|
Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY? |
Besvar ![]() |
Side <12345 26> |
Forfatter | ||||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Nu vil jeg ikke blot snakke med en tekniker for blot at klage. Jeg vil faktisk gerne snakke med en tekniker fordi der gang på gang bliver misforstået, hvad fejlen egentlig er. Forestil dig at du har en fejl på din bil. Den bremser ikke specielt godt. Du ringer først op til værkstedet og de siger så "Ja det kan vi ikke gøre noget ved". Så kræver du at få bilen på værksted, og efter den har været på værksted så fortæller receptionisten dig "Ja det er faktisk en kendt fejl med din bil, mekanikeren kunne sagtens høre den hylede fra bremserne".. Jamen hov. Det var ikke det jeg klagede over, det ved jeg godt den gør, men det er jeg ligeglad med. Jeg er ked af den ikke kan bremse, hvis du så endnu engang stiller den på værksted og får samme svar, så vil du jo nok på et eller andet tidspunkt gerne tale med mekanikeren, så du kan forklare hvad problemet egentlig er, fordi et eller andet må der jo være galt i og med at du spørger i øst, og du får svar i vest. |
||||
![]() |
||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Redigeret af T-Duck - 08-November-2019 kl. 14:57 |
||||
![]() |
||||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg er godt klar over der er forskel på bremserne i en bil, og TV2 play på et apple TV. Lav samme analogi med alle mulige andre ting på bilen der intet har med sikkerheden at gøre, hvis du stadigvæk ikke forstår, hvad jeg mener så ved jeg næsten ikke, hvordan jeg ellers skal forklare det? At jeg er i sidste ende og de har andre vigtige fejl er jeg helt med på. Problemet er bare at jeg ikke rigtigt står i kø til at få løst noget, da der ikke rigtigt er kommet med en erkendelse af fejlen. De har erkendt en anden "fejl" eller uheldighed ved deres produkt, det er bare ikke den fejl jeg har henvendt mig om. Jeg ved ikke, hvorfor du har sådan en lyst til at forsvare TV2 play i det her, hvis du virkelig er IT-supporter et sted, hvor man arbejder udfra samme procedure når en kunde henvender sig, så må du mere end gerne skrive firma navnet her, så jeg sikre mig aldrig nogensinde at købe noget i den forretning. At det skulle køre helt flydende ved LIVE tv på lige netop dit Apple TV lyder meget mystisk, da jeg i min søgen har været forbi en række Apple TV og har endnu til gode at se et sted, hvor dette problem ikke opstår. Rigtig god weekend :) Redigeret af DiscomanDK - 08-November-2019 kl. 15:27 |
||||
![]() |
||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
@Discoman dk.
Eller der bare ved lidt om IT Service Management, arbejder på den måde. At du ikke har været i stand til at forklare en 1. Levels hvad dit problem er, er jo din fejl. Men 1. Levels skal så hvis han er i tvivl, spørger ind til det. Jeg at supporter i det offentlige, hvor vi arbejder ud fra ITIl principper. Hvor det virkelig er skåret ud i pap, hvem der gør hvad og hvorfor og i hvilken rækkefølge, så man kan levere den hurtigste service. men det kræver også prioritering. Og du er ikke tilfreds med at du ligger nederst, det er fair nok. Hvis de ikke har fået så mange sager, er det ikke vigtigt. Jo for dig. Men ikke for størstedelen af brugerne. Og jeg kender så ingen der har dit problem. For problemet kan ligger i pakke tab, fra din internet udbyder eller dit eget netværk. Og det kan de af gode grunde vide. Da du sikkert ikke har oplyst dem det Redigeret af T-Duck - 08-November-2019 kl. 17:59 |
||||
![]() |
||||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det lyder virkelig som et godt sted du er. Jeg syntes det er dejligt I har så meget styr på det, og arbejder efter fastlagte arbejdsrutiner. Det lyder som et rigtigt skrankepave job ![]() Jeg har forsøgt at skrive, hvordan jeg oplever fejlen. At du syntes det er min fejl at de ikke forstår, hvad jeg mener det er jo din vurdering. Nu har jeg selv lagt hele korrespondancen op i tråden, og du kan jo selv se, hvad det er jeg skriver til dem. Hvis du syntes jeg har skrevet det, så det er svært for modtageren at forstå, hvad syntes du så jeg skulle have skrevet anderledes? Igen skriver du at jeg må forstå jeg ikke står først i køen. Jeg har aldrig krævet at stå først i nogen kø. Jeg har aldrig krævet at de skulle løse det på 10 minutter, eller noget i den stil. Problemet er jo at jeg slet ikke kommer ind i nogen kø, hvor jeg kan vente, da de ikke anderkender eller forstår mit problem. De fortæller mig om en kø til et problem som jeg slet ikke klager over. Vi kan evt. lave en offentlig analogi. Det svarer til at jeg går op på borgerservice for at bestille et kørerkort, men køen til kørerkort aldrig er åben og du bliver ved med at stå ovre i et hjørne og råbe at jeg da må forstå jeg står bagerst i køen til at få lavet et pas, selvom jeg gang på gang prøver at fortælle at jeg gerne vil bestille et kørekort. Du skriver at problemet kan ligge i pakketab på mit eget netværk, hvilket er direkte absurd og det burde du også vide, hvis du bare havde læst lidt af det jeg havde skrevet. Måske vi skulle få tråden tilbage på sporet omkring TV2 Play fejlen på Apple TV 4K, også siger vi ellers tak for dine anekdoter fra det virkelige liv.
Redigeret af DiscomanDK - 08-November-2019 kl. 18:13 |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Avah? Det er kundeservicemedarbejderen der ikke er dygtig nok!
Det kan godt være at du ikke direkte kender nogen der har problemet, men læser du med i denne tråd finder du ud af at følgende brugere oplever det samme: Hajsa, Claus64, Lunddal, JørgenR, Skyhigh (samt Skyhighs søster/svoger og mor). Mener du stadigvæk at det er et lokalt problem hos DiscomanDK?
Pakketab i streaming? Med præcist 6 sekunders mellemrum? Det er vidst godt at du ikke sidder som professionel supporter på streamingsløsninger. Hvad tror du at bufferen bruges til? Klaus
Redigeret af KlausDM - 08-November-2019 kl. 18:20 |
||||
![]() |
||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
|
||||
![]() |
||||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Vil du ikke godt lade være med at ødelægge denne tråd? Jeg ved ikke helt om du har mission om at skrive alt muligt bare for at genere, eller om du vitterligt ikke ved bedre. For det første er der noget der hedder Buffer, og for det andet så er vi en del der har skrevet om fejlen. Lad os lege med tanken om det kunne være et netværksproblem, skulle vi så alle have netværks problemer? Udover det har jeg skrevet det er via mobil netværk, hjemmenetværk på arbejde osv. Skulle alle have netværks problemer? Jeg forstår slet ikke, hvordan du kan fejlsøge på noget til dagligt, hvis du i ramme alvor kan foreslå at dette skyldes netværksfejl hos brugeren? Udover det så vil jeg for 3 gang gerne gentage. Jeg kræver ikke at nogen smider alt de har i hænderne. Jeg kræver blot at de registrere, forstår og tager min fejl seriøst. Det er ikke sket endnu. Også tror jeg vi siger tak for dine "bidrag".
|
||||
![]() |
||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Og de skriver de er i gang med noget. Så hvad mere kan du forlanger. Jeg er pisse irriteret over at du svine en IT afdeling til der faktisk gør alt hvad de kan. Med dit brok over de ikke forstå dig. Gåben tur på bar, og fin en bartender der vil lytte på du siger, supporter forstår ikke
|
||||
![]() |
||||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hørte du fra dem i dag? |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hvad bruger man buffereren til? Tror du selv på at pakketab (der vitterligt er en variabel faktor i alle former for netværk) giver PRÆCIST den samme oplevelse for vidt forskellige mennesker rundt om i landet? Også når signalerne via forskellige teknologier? Ja, UDP er hurtigere end TCP og UDP har ingen "retursnak" omkring tabte pakker (det er der ikke tid til), men for ikke at opleve udfald, er der netop en buffer
20, 200 eller 20.000. Du aner det ikke. De fleste ser det nok ikke (folk er sgu sjældent ret kvalitetsbevidste). Du antager at 20 har problemet. Alene i denne tråd i et forum, med et ret begrænset antal brugere, er der allerede registreret 7 personer med problematikken. Det er over 1/3 af dem du mener oplever fejlen. Mener du det alvorligt? Klaus |
||||
![]() |
||||
MarkPercy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg er så en af dem, der også har problemet. Jeg benytter 2 ATV HD og det er på dem begge. Men kun på TV2 Play ikke på DR TV. Det tænker jeg udelukker netværksproblemer.
Mark
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 26> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |