recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?

 Besvar Besvar Side  123 26>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
    Sendt: 04-November-2019 kl. 21:17
Hejsa.

Jeg har hidtil brugt en Nvidia Shield til afvikling af TV2 play på stuealteret, hvilket har fungeret fremragende. Dog havde den visse mangler f.eks DR og Dplay manglede så derfor besluttede jeg mig for at skifte herligheden ud med et Apple TV 4k.

Det er jeg for så vidt glad for, og alle App's virker nu, og alt burde være godt.

Jeg opdagede dog med det samme at streaming af live tv via TV2play var fejlbehæftet. Hvert 6 sekund er der et framedrop, hvor der er et tydeligt hak i billedet.
Det er selvfølgelig mest udtalt, hvis der er bevægelser i billedet. Hvis man f.eks ser TV2 News, er det meget tydeligt at de rullende nyheder i bunden lige gør et hak præcist, hvert 6 sekund.

Testede efterfølgende på min iPhone 11, og sørme om fejlen ikke også var tilstede på den.
Kontaktede derefter en kollega der kunne berette om samme fejl.

På baggrund af ovenstående tog jeg kontakt til TV2play, der efter lidt mail udvekslinger frem og tilbage konkluderede at det kunne der ikke gøres noget ved da det er så minimalt. 

Jeg syntes dog det er relativt generende når man ser live TV, og mener jo der som minimum burde være en forklaring på, hvorfor det sker og en plan for løsning af problemet.

Problemet opstår mærkelig nok ikke, hvis man ser ting fra arkivet.

Har I oplevet samme fejl via Apple TV og iPhone/iPad, og har I evt. været i dialog med TV2play om det? 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 21:39
Det er fordi du oplever 50hz til 60hz konvertering. Sæt din ATV til 50hz som standard og slå så automatisk framerate skift til. Og automatisk HDR skift, hvis dit TV kan klare det.
Grunden til du skal sætte den til 50hz standard, er fordi DR og TV2 sender i 50hz og ikke kan finde ud af at skifte med ATV's autoskift. Det kan alle de andre apps derimod. Så de vil derfor selv skifte til 24 eller 60 billeder.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er fordi du oplever 50hz til 60hz konvertering. Sæt din ATV til 50hz som standard og slå så automatisk framerate skift til. Og automatisk HDR skift, hvis dit TV kan klare det.
Grunden til du skal sætte den til 50hz standard, er fordi DR og TV2 sender i 50hz og ikke kan finde ud af at skifte med ATV's autoskift. Det kan alle de andre apps derimod. Så de vil derfor selv skifte til 24 eller 60 billeder.

Hejsa.

Gid det var så vel.
Det har intet med det problem at gøre, har for det første sat det til 50Hz, og slået til således at den selv skifter framerate. Sætter jeg den f.eks til 60Hz og slår det fra, så ser det ud af helvedes til, og hakker langt oftere. Husk på at dette hak kun er præcist, hvert 6 sekund. Ser jeg ting fra arkivet er der intet hak, hvilket jo også taler for at ATV er sat korrekt op. 


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 22:04
Jeg oplever det bestemt ikke på mit ATV med TV2 Play. Har du alt muligt billedforbedringsskrammel aktiveret i dit TV. Det med præcis hvert 6. er netop det der får det til at lyde som forkert hz eller også noget billedbehandling.
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2010
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 07:56
Jeg har heller ingen problemer med TV2 Play på mit ATV4K, står også til 50hz med autoskift. 
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 08:30
@Nagash & @Michaelds:

Prøv og fortæl mig, hvordan I tester?
Sætter I kanalen til TV2 News, og holder øje med nyhederne i bunden, og ser om den hopper hvert 6 sekund?

Husk at fejlen ikke er der ved arkiv tv, så er det kun ting fra arkivet i ser, så hjælper det ikke meget at I tester.


Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 11:30
Jeg havde samme problem da jeg havde live tv med i min pakke.

Min vurdering er at det absolut intet har med indstillinger at gøre i mit setup.

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 12:57
Har oplevet samme problem med ATV, men tænkte dengang det var fordi den var sat forkert op - det var hos kæresten, med tv2news. På min Shield har jeg heller ikke oplevet problemet


Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 13:14
Jeg oplever samme problem.
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 13:21
Har lige tjekket TV2 News på ATV 4K. Din beskrivelse af små hak/ryk hvert 6. sekund i løbeteksterne nederst kan jeg godt se, men på selve livebilledet (og alle andre kanaler) bemærkes intet.

For min skyld kunne man godt droppe de løbetekster, jeg syntes de er forstyrrende og irriterende.
/ Jørgen
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 13:23
Hakket er i hele billedet og ikke kun i teksten nederst. Det er dog klart lettest at se nederst, især på News hvor der ikke er meget i bevægelse ellers.

Ser du noget, hvor der er panoreringer er det også let at se. 

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2019 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Har lige tjekket TV2 News på ATV 4K. Din beskrivelse af små hak/ryk hvert 6. sekund i løbeteksterne nederst kan jeg godt se, men på selve livebilledet (og alle andre kanaler) bemærkes intet.

For min skyld kunne man godt droppe de løbetekster, jeg syntes de er forstyrrende og irriterende.

Det ville dog bare være smartere hvis det bagvedliggende problem blev løst, fremfor at tv stationerne skal ændre indhold :D
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu