recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide: Hvad koster det at se TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide: Hvad koster det at se TV?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
toullouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 09:23
Som JEG ser det, er der lagt op til at, man vælger kvantitet frem for kvalitet. Dead
 
Som "voksen" TV seer, er det da uhyggeligt så svagt kvalitetsfiltret virker og når man så cruiser rundt på TV guiden ser hvad tv udbyderne sender, er der godt nok meget skidt.
Den "yngre" fornuftige, kan straks se at, meget af det der bliver sendt er i et sprogbrug og en kvalitet, som kun de lettest påvirkelige tager til sig, men dem er der åbenbart mange af og det bære programfladen så sandelig præg af. Confused
Der skal IKKE kun være udsendelser som JEG vil se, meeeeeeeeeeeeeeen.......
Kig engang på de utroligt fordummende udsendelser, dårlige b c d film der bliver sendt, reality i enhver afskygning og man kunne blive ved.
Hvorfor så mange kanaler med dårlige udsendelser og så få med gode, får lov at overleve, fatter jeg ikke og jeg vil ikke bære ved til deres bål og samtidig er prisernenes himmelflugt  og uigemmeskuelighed, da bare et bevis på at, udbyderne vil sælge så meget som muligt - uanset kvalitet.
 
Sur gammel stodder. Nej, men én der heldigvis har lidt fornuft i behold og som HAR gennemskuet TV samfundet.
 
Med andre ord.
 
 Udbyderne komme IKKE til at tjene en bønne på mig. Confused
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 09:50
Jamen,du har helt ret,er selv en af dem der bruger en formue på det,derfor jeg glæder mig til den dag,hvor man kan selv vælge specielt de kanaler man gerne vil ha.Ifølge forbrugerstyrelsen er hovedparten af forbrugerne,at de abonnerer på flere kanaler,end de har brug for.89 procent af dem,at de har kanaler,de ikke ser.
 


Redigeret af ghost-the-man - 16-December-2009 kl. 09:52
Til top
toullouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 10:06
ghost-the-man, når den dag kommer, får jeg måske også flere kanaler. Smile
I øjeblikket reklamerer Boxer med en minipakke til 49 penge om måneden og som de siger, så kommer der "ikke yderligere udgifter til", men sammenholder man deres usmagelige reklame med at, det så lige koster 389 kr. pr. halvår, ja det glemmer de at nævne.
OG det er kun første år altså en total på 1.366 kr.  Andet år koster det så 1.846 kr. altså 153,33 kr. pr. måned for at se  TV 2, Regional- og lokal-tv, DR1, DR2, DR Update, DR Ramasjang, DR K, DR HD og Folketingskanalen
 
Gad vide om  de ER klar over deres dårlige produkt OG markedsføring, så de i deres tv reklame "glemmer" disse tal?
 
Nu var Boxer bare et eksempel. De andre udbydere er lige så "lusket".
Til top
jeppejensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-August-2007
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 10:29
Synes det er voldsomme priser folk betaler, jeg bor i en lille by hvor vi har vores egen antenne forening, vi giver 975 halvårligt er lige steget fra 775 :).
Og vi har:
 
SD kanaler:
DR 2
Eurosport
DR Update
3+
Kanal 4
TV2 ZULU
DR 1
TV 3 Danmark
TV2 Danmark Syd
TV 4 Sverige
RTL
TV2 Sport
Kanal 5
DK 4
Discovery Channel
TV2 Charlie
Animal Planet
National Geographic
 
Mpeg2 kanaler:
DR1
DR2
TV2 Danmark Regionalt
 
Mpeg4 kanaler:
DR Ramasjang
DR K
DR HD
DR Update
Folketings TV
 
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af toullouse toullouse skrev:

ghost-the-man, når den dag kommer, får jeg måske også flere kanaler. Smile
I øjeblikket reklamerer Boxer med en minipakke til 49 penge om måneden og som de siger, så kommer der "ikke yderligere udgifter til", men sammenholder man deres usmagelige reklame med at, det så lige koster 389 kr. pr. halvår, ja det glemmer de at nævne.
OG det er kun første år altså en total på 1.366 kr.  Andet år koster det så 1.846 kr. altså 153,33 kr. pr. måned for at se  TV 2, Regional- og lokal-tv, DR1, DR2, DR Update, DR Ramasjang, DR K, DR HD og Folketingskanalen
 
Gad vide om  de ER klar over deres dårlige produkt OG markedsføring, så de i deres tv reklame "glemmer" disse tal?
 
Nu var Boxer bare et eksempel. De andre udbydere er lige så "lusket".
Var det ikke noget med,at direktøren fra boxer Steen Ulf Jensen,gerne så,at man afskaffet halvårlig kortafgift,men kun hvis de andre udbydere også ville droppe det,måske skulle de gå forrest,som et godt exemple.
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af toullouse toullouse skrev:

ghost-the-man, når den dag kommer, får jeg måske også flere kanaler. Smile
I øjeblikket reklamerer Boxer med en minipakke til 49 penge om måneden og som de siger, så kommer der "ikke yderligere udgifter til", men sammenholder man deres usmagelige reklame med at, det så lige koster 389 kr. pr. halvår, ja det glemmer de at nævne.
OG det er kun første år altså en total på 1.366 kr.  Andet år koster det så 1.846 kr. altså 153,33 kr. pr. måned for at se  TV 2, Regional- og lokal-tv, DR1, DR2, DR Update, DR Ramasjang, DR K, DR HD og Folketingskanalen
 
Gad vide om  de ER klar over deres dårlige produkt OG markedsføring, så de i deres tv reklame "glemmer" disse tal?
 
Nu var Boxer bare et eksempel. De andre udbydere er lige så "lusket".


Ikke helt korrekt. Minipakken indeholder også TV2NEWS, Charlie, Kanal 4 og 5..


Redigeret af act_dk - 16-December-2009 kl. 11:17
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 11:23
 
 Ja, og det er de sidst nævnte der betales for, det er Boxerkanaler, de øvrige er DigiTV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
toullouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 11:26
act_dk
"Ikke helt korrekt. Minipakken indeholder også TV2NEWS, Charlie, Kanal 4 og 5."
 
Da jeg ikke lige kan finde en quoteknap, er jeg nødt til at copy/paste, men Du har så ret. Havde lige glemt at klippe de øvrige kanaler ind som IKKE er free to air. Sorry. Confused
Det ændrer dog ikke på mine andre udtalelser i mine indlæg. Smile


Redigeret af toullouse - 16-December-2009 kl. 11:28
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Jamen,du har helt ret,er selv en af dem der bruger en formue på det,derfor jeg glæder mig til den dag,hvor man kan selv vælge specielt de kanaler man gerne vil ha.Ifølge forbrugerstyrelsen er hovedparten af forbrugerne,at de abonnerer på flere kanaler,end de har brug for.89 procent af dem,at de har kanaler,de ikke ser.
 
De medieordførere der har givet udtryk for at forholdene kan ændres, her vil jeg nøjes med skrive samme personer bestemt er dummere end Politiet tillader, gælder under alle omstændigheder Medieordførerne fra partiet Venstre.  Big smile 
 
Forbrugerstyrelsen og "Boligselskabernes Landsforening" har levet, Og Levet Godt med dette her ikke har været til at ændre, på den anden side er antallet af de som vælger den mindste pakke vel steget en smule. De som ikke har råd til betale må vel fravælge (også gives en mulighed for fravælge Tvungen Fuldpakke på kr 3.875 for år 2010).


Redigeret af moho - 17-December-2009 kl. 12:35
Til top
toullouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 17:12
Egentlig handler det for mig ikke så meget om kroner og ører. Jo det gør det også, men det handler i lige så høj grad om kvalitet. Wink
Jeg har en alder, hvor jeg var med da videoen kom frem og jeg her set tonsvis af gode og mindre gode film. (De blev jo kopieret i stor stil) og vi så stort set det hele.
Jeg har fulgt med hele vejen fra dengang Danmark "kun" havde én tv-kanal i sort/hvid og det var skisme da ikke altid lige spændende. Cry
Jeg var fortaler for reklamer både i radio og tv, men havde håbet at disse ville have sneget sig op på et mere intelligent plan, men nej.
Nu er jeg så blevet "mættet" og det er ligesom med det "sprøjt" man hældte i sig da man var ung. Confused
 Vi skulle bare, og det hurtigst muligt, få en "skid" på og så ellers feste. Kvalitet på det vi drak, var ganske ligegyldigt. Bare der var procenter i.  LOL
 
I dag er situationen noget anderledes. I dag vil man have kvalitet for pengene og det kan være svært for en "gammel" stabejs som mig at, forstå at man i dag bare sender en masse af det som jeg voksede op med, og som var virkelig underlødigt. Forskellen er, at de i dag gør det på stort set alle kanaler og så er det jeg står af.
Man har f.eks. de 2 store tv stationer, som BEGGE i aften 17/12 sender en gallamiddag i forb. med klimamødet. Dead EN GALLAMIDDAG!!!!!!!!!???????????
Hvor f... er vi henne? Censored
 
Lur mig om ikke der på et tidspunkt bliver en gennemskuelighed OG en valgmulighed, samt at priserne finder et fornuftigt leje, hvor andre end de der er let påvirkelige, sportsfanatikere og børnefamilier finder tv udbuddet mere attraktivt. Smile
 
Indtil da, nøjes jeg med mine små mpeg2 bokse og afventer så 2012. LOL Big smile
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 10:40
Nogen har sammenlignet TV leverandørernes priser med dagligvarer (det med tvungne Ekstrakøb), for mig svarer tale om konkurrence indenfor Tv, nærmest at kunne sammenlignes med Benzinselskaberne og Deres priser. Eller for den sags skyld når El selskaber fortæller os der er noget spare ved skifte El selskab  Big smile
Og efter det blev lovpligtig med "Enkelt tilslutning som TV abonnent", her opstod en direkte mulighed for man kunne prutte sig til en pris overfor leverandøren. I forhold til et direkte LEVERANDØRSKIFT var alle indstillede på at besparelsen ikke behøvede være alt for stor. Direkte udtryk i procent besparelse har jeg dog ikke! Mere en følelse af et absolut besparelse aldrig måtte overstige 8%, hvis andre procentsatser bedre beskriver realiteten herhjemme, da er jeg rigtig lydhør!

Redigeret af moho - 19-December-2009 kl. 10:45
Til top
toullouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 11:38
Det er nok ikke helt forkert moho, men forskellen ligger vel i at, går jeg i supermarkedet og køber 1 kg. kartofler, så kan jeg umiddelbart gå hjem og bruge disse kartofler.
Jeg skal IKKE tilkøbe spec. vand eller en gryde der kun kan rumme 2 kartofler. Hvis jeg vil koge flere på én gang, skal jeg tilkøbe én gryde for hver 2 kartofler og hvor svært er det lige at sælge et produkt, der med det samme giver hele sandheden. Alt andet er måske et forsøg på at, forvirre forbrugeren og få ham/hende til at købe mere. Ouch
 
Med den uigennemskuelighed der er på mange produkter i den elektroniske/elektriske verden, kan det for en alm. forbruger som mig, være ualmindelig svært at gennemskue hvad en vare koster og hvad man får for pengene. Confused Det har måske også noget at gøre med at, man efterhånden kan købe sig fattig i produkter der både kan lave kaffe og skifte barnet - på én gang, og det kan man da godt blive rundforvirret af, men alle disse ting skal man så "tilkøbe" eller det ligger i pakken og man skal så sætte sig ind i, hvad de forskellige tilvalg/produkter kan gøre OG hvad de koster.
Det er måske ud fra den betragting at, jeg OGSÅ vælger den nemme løsning og "kun" har mpeg2 system. Min hjerne kan simpelthen kapere alle de informationer, som firmaerne sender ud eller har på deres hjemmeside, og derfor vælger jeg det sikre. LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu