recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gøre blæsere rene på bærbar? Asus G73SW.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gøre blæsere rene på bærbar? Asus G73SW.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 19:03
T.Hansen har også det spray .

Stein
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 19:09
Jeg tror el-giganten er nærmere for mig. Men jeg tror måske jeg prøver med hårtørreren først og se hvor meget det hjælper. Men nu ser vi.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 21:32
Hårtørren er ikke kraftig/koncentreret nok.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 21:55
De trykluft dåser ser man allevegne. Min er købt i Aldi til 15 kr
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 22:39
Bare lad være med at holde dåsen vandret eller på hovedet, så kan du risikere at der kommer lidt vand med ud.
Nu har jeg aldrig haft behov for rengøring af bærbar, men til stationære bruger jeg bare den dovne løsning og bruger kompressor.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Ved at puste ind i blæseren, forsvinder støvet ikke - de flyttes bare rundt.

Nu har jeg haft en del bærbare mellem fingrene gennem de sidste 15år. Hvis jeg ikke tager meget fejl har alle som en haft et sted at suge luften ind til blæseren og et sted at blæse luften ud igen. Det vil sige at blæser man ind i luftindtaget, vil støvet komme ud i udluftningen (eller omvendt).

At blæseren så ikke nødvendigvis har godt af at blive sat op i omdrejninger af trykluft er noget ganske andet. Derfor blæser man i små korte pust.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 23:21
Jeg har lige lavet en bærbar med samme problem, her var det godt nok en HP.

Her er den skilt ad.

Og her et nærbillede af blæser med masser af støv suget ind i køler.

Som du ser kan der være meget støv i køleribber, så hvis du bruger støvsuger, hårtørrer eller trykluft er det ikke sikkert at dette tykke "støvtæppe" kommer ud. 

Hvis du bruger en af ovenstående metoder skal du puste ind i køleribber ( modsat vindretning ) ellers kan støvet sætte sig endnu mere fast, brug evt. en støvsuger til at suge samtidigt ved luft indtag ( sug støv ud det sted hvor det bliver suget ind )

Men den bedste måde er at skille skidtet ad, hvis man tør. Jeg har lavet dette i mange år.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Ved at puste ind i blæseren, forsvinder støvet ikke - de flyttes bare rundt.

Nu har jeg haft en del bærbare mellem fingrene gennem de sidste 15år. Hvis jeg ikke tager meget fejl har alle som en haft et sted at suge luften ind til blæseren og et sted at blæse luften ud igen. Det vil sige at blæser man ind i luftindtaget, vil støvet komme ud i udluftningen (eller omvendt).

At blæseren så ikke nødvendigvis har godt af at blive sat op i omdrejninger af trykluft er noget ganske andet. Derfor blæser man i små korte pust.

Klaus

Altså du tænker på med tryk luftdåsen - så puster man i små korte pust?

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De trykluft dåser ser man allevegne. Min er købt i Aldi til 15 kr

Ok - jeg har bare aldrig set dem. Men man ser jo for det meste også kun det man har brug for.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg har lige lavet en bærbar med samme problem, her var det godt nok en HP.

.......  Som du ser kan der være meget støv i køleribber, så hvis du bruger støvsuger, hårtørrer eller trykluft er det ikke sikkert at dette tykke "støvtæppe" kommer ud. 

Hvis du bruger en af ovenstående metoder skal du puste ind i køleribber ( modsat vindretning ) ellers kan støvet sætte sig endnu mere fast, brug evt. en støvsuger til at suge samtidigt ved luft indtag ( sug støv ud det sted hvor det bliver suget ind )

Men den bedste måde er at skille skidtet ad, hvis man tør. Jeg har lavet dette i mange år.

Jeg vil ikke skille min ad, der er stadig garanti på og det skal udnyttes, hvis det ikke hjælper at gøre den ren. Fordi det kan jo måske også være en fejl i kølesystemet (Asus' Icecool system, eller hvad det nu hedder).

Thorvald.
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2010
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 12:36
At puste ind i blæseren fordeler bare støvet rundt i pc'en. 
Jeg har i mange år brugt en støvsuger uden at skille pc'en ad. Specielt på bærbare bliver de hurtigt lukket til med støv i det fine trådgitter.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 12:54
Altså du støvsuger bare ventilations grillerne (eller hvad der nu hedder), bagpå den bærbare?

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu