recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide: Hvad koster det at se TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide: Hvad koster det at se TV?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 22:58

For dyrt i forhold til HVAD ? ?

Jeg købte undtagelsesvis BT i mandags pga landskampen . 14 kr = 420kr pr md  og jeg læser max en tredjedel af avisen

Jeg købte samtidigt 10 smøger til min mor = 465kr pr md ( - hun ryger til gengæld dem alle)

Jeg synes også at feks YuoSee er dyrt, - men er det helt ude af proportioner ? ?

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 22:59
I vores tidligere boligforening gav vi knap 152 kr pr. md.  for yousee fuldpakke, og det er jo rigtig billigt, dog gav vi så også 80 kr pr md. for vedligeholdelse af vores egne kabler, og 80 kr om måneden for den investering i kabler og nedgravning der var sket få år før, med 10 års afdrag. så samlet set gav vi jo en hel del mere end 152 kr pr md.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

nu må regeringen sq snart træde ind, og forbyde tvungne tv- kanaler


Loven siger at der skal være en billig grundpakke i  fællesantenneanlæg.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 11:30
Jeg giver i omegnen af 3200 årligt for den største pakke hos det lokale antenneselskab. Dertil kommer 375 årligt for dvb-c dekoderkort, og de ca 2200 til licensen...

Regnet sammen i grov hovedregning 5700 årligt eller 475 om måneden for at glo diverse genudsendelser...

Hvis man samtidig regner internet med  er det 349 oveni om måneden, så små 850 om måneden i tv internet eller næsten 10000!!!! årligt..

Tror godt nok jeg skal til at gennemlæse den artikel igen, og eventuelt søge en samlet løsning, der måske bare er en knivspids billigere :)

Får det sgu helt dårligt af at regne det sammen :/
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 11:52

Licens slipper man på ingen måde for, hvis man har et TV. Og internet her ikke noget med kabelpakkerne at gøre.

 Reelt er mellempakken ikke dyrere end et avis abonnement . . .

Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 12:06
Tænkte nu mere i banerne af de "samlede" pakker diverse selskaber er begyndt at tilbyde.. Tdc har eksemplevis trio (tror jeg det hedder), med net, tv og telefon...

Efter at ha luret rundt på nettet den sidste halve times tid, synes jeg dog ikke jeg, prismæssigt, er blevet særligt meget klogere på hvad der lige passer her i boligen..

Er sgu godt nok noget af en jungle det møg :)
Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

nu må regeringen sq snart træde ind, og
forbyde tvungne tv-
kanaler
Loven siger at der skal være en billig grundpakke
i  fællesantenneanlæg.


ja pakke ??

de kan sq stikke deres pakker op et hvis sted, og lad os
selv vælge hvike kanaler vi vil have

sorry mate -> men tv pakke stinker :)
Til top
AllanHvass Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 23:10

Her er en anden løsning...

Jeg trækker kun en DVB-T signal. Kan tage DR1+DR2+TV2 og SVT1+SVT2 og lidt andet fra Sverige - bor i Nordsjælland. Hvis jeg optimerede lidt mere på antennen kunne jeg nok også trække SVT4. Det koster intet andet end den danske licens og er free-to-air.

Så har jeg et mediecenter. Sørger for løbende at optage interessante ting, specielt film, børne programmer og naturprogrammer. Jeg får mere samlet sammen end jeg næsten kan nå at se fra de kanaler - der er masser af gode programmer at se, når man ikke lige er afhængig af sendetidspunktet. Og i øvrigt et par Xbox 360 omkring i huset til at se mediecenteret flere steder, evt. på én gang med forskelligt indhold.

Mere frihed til at se når man vil. Langt billigere. Og et medie center kan også så meget andet - fotos, video, musik, gemte DVDer, etc.

Jeps - jeg gider ikke se ret meget fodbold...

Med venlig hilsen
Allan Hvass
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 21:26
Jeg er glad for mit boxer der er ikke mange kanaler men, dem som de har valgt i "grundpakken" er alle sammen nogen jeg gider se. Ikke ligesom TDC men deres "fyld" kanaler. Dem betaler man jo stadig for at se og så er det ½ pris at fuldpakken fra TDC.
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 22:37
Vores grundpakke er også helt forfærdelig... Indeholder udelukkende nordiske og tyske kanaler, men ingen tv3, 3+, 3 ppuls, zulu eller dk4... Man er mere eller mindre tvunget op i den store pakke :/
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 10:56

Jeg gad godt der var en vis sammenligning med andre lande, specielt EU lande og måske endnu mere specielt vores nabo lande. Det er reelt set dem vi bør samligne med.

Det støreste problem synes jeg er, at vi har massere af kanaler, men det er for langt de flestes vedkommende kun et ganske lille antal man ser. Hos mig vil jeg skyde på det er max 10 kanaler. (Jeg har fuld pakke fra TDC). Det burde kunne gøres billigere, selv ved individuelle kanalvalg.

 

Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 22:27

Her hos kæresten og mig i Horsens har vi den store Stofa pakke for det er hvad udlejeren har valgt til hans boliger.

Vi giver 324.-/md. til det. Vi ser kun ganske få kanaler og drømmer sådan set om at bare have Dr1, TV2 og de der gratis kanaler via licensen. Vi vil ikke savne alle de andre kanaler overhovedet.

Så det er lidt dyrt for os. Samtidig giver vi ca. 299.-/md. for 25mbit internet..

7476 om året for TV og Internet.. Ville vi da også gerne have billigere

Men nu vi ikke kan slippe er jeg da lidt int. i Digitalt TV :P kan bare ikke finde ud af Stofas priser



Redigeret af Chessr - 17-August-2009 kl. 22:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu