recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 26>
Forfatter
Besked
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 15:36
Vi må acceptere at nogle har observeret problemer, også undertegnede. Prøv lige Trustpilot, TV2 Play 
Så er vores problemer peanuts🙂

Kan dog sige, at det kører perfekt via Telia.
Dette er ikke Nationen, vel☺️


Redigeret af ----OR---- - 19-Januar-2020 kl. 16:00
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 15:37
Groft, er det sådan en normal debat er her? 
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 15:39
nej
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 15:48
Forstår det ikke kan bruges men vil gerne dokumenter det siden emnet er så betændt;  

Redigeret af Male80 - 19-Januar-2020 kl. 15:50
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Forstår det ikke kan bruges men vil gerne dokumenter det siden emnet er så betændt;  

sådan er det også sådan jeg ser det der hjemme.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Forstår det ikke kan bruges men vil gerne dokumenter det siden emnet er så betændt;  

I din film hakker teksten nederst i billedet her hos mig.
Set på iPad og pc.

Hvad er billedfrekvens på udsendelse, afspiller, tv, optager og YouTube?
For ikke at tale om afspiller af video, samt skærm du ser YouTube videoen på

Når nu der ikke er samme frekvens hele vejen gennem kæden, sker der konvertering hver gang billedfrekvensen ændres.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 16:03
ok så er vi ude i at nogen kan se noget andre ikke kan.  
Hvis du forklare hvordan jeg viser det lægger jeg billeder op af det.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Forstår det ikke kan bruges men vil gerne dokumenter det siden emnet er så betændt;  



I din film hakker teksten nederst i billedet her hos mig.
Set på iPad og pc.

Hvad er billedfrekvens på udsendelse, afspiller, tv, optager og YouTube?
For ikke at tale om afspiller af video, samt skærm du ser YouTube videoen på

Når nu der ikke er samme frekvens hele vejen gennem kæden, sker der konvertering hver gang billedfrekvensen ændres.


Klaus
hvis han filmer der i 30 eller 60 Hz og vi ser videoen i 60 Hz, så burde være det han ser. For nå jeg sætter det op på 50p hakket det hele tiden. Men på 60p kører det flydende, med hans video. Og hvor stor sandsynlighed er der for at hvis han filmer med 30p, at den springer det opstået hakken hver 6. Sekund over. Den er meget lille
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 16:43
Jeg har lavet en ny optagelse optaget med 30hz og 60ms lukke tid, så der burde ikke være nogle frames der går tabt fra tv'et af test
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 18:06
Udover at du filmer med anden frekvens end tv’et viser, så er der altså hak, som vi siger.

At du ikke kan se dem, skal du vel være glad for, men de er der - og kun TV2 Play live på Apple TV.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg har lavet en ny optagelse optaget med 30hz og 60ms lukke tid, så der burde ikke være nogle frames der går tabt fra tv'et af test


Okay, lige en række spørgsmål, som du nemt burde kunne svare på:

Hvilken frekvens er det materiale du modtager med din ATV?

Hvilken frekvens sender din ATV billede over til TV med?

Foregår der billedmanipulation på dit tv?

Hvilken frekvens viser din skærm materialet i?

Hvilken frekvens optager du med?

Bruger du nogen filtrering/billedmanipulation i dit kamera?

Hvilken frekvens gemmes det optagne i?

Hvilken frekvens  er det materiale du modtager fra YouTube?

Foregår der nogen form for billedmanipulation fra det du modtager fra YouTube til det bliver vist på din skærm?

Hvilken frekvens gengiver din skærm, der viser YouTube, billedet med?

Hvis der på et enkelt tidsrum i kæden fra du modtager materiale fra TV2, til det du ser på din skærm, der har været forbi YouTube, sker en ændring i billedfrekvensen, eller der er nogen form for billedmanipulation, kan du ikke bruge det til noget som helst.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg har lavet en ny optagelse optaget med 30hz og 60ms lukke tid


Du skriver at du optager med 30Hz, men en lukkertid på 60ms. Det betyder at er det 25 Hz materiale du modtager fra TV2, kommer der en billedopdatering for hver 40 millisekunder, så du har 1,5 billede på hver lukkertid, som du så laver om til video med 30Hz. Allerede der har du masser af videoprocessing.



Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu