimal SD kvalitet), men altså bare i en mindre grad end for Boxer kanalernes vekommende.

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:


Men kvaliten kan få endnu en udfordring...
For endnu være bliver det med diverse streamet kanaler, hvor prisen for at få bestemt indhold og tidspunkt koster på kvaliteten..


Enig, jeg nævte også i mit første indlæg net-tv som et eksempel på hvad der dog trods alt findes værre end Boxers dårlige kvalitet.


Redigeret af TBC1 - 17-April-2011 kl. 20:47
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 17:02
TBC1. Jeg kan fortælle vi har sammen opfattelse om pixelering. Men det oplever jeg ikke hos mig. Og som sagt, så gik jeg fra CC til boxer. Så jeg kender forskellen. Og den er der ingen af. Kun at der er dårligere på cc.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

TBC1. Jeg kan fortælle vi har sammen opfattelse om pixelering. Men det oplever jeg ikke hos mig.


De kan jo i sagens natur ikke bare magisk være forsvundet hos dig, for med de benyttede bitrater er det sikkert som amen i kirken at de er til stede i encodet! Så det er vel korrekt at sige som du gør at du ikke "oplever" dem, i den forstand at du åbenbart af en eller anden uransagelig grund bare ikke ser dem.


Redigeret af TBC1 - 17-April-2011 kl. 20:46
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

TBC1. Jeg kan fortælle vi har sammen opfattelse om pixelering. Men det oplever jeg ikke hos mig.


Formoder at du ikke ser dit tv på en 123" skærm som TBC.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 19:15
Nej Klaus det har jeg ikke. Men med de tommer han har, vil selv blu-ray pixelere pga den lave opløsning i forhold til størrelse.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nej Klaus det har jeg ikke. Men med de tommer han har, vil selv blu-ray pixelere pga den lave opløsning i forhold til størrelse.


Nu har jeg "kendt" TBC i de sidste godt og vel 8 år og hans seriøse tilgang til billedkvalitet. Tro mig, den mand har styr på sagerne, når han skriver om billedkvalitet den ene kanal/mux mod den anden, så er der noget om det.

Din billedreference kender jeg intet til.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 20:11
Klaus jeg ved bare der er intet forskel på mit tv og mine forældres
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nej Klaus det har jeg ikke. Men med de tommer han har, vil selv blu-ray pixelere pga den lave opløsning i forhold til størrelse.
 
Vrøvl.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Klaus jeg ved bare der er intet forskel på mit tv og mine forældres
 
Hvilket ikke er det samme som at der ikke er forskel på signalets kvalitet. Kun at du ikke kan se det.


Redigeret af Otto J - 17-April-2011 kl. 20:24
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nej Klaus det har jeg ikke. Men med de tommer han har, vil selv blu-ray pixelere pga den lave opløsning i forhold til størrelse.


Jeg og mange andre med tilstrækkelig kritisk sans ville sagtens kunne se de samme problemer med Boxer signalet på f.eks et 50 tommer tv. Kvalitetesproblemerne er imho ret så åbenlyse og lige til at se for enhver med tilstrækkelig kritisk sans der kigger efter, også på mindre skærme end 50"

Angående Blu-rays: Kun nogle få enkelte og meget dårligt encodede Blu-rays gør den slags (og man skal som reglen virkelig kigge godt efter for at generes af det, også på 123 tommer - Men det findes da). Ellers er kvaliteten på Blu-ray generelt i orden!
Men et eksempel på et sted hvor man kan se at det ikke er helt "perfekt" er f.eks. slutscenen i Matrix, hvor Nero kæmper mod agent Smith i silende regnvejr. (konfetti og regnvejr er eksempler på komplekse scener for en encoder) At sige at det lige frem pixelerer eller på anden måde tåler sammenligning med Boxer encodets problemer ville være helt ude af proportion. Men man kan da godt se at encoderen har været anstrængt og været på overarbejde og noget af den spatiale opløsning lider lidt under det. (ps. Det skal siges at encodet oprindeligt var lavet så det også var kompatibelt med HD-DVD formatet, der har lavere maksimal bitrate end Blu-ray formatet ...Så thank god at det var Blu-ray der vandt så de encodes der produceres ikke længere skal tage hensyn til HD-DVD standardens lavere specifikationer.

Men tænk lige på at 2K/"1080p" (2048x1080 i digital Cinema land) også er opløsningen i forbindelse med langt de fleste Digital Cinema projektorer i biograferne, mens en almindelig biograffilms på de sørgelige 35 mm kopier af kopier vi generelt spises af med i de mere almindelige Danske biografter ofte kun formidler en detaljerings- og detaljegrad der i praksis svarer til omkring en god 720p formidling ...Og det forgår i begge tilfælde som reglen på lærreder i biografen der er MARKANT større end 123", så Blu-ray formatets 1080p (1920x1080) kan næppe siges at være et problem på små 123 tommer. 1080p vil kunne gøre sig udmærket på meget større tommer. Og faktisk kan man ofte få en bedre teknisk oplevelse hjemme med Blu-ray, end i biografen hvis det f.eks. er en sløj 35 mm kopi af en kopi af en kopi man bliver spist af med Dead  ...Omvendt kan man også komme ind og se digital Cinema, og i enkelte tilfælde ligefrem 4K Digital Cinema (dog fortsat kun på få film og i enkelte biografer i landet), og der kan Blu-ray materialet slet ikke være med


Redigeret af TBC1 - 17-April-2011 kl. 20:57
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Klaus jeg ved bare der er intet forskel på mit tv og mine forældres


Godt, så ved vi, hvor referencepunkterne er - eller?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 21:18
TBC1:
1W,5E,13E,19E og 28E  FTA?
Der ligger ikke meget seværdigt på 1,5,13 FTA - og 19 er tysk - bevares det kan da ses, men...
Et andet spørgsmål - hvordan får man Sky abb i danmark ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu