|
Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
therazz
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ro på battet Tak for guiden Allan |
||
MORE BASS
|
||
henrikbp
Bruger Oprettet: 15-December-2007 Status: Offline Point: 238 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tusind tak for guiden. Det skal jeg have rodet lidt med når der er tid
|
||
claus64
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fin guide. Har selv smidt det på en RBP2 med Kodi, og det fungerer fint med de mindre tunge ROMS :)
|
||
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du prøvet at sammenligne retroarch med nogle af de andre emulatorer? Jeg synes f.eks. at afba er hurtigere en retroarch fba core.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
allanl
Bruger Oprettet: 29-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er ikke neutral i det spørgsmål fordi jeg selv deltager aktivt i udviklingen af Retroarch :)
Hvilket spil oplever du kører hurtigere/bedre i afba? |
||
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu kan det jo være noget jeg selv har pillet ved. Men et spil som Gigawing udfordrer systemet en del hvis der er mange fjener på en gang. Det virker som om retroarch har lidt sværere ved at håndtere det end afba. Ved du om Shield udgaven kommer til at understøtte vulkan videodriver?
|
||
||
allanl
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan ikke lige mærke det når jeg tester det hurtigt. Bruger det på en Shield eller på en mindre kraftfuld enhed? Du skal være opmærksom på, at der er to forskellige FBA cores til Retroarch. Først for nyligt blev den nyeste FBA udgave gjort tilgængelig som core på Android. Prøv at bruge den der hedder "FB Alpha - SVN", hvis ikke det allerede er den du tester.
Det gør den. |
||
-claus-
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak det prøver jeg lige. Det kan også være fordi jeg bruger en krævende scaling metode. Billedet virker lidt pænere ved retroarch.
|
||
||
-claus-
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det ser ud til at køre godt med den nye kerne. Og den var endda sat til at anvende super eagle scaler. Ved du hvordan man sletter de kerner man ikke skal bruge alligevel.
|
||
||
allanl
Funktioner
Tak(0)
|
|
To metoder, afhængig af om du er rooted eller ej. 1. Hvis din Android enhed er rootet Du kan slette kernen direkte i den mappe de bliver lagret i. Det er vist et sted under: /data/data/com.retroarch/ 2. Hvis din Android enhed, som min, ikke er rootet Her er du nødt til at nulstille Retroarchs data under: Android settings --> Apps --> Retroarch Før du gør det, så tag evt. en backup af og læg de filer tilbage igen efter nulstillingen /storage/emulated/0/Android/data/com.retroarch/files Den metode sletter alle downloadede cores og assets, så du skal hente dem igen under Core Updater i RetroArch.
|
||
-claus-
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej igen
Efter at have leget lidt med bl.a. Hyperspin, besluttede jeg mig at bruge advanced launcher sammen med kodi.Jeg har fået lagt nogle emulatore ind og hentet covers. Men kan tilføje en emulator, så den starte selve emulatoren i stedet for at åbne selve Roms list. Lige ledes. Kan man ikke sætte Shield i stand by fra kodi menuen. |
||
||
allanl
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, Hyperspin er lidt for "hyper" til min smag. Jeg foretrækker et mere stilet look som blender godt sammen med Kodi i øvrigt, og det sørger Advanced Launcher for. Mht. at sætte Shield'en i standby fra Kodi, så er det vist kun muligt, hvis man har rootet sin enhed. Du kan evt. sætte sleep mode timeren ned i Shield'en. Personligt sætter jeg aldrig min i sleep mode, da jeg har oplevet problemer med 4K når den vågner op efter sleep. |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |