recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide på X10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide på X10

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 22:23
Der er ingen antenneforening indover. Det er kabel direkte fra yousee, netværks ID 151 (Frederiksværk)

Mvh. Jacob
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 22:47
Du har også været alle muligheder igennem med "fuld scanning" og "gratis kanaler" osv når du scanner?
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 00:07
Ja, jeg valgte alle kanaler.
Til top
volleborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 23:14
Jeg har et P37x10, som på det sidste har haft problemer med søgningerne på DVB-C kanalerne fra Yousee. Tidligere kunne jeg opdatere kanallisten uden problemer, men hvis jeg gør det i dag, forsvinder alle kanalerne, og jeg må lave en fuld søgning for at få dem igen.
Tidligere havde jeg indstillet land til Sverige, men der finder jeg ingen kanaler ved DVB-C søgning. Nu har jeg genopsat fjernsynet og valgt Finland; dvs. jeg skal vælge en eller anden by, eks Helsinki. Der finder jeg dog ingen kanaler, men ved at gå ind i DVB-C indstillingsmenuen bagefter og foretage en autosøgning, hvor jeg ikke ændrer indstillingerne med undtagelse af menupunktet Søgning til fuld, dukker kanalerne op igen.
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 23:28
Hej Volleborg

Har du så efterflg. en fungerende TV guide?
Jeg har skrevet til Panasonic support, så nu venter jeg lige på svar fra dem, før jeg prøver flere alternativer.

Mvh. Jacob
Til top
volleborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 23:30

Ja Guiden virker fint

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

den skriver sådan under netværks id ved valg af sverige og fandt ingen kanaler på dvb-c 

Jeg er havnet i samme situation som Bulk og flere andre i denne tråd. Mit tv er Panasonic V10, og med Sverige som land (som jeg altid har brugt), findes der kun dette Standardnetværk med netværks-id 0. Der findes derfor ingen DVB-C-kanaler og uden nogen indstillingsmuligheder går søgningen automatisk videre til DVB-T, hvor der af gode grunde heller ikke findes nogen, og så automatisk videre til Analog søgning, hvor den finder de analoge kanaler i min tv-pakke fra YouSee.
Efter at søgningen er afsluttet, vises kun en analog indstillingsmenu, og derfor ingen adgang til en søgning af DVB-C-kanaler.

Jeg tror at der er en fejl eller mangel i YouSee's signal i øjeblikket, for det kan ikke passe at så mange har det samme problem. Ved tidligere automatiske søgninger fandt Panasonic tv'et altid en lang række netværks-id, hvor man kunne vælge det man selv skulle bruge. I mit tilfælde 151.

Der var for et års tid siden også en fejl i det signal YouSee leverede, således at kanalsøgning var forgæves. Det blev rettet efter en uges tid.

Jeg har forgæves spurgt YouSee Support der henviser til Panasonic. Nu har jeg forklaret sagen for Theis og Dan fra YouSee Support, der af og til skriver på Recordere Forum.

Redigeret af Vilhelm - 22-November-2010 kl. 12:41
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 19:39

Har lige været hos mine forældre og opsætte et P37C2, blev opsat med Danmark som land, valgte DVB-C, (You See) indtastede Netværk ID, og alle kanaler kom frem med fuld EPG og Guide. Alt var i orden og kørende på en ½ time.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 15:16
Jeg har modtaget svar fra Panasonic Support der skriver at Yousee har ændret udsendelsen af EPG, og at det derfor ikke virker længere på deres 10 modeller.

Jeg mener at EPG i dag må anses som en standard feature og det kan simpelthen ikke være rigtigt at panasonics 2009 modeller ikke kan modtage EPG fra landets største kabel TV leverandør.

En dag ved lejlighed vil jeg dog prøve foreslaget med Finland og se om det hjælper.

Mvh. Jacob
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg er havnet i samme situation som Bulk og flere andre i denne tråd. Mit tv er Panasonic V10, og med Sverige som land (som jeg altid har brugt), findes der kun dette Standardnetværk med netværks-id 0. Der findes derfor ingen DVB-C-kanaler og uden nogen indstillingsmuligheder går søgningen automatisk videre til DVB-T, hvor der af gode grunde heller ikke findes nogen, og så automatisk videre til Analog søgning, hvor den finder de analoge kanaler i min tv-pakke fra YouSee.
Efter at søgningen er afsluttet, vises kun en analog indstillingsmenu, og derfor ingen adgang til en søgning af DVB-C-kanaler.

Jeg tror at der er en fejl eller mangel i YouSee's signal i øjeblikket, for det kan ikke passe at så mange har det samme problem. Ved tidligere automatiske søgninger fandt Panasonic tv'et altid en lang række netværks-id, hvor man kunne vælge det man selv skulle bruge. I mit tilfælde 151.

Der var for et års tid siden også en fejl i det signal YouSee leverede, således at kanalsøgning var forgæves. Det blev rettet efter en uges tid.

Jeg har forgæves spurgt YouSee Support der henviser til Panasonic. Nu har jeg forklaret sagen for Theis og Dan fra YouSee Support, der af og til skriver på Recordere Forum.
Hej Wilhem,
Som nævnt i tidligere privat besked, så kigger vi på sagen.
Jeg vil teste problemstillingen på et Panasonic V10, som du skriver du har.
Det kan godt tage en lille uges tid før jeg vender tilbage med svar, der er lidt travlt på kontoret i øjeblikket.
Theis.
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2005
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 08:49

Ja, jeg havde det samme problem ,men nu kører det fint igen. Man skal nu bruge Finnland LOL

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Ja, jeg havde det samme problem ,men nu kører det fint igen. Man skal nu bruge Finnland LOL

Hverken Sverige eller nogen af de forskellige regioner i Finland virker i øjeblikket på Panasonic V10, i hvert fald ikke i min boligforening (ikke antenneforening) på Østerbro, Kbh. Jeg søger fra fabriksindstillinger.

Før problemet opstod, var der ingen problemer.  Da jeg fik tv'et for et år siden, brugte jeg Sverige og fandt hvad jeg skulle, og det har også været tilfældet efterfølgende.

Det kan ikke passe at et af de nyeste og mest prisbelønnede tv ikke kan finde de digitale DVB-C kanaler fra YouSee.

Redigeret af Vilhelm - 25-November-2010 kl. 11:03
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu