recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV
    Sendt: 22-Maj-2016 kl. 16:31
Flere har efterspurgt en guide til opsætning af RetroArch på SHIELD TV i den lange tråd ovre på Smart TV forumet. Jeg har brugt en del tid på at sætte det op hos mig, så jeg har oprettet et site med vejledninger i hvordan det er gjort, hvis andre gerne vil have samme opsætning:

(sitet er på engelsk af hensyn til dem som har set video'en på Youtube).




Redigeret af allanl - 23-Maj-2016 kl. 08:20
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 17:32
Det ser rigtigt godt ud. Det glæder jeg mig til at røde med. Hvor meget lagerplads er der behov for?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 18:32
Det er mest Playstation og PC spil der fylder. Jeg tror at dem jeg har tilsammen fylder omkring 11-12 GB. Resten fylder et par GB.


Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 21:26
Fedt Allan det skal prøves på et tidspunkt. Tak
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 07:35
Hej Allanl jeg har ikke lige læst guiden endnu, men jeg syntes du skal omdøbe denne tråd til
"Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV"

Eller noget i den stil. Folk de søger jo nok primært efter hvordan de fx får Super nintendo emulator til at køre på boksen. Jeg havde aldrig hørt om RetroArch før jeg så dig skrive det. :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 08:19
God idé, Kenneth.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af allanl allanl skrev:

Flere har efterspurgt en guide til opsætning af RetroArch på SHIELD TV i den lange tråd ovre på Smart TV forumet. Jeg har brugt en del tid på at sætte det op hos mig, så jeg har oprettet et site med vejledninger i hvordan det er gjort, hvis andre gerne vil have samme opsætning:

(sitet er på engelsk af hensyn til dem som har set video'en på Youtube).




Jeg får helt lyst til at have en Nvidia Shield, bare for Mario, Bubble Bobble og Diddy Kong Racing :-)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 13:28
Bubble Bobble! Arkade versionen vel at mærke ! :-p 
MORE BASS
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 13:31
Det lykkedes mig at komme gennem amigaversionen af bubble bobble uden at miste et eneste liv:-) Så forsvandt interessen også....
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 13:47
Og så skal vi lige huske på, at det her er mega ulovligt.
Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 14:42
Det kommer helt an på hvad du vælger at bruge det til.

Der er masser af gamle spil der er frigivet som freeware af de oprindelige producenter. Det tager jeg blandt andet afsæt i under vejledningen for Amiga spil

Og som jeg skriver i PC-vejledningen sælger GOG.com stort set alle de spil der kan emuleres af ScummVM til billige penge.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 16:32
Det gælder måske for Amiga, men det gør det fandme ikke for Nintendo og PlayStation...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu