|
Gøre blæsere rene på bærbar? Asus G73SW. |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
T.Hansen har også det spray .
Stein
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
|
Jeg tror el-giganten er nærmere for mig. Men jeg tror måske jeg prøver med hårtørreren først og se hvor meget det hjælper. Men nu ser vi.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Hårtørren er ikke kraftig/koncentreret nok.
M.v.h.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
De trykluft dåser ser man allevegne. Min er købt i Aldi til 15 kr
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Bare lad være med at holde dåsen vandret eller på hovedet, så kan du risikere at der kommer lidt vand med ud.
Nu har jeg aldrig haft behov for rengøring af bærbar, men til stationære bruger jeg bare den dovne løsning og bruger kompressor. |
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Nu har jeg haft en del bærbare mellem fingrene gennem de sidste 15år. Hvis jeg ikke tager meget fejl har alle som en haft et sted at suge luften ind til blæseren og et sted at blæse luften ud igen. Det vil sige at blæser man ind i luftindtaget, vil støvet komme ud i udluftningen (eller omvendt). At blæseren så ikke nødvendigvis har godt af at blive sat op i omdrejninger af trykluft er noget ganske andet. Derfor blæser man i små korte pust. Klaus |
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
|
Jeg har lige lavet en bærbar med samme problem, her var det godt nok en HP.
Her er den skilt ad. ![]() Og her et nærbillede af blæser med masser af støv suget ind i køler. ![]() Som du ser kan der være meget støv i køleribber, så hvis du bruger støvsuger, hårtørrer eller trykluft er det ikke sikkert at dette tykke "støvtæppe" kommer ud. Hvis du bruger en af ovenstående metoder skal du puste ind i køleribber ( modsat vindretning ) ellers kan støvet sætte sig endnu mere fast, brug evt. en støvsuger til at suge samtidigt ved luft indtag ( sug støv ud det sted hvor det bliver suget ind ) Men den bedste måde er at skille skidtet ad, hvis man tør. Jeg har lavet dette i mange år.
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
|
Altså du tænker på med tryk luftdåsen - så puster man i små korte pust?
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Ok - jeg har bare aldrig set dem. Men man ser jo for det meste også kun det man har brug for.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Jeg vil ikke skille min ad, der er stadig garanti på og det skal udnyttes, hvis det ikke hjælper at gøre den ren. Fordi det kan jo måske også være en fejl i kølesystemet (Asus' Icecool system, eller hvad det nu hedder).
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
|
At puste ind i blæseren fordeler bare støvet rundt i pc'en.
Jeg har i mange år brugt en støvsuger uden at skille pc'en ad. Specielt på bærbare bliver de hurtigt lukket til med støv i det fine trådgitter.
|
||
![]() |
||
|
Altså du støvsuger bare ventilations grillerne (eller hvad der nu hedder), bagpå den bærbare?
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |