|
Gøre harddisk aktiv igen |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Marts-2018 kl. 08:50 |
|
Jeg har købt to nye eksterne harddiske som kom i ntsf format. Her kunne jeg installere et program da jeg er mac bruger således at jeg kunne skrive til de harddiske.
Problemet blev så bare at de sket ikke kan læses fra min apple ekstreme router, så jeg ville formatere dem til mac os journal, hvor jeg ved den tidligere harddisk sådan fint kunne læses, men nu kan jeg sket ikke komme til at gøre noget på de 2 diske. Den skriver bare at de er passive. Under diskværktøjer har jeg forsøgt at slette uden held, jeg kan heller ikke her få lov at gøre dem aktive. Nogle gode ideer?
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
så må du nok hellere google dig lidt og lære lidt om fdisk i terminal.
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8665 |
|
Tryk Cmd-2 så du ser alle enheder og ikke bare volumes. Kan du så klikke på selve disken og formattere? |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
|
Hold nu kæft altså.. :) Det har jeg gjort før kan jeg huske nu. Ganske rigtigt så kommer harddisken frem og jeg kan fornatere den til mac format. Kæft hvor har jeg læst stolpe op og ned i mange timer nu:) Tak for den |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8665 |
|
'så lidt!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |