recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide på X10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide på X10

Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
volleborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 11:22
På mit X10 finder jeg ingen kanaler, når jeg søger efter dem under opsætningen (land: Finland), men når jeg bagefter går ind og laver en fuld søgning på DVB-C, dukker hele listen op, og det er inklusiv kanaler, som ikke sendes i mit område.
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2005
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 11:36
volleborg.Så har du jo også epg `en, eller?
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Ja, jeg havde det samme problem ,men nu kører det fint igen. Man skal nu bruge Finnland LOL

Hverken Sverige eller nogen af de forskellige regioner i Finland virker i øjeblikket på Panasonic V10, i hvert fald ikke i min boligforening (ikke antenneforening) på Østerbro, Kbh. Jeg søger fra fabriksindstillinger.

Før problemet opstod, var der ingen problemer.  Da jeg fik tv'et for et år siden, brugte jeg Sverige og fandt hvad jeg skulle, og det har også været tilfældet efterfølgende.

Det kan ikke passe at et af de nyeste og mest prisbelønnede tv ikke kan finde de digitale DVB-C kanaler fra YouSee.
Jeg sender dig en mail via pm med en vejledning.

Vh
Circon
Til top
volleborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 11:41

volleborg.Så har du jo også epg `en, eller?
Ja
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 22:41

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Ja, jeg havde det samme problem ,men nu kører det fint igen. Man skal nu bruge Finnland LOL

Hverken Sverige eller nogen af de forskellige regioner i Finland virker i øjeblikket på Panasonic V10, i hvert fald ikke i min boligforening (ikke antenneforening) på Østerbro, Kbh. Jeg søger fra fabriksindstillinger.

Før problemet opstod, var der ingen problemer.  Da jeg fik tv'et for et år siden, brugte jeg Sverige og fandt hvad jeg skulle, og det har også været tilfældet efterfølgende.

Det kan ikke passe at et af de nyeste og mest prisbelønnede tv ikke kan finde de digitale DVB-C kanaler fra YouSee.
Jeg sender dig en mail via pm med en vejledning.
Vh
Circon

Mange tak for din hjælp. Det er nu lykkedes at finde mine DVB-C kanaler på mit Panasonic V10. Der er også TV Guide, som det skal være.

Jeg havde allerede efter fabriksindstilling valgt Finland, region Helsinki.
DVB-C autosøgning havde ikke fundet nogen digitale kanaler, kun de analoge kanaler fra YouSee blev fundet.
Jeg fulgte nu Panasonic V10- manualens punkt "Genindstilling fra indstilling".
Man skal først trykke på input-knappen TV og vælge DVB-C. Dette punkt er nødvendigt, i hvert fald på mit tv, for at komme videre  til dette punkt:

Derefter går jeg ind i MENU og på sædvanlig vis vælger jeg INDSTILLING, DVB-C INDSTILLINGSMENU, AUTOSØGNING.

Jeg valgte nu Gratis kanaler, Fuld søgning (Hurtig søgning giver ingen resultater), og Netværks-id 151.

Den finder nu alle mine digitale kanaler, men desværre også en del som ikke hører til under 151 (bl.a. TV 2 lokalstationer).

Sorteringen er helt hen i vejret. Den første kanal, som tv'et også åbner på, har nummer 1000 (Event-kanalen med et YouSee prøvebillede). De digitale radiokanaler starter med nr. 3000. Her er der 33 stk. med i hvert fald 10 eksemplarer af P4 (en for hver landsdel, men de spiller det samme). Det har jeg ikke set før.

Tidligere, da jeg kunne bruge Sverige, var det hele meget mere enkelt. I første hug finder man lige netop de kanaler, man har, og i samme kanalnummerorden som YouSee bruger med DR1 som nr. 1.

Ved at bruge Finland, bliver tidszonen forkert, men det lader sig dog ændre i menuen "Andre indstillinger" (GMT + 1).

Tilføjelse: Fandt ud af at samme metode som ovenfor også virkede med Sverige som land. Søgningen giver nøjagtigt samme resultat som Finland.

Redigeret af Vilhelm - 27-November-2010 kl. 00:02
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 12:35
Det er sørgeligt at alverdens TV fabrikanter  ikke har fundet ud af at lille Danmark ikke mere er et Analog land men er overgået til Digital signalforsyning både på DVB-C & DVB-T (Snart DVB-T2).
TV fabrikanter burde have et spark i "måssen" for ikke at komme med software løsninger så det virker korrekt med Dansk landekode - det kan man altså ikke laste YouSee for...
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2010 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Det er sørgeligt at alverdens TV fabrikanter  ikke har fundet ud af at lille Danmark ikke mere er et Analog land men er overgået til Digital signalforsyning både på DVB-C & DVB-T (Snart DVB-T2).
TV fabrikanter burde have et spark i "måssen" for ikke at komme med software løsninger så det virker korrekt med Dansk landekode - det kan man altså ikke laste YouSee for...

Ja, jeg regnede med at vi havde et NorDig-samarbejde mellem tv-producenter og distributører, der sikrede bestemte specifikationer overholdt.

YouSee må jo have ændret sit netværks-signal, for tidligere gik kanalsøgningen glat, når man blot havde valgt Sverige på mit Panasonic TX-P42V10E. Men YouSee har ikke givet nogen besked derom.

Der er heller ikke givet nogen meddelelse om den ændring som Jamic skriver om i dette klip fra trådens s. 4:

Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Jeg har modtaget svar fra Panasonic Support der skriver at Yousee har ændret udsendelsen af EPG, og at det derfor ikke virker længere på deres 10 modeller.

Jeg mener at EPG i dag må anses som en standard feature og det kan simpelthen ikke være rigtigt at panasonics 2009 modeller ikke kan modtage EPG fra landets største kabel TV leverandør.
...Mvh. Jacob

Jeg er enig. Jeg synes at nogen læner sig op ad en forbrugersag?
Foreløbig ville jeg være glad for en forklaring fra YouSee.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2010 kl. 14:48
Hvorfor har jeg så epg på min pana fra 2009 ? Det hænger jo ikke sammen, eller  !!!
Når det er muligt for mig, må det også være muligt for andere.
Vh
Circon
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 11:16

Hvorfor har jeg så epg på min pana fra 2009 ? Det hænger jo ikke sammen, eller  !!!
Når det er muligt for mig, må det også være muligt for andere.
Vh
Circon

Jeg kan godt forstå du undrer dig. Jeg har jo også TV Guide på Pana V10.

Jeg bygger på hvad Panasonic har skrevet til Jacob (Jamic). Men det er måske en forhastet meddelelse fra Panasonic?

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 12:42
Det tror jeg. Måske skulle vi give support til PanasonicLOL

Vh
Circon
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 16:15
Jamen tak for det gode forslag. Så fik jeg også Tv-Guide på min U10 med Finland som nation. Ikke at jeg havde savnet det, for det viste godt nok programinfo i bjælken for neden. Tak igen
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 07:14
Jeg har samme problem med mit G10. Den finder kun netværks id 0.
Jeg i tidernes morgen valgt Sverige som land, men uanset om jeg laver en fuld eller hurtig søgning på Alle kanaler eller Gratis kanaler, finder den ingen ting.

Er det virkelig nødvendigt med en fabriks-indstilling ?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 23456 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu