recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Happii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHappii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES 

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Gatnuk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-April-2008
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 23:42
Efter min mening er det total til grin og temmelig naivt, at man regner med at man, for 10-25% mindre end vejl. salgs pris i fysiske butikker, kan få en service og know-how om ting på samme niveau fra en internet handel. Det er simpelthen til at klaske sig over lårende på.

For det første har mange af de internet handler slet ikke samme uddannelses niveau eller baggrund som folk der står i butik(læs årlige/halv-årlige kursus hos enkelte leverandøre).

Vedkomne hos ovennævnte internet handel har gået ud fra at når man bestiller en splinter ny varer hjem fra leverandørens lager, så har den jo selvfølgelig den nyeste software i sig. For de fleste som er knap så meget inde i tingene er dette "klar selvfølge".

HA9953: Hvis du er så møghamrende irreteret over den generelle standard for internet-butikker, hvorfor bliver du så ved med at handle disse steder?. Som jeg starter ud med hænger pris og service MANGE gange sammen. En med 1/4 avance på et produkt skal bare skyde en masse af dem af i en hulens fart og helst ikke bruge for meget tid på hver enkelt apperat, derved heller ikke bruge så meget tid på at erhverve viden om det enkelte produkt, andet end vedkomne lige kan læse sig ud af på kassen når den kommer på lager. Det kan være så forkert som man nu mener, men det er nu engang realitet. Så kan du jo stoppe med at handle der og bruge lidt flere penge og få en evt. bedre service, eller en væsentlig større chance for det. Der findes jo desværre altid en enkelt medarbejder i de fysiske butikker som ikke er alt for skråsikker i sin sag.

Det er da total gak at mene Happii.dk har været mindre seriøse og givet knap så sande informationer om et produkt, som selv deres leverandør ikke kan svarer rigtig på. Hvor skulle de så vide det fra?. Regner du da med at samtlige danske forhandlere kontakter samtlige leverandør organer indenfor SONY inden de svarer på et spørgsmål en kunnde har fremsat?. Det er da helt til grin efter min mening.

Det er fint du kæmper for forbrugerne af online handel, og handel generelt. Men nogen gange går du simpelthen i alt for små sko.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af Gatnuk Gatnuk skrev:

Efter min mening er det total til grin og temmelig naivt, at man regner med at man, for 10-25% mindre end vejl. salgs pris i fysiske butikker, kan få en service og know-how om ting på samme niveau fra en internet handel. Det er simpelthen til at klaske sig over lårende på.

For det første har mange af de internet handler slet ikke samme uddannelses niveau eller baggrund som folk der står i butik(læs årlige/halv-årlige kursus hos enkelte leverandøre).

Vedkomne hos ovennævnte internet handel har gået ud fra at når man bestiller en splinter ny varer hjem fra leverandørens lager, så har den jo selvfølgelig den nyeste software i sig. For de fleste som er knap så meget inde i tingene er dette "klar selvfølge".

HA9953: Hvis du er så møghamrende irreteret over den generelle standard for internet-butikker, hvorfor bliver du så ved med at handle disse steder?. Som jeg starter ud med hænger pris og service MANGE gange sammen. En med 1/4 avance på et produkt skal bare skyde en masse af dem af i en hulens fart og helst ikke bruge for meget tid på hver enkelt apperat, derved heller ikke bruge så meget tid på at erhverve viden om det enkelte produkt, andet end vedkomne lige kan læse sig ud af på kassen når den kommer på lager. Det kan være så forkert som man nu mener, men det er nu engang realitet. Så kan du jo stoppe med at handle der og bruge lidt flere penge og få en evt. bedre service, eller en væsentlig større chance for det. Der findes jo desværre altid en enkelt medarbejder i de fysiske butikker som ikke er alt for skråsikker i sin sag.

Det er da total gak at mene Happii.dk har været mindre seriøse og givet knap så sande informationer om et produkt, som selv deres leverandør ikke kan svarer rigtig på. Hvor skulle de så vide det fra?. Regner du da med at samtlige danske forhandlere kontakter samtlige leverandør organer indenfor SONY inden de svarer på et spørgsmål en kunnde har fremsat?. Det er da helt til grin efter min mening.

Det er fint du kæmper for forbrugerne af online handel, og handel generelt. Men nogen gange går du simpelthen i alt for små sko.

At forlange at butikkerne er ærlige over for deres kunder, er det at gå i for små sko?

Som jeg har skrevet før: hvor svært kan det være at sige: Det ved jeg desværre ikke?

Uanset om det er en internetbutik eller normal butik, må man som kunde vel kunne forvente at kunne stole på butikkerne?

Happii.dk kører med chatfunktion og telefonisk kontakt. Det kan de jo lige så godt lade være med, hvis de ikke ved noget?

Jeg kommer aldrig til at forstå de personer der mener at fordi man handler over nettet skal man automatisk forvente ringe service?

Til top
Voodoodolphins Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 932
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 01:40
Du virker som om du skifter MEGET nemt fra at være total tilfreds til aldrig at ville handle med en internet shop igen. Vi kan godt blive enige om at det er da irriterende at du ikke fik hvad du forventede, men jeg vil nu vælge at tilslutte mig den gruppe der siger at du har været utrolig naiv i denne handel. En ting er at du ikke handler med, skal vi bare sige, en special forretning som sådan, en anden ting er at du forventer at de sætter sig ind i hver vares formåen/funktion/tilstand/what ever på trods at de ikke har nogen form for ekspertise som sådan.

Du brokker dig stadig meget kontant skønt dit eneste reelle "problem" er en udsættelse af dit projekt ( I know dette kan selvfølgelig være yderst frustrerende) men dette er altså i den lette ende af problemer man kan have med internet shops (som du jo allerede ved). De tilbyder pengene tilbage med det samme men du vælger stadig at lodse dem i den kategori der hedder "Aldrig handle med igen", hvilket virker som en fuldstændig overdreven reaktion set fra mit synspunkt, i sær når du virker som en der jagter lave priser (i forhold til varen ikke generelt). Du bygger dette på at de har talt mindre sandt (????) og ikke undskyldt for dette (???), mit bud er (som andre også har nævnt) af de ikke bevidst har løjet for dig, men har sagt hvad de vidste og evt. var blevet oplyst om. Jeg kan ikke se hvordan du kan forvente meget bedre service af happii.dk når man ikke altid får en meget bedre service i fysiske forretninger (jeg tænker ikke på venlighed eller lign, men blot ekspertisen) som merlin eller fona, eller i dit tilfælde sony danmark.

mht. dit udsagn "Jeg kommer aldrig til at forstå de personer der mener at fordi man handler over nettet skal man automatisk forvente ringe service?" så misforstår du en anelse hvad folk mener tror jeg. Der hvor du burde forventer en gennemsnitlig ringere kvalitet er præcis med en forretning som happii.dk og piximania.com etc. (jeg siger ikke de er ringe siger blot at der er bedre shops end dem)  hvis hele eksistensgrundlag bygger på lave priser og hvad dermed følger. Der findes jo også specialforretninger som har internetshops og i dem er min erfaring at man kan forvente lidt mere da de ikke er nær så pris fikseret men mere produkt og vejlednings orienteret. Nogen internet shops lever jo også rent af den ekspertise som ejeren/de ansatte bestrider (f.eks. AV-precision, sorry hvis du er uenig otto he he) og ikke bare af at sælge en vare videre med en hvis procent avance.

m.a.o. så er jeg helt enig i at man bør forvente en ringere service ved happii.dk så fremt man kræver det du gør af dem.
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2008
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

At forlange at butikkerne er ærlige over for deres kunder, er det at gå i
for små sko?Som jeg har
skrevet før: hvor svært kan det være at sige: Det ved jeg desværre ikke?
Uanset om det er en
internetbutik eller normal butik, må man som kunde vel kunne forvente
at kunne stole på
butikkerne?Happii.dk kører med chatfunktion og telefonisk kontakt. Det
kan de jo lige så godt lade
være med, hvis de ikke ved noget?Jeg kommer aldrig til at forstå de
personer der mener at fordi man
handler over nettet skal man automatisk forvente ringe service?

Kundeservicemedarbejderen hos Happii har jo ikke været uærlig, eller
løgnagtig, som du jo egentlig
mener men prøver at begrave i omskrivninger.

Det er ikke svært at sige 'det ved jeg desværre ikke' men hvis personen
har været overbevist om at du
har fået den rigtige information, er det jo heller ikke relevant.

Selvfølgelig skal du kunne stole på butikker, uanset fysisk eller
internetbaseret. Det er der heller ikke
noget i dit indlæg der peger på at man ikke skulle kunne.

Ja, jeg synes nu at happii skal lukke ned for deres chatservice og
kundetelefon fordi de har givet dig
en fejlagtig information. Det må være det eneste rigtige nu når de har
trådt den store
forbrugerforkæmper over tæerne!

Ovenstående er også skrevet i diverse andre indlæg i denne tråd, så om
du forstår det denne gang er
nok usandsynligt, men du skal da have forsøget.

Efterhånden har alle dine indlæg vist udelukkende bevist én ting. Du er -
på godt jysk - en BROKRØV!
og jeg håber ikke for nogen forretningsdrivende i Danmark at de kommer
til at handle med dig.

Du har brug for en hobby - noget fysisk ville nok være passende i denne
sammenhæng.

Redigeret af DarkStar - 18-April-2008 kl. 10:05
An  a day...
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Efterhånden har alle dine indlæg vist udelukkende bevist én ting. Du er -
på godt jysk - en BROKRØV!
og jeg håber ikke for nogen forretningsdrivende i Danmark at de kommer
til at handle med dig.

Du har brug for en hobby - noget fysisk ville nok være passende i denne
sammenhæng.
Well put!
Til top
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 10:33
Tilbøjelig til at give DarkStar ret.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 11:21
Det kræver jo nogle gange viden at vide, hvad man ikke ved.

Beklager lommefilosofien, men hvis du forventer, at en internetbutik kender
grænserne for deres viden ned til mindste bit, så forventer du jo rent faktisk
at de ved ret meget
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 11:59
Ingen grund til at gå efter manden 

Som jeg har skrevet tidligere:

Jeg forventer ikke at de ved alt, men hvis de ikke ved det jeg spørger om, så forventer jeg et ærligt svar.

Sorry, fordi jeg er så naiv at tro på andre mennesker....
Til top
Tubii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 14:56

Jeg forstår dig ikke helt, du forventer at happii ved noget som Sony Danmark ikke ved.

Hvis Happii havde ringet til Sony og spurgt, så havde de jo fået samme svar, som du selv fik.
Så i følge Sony Danmark har Happii jo givet dig det rigtig svar.

Så du kan da ikke brokke dig over Happii ikke ved det, når ikke endgang Sony Danmark ved det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Tubii Tubii skrev:

Jeg forstår dig ikke helt, du forventer at happii ved noget som Sony Danmark ikke ved.

Hvis Happii havde ringet til Sony og spurgt, så havde de jo fået samme svar, som du selv fik.
Så i følge Sony Danmark har Happii jo givet dig det rigtig svar.

Så du kan da ikke brokke dig over Happii ikke ved det, når ikke endgang Sony Danmark ved det.

Som skrevet mange gange efterhånden: De svarede jo som om de vidste det. Hvor svært kan det være at sige: det ved jeg desværre ikke...
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 15:58

Som skrevet mange gange efterhånden: De svarede jo som om de vidste det. Hvor svært kan det være at sige: det ved jeg desværre ikke...

Har du fået storheds vanvid? 

- Ved du om den firmware du omtaler er den rigtige løsning ifølge USA?
- Kan du ifølge bedste overbevisning fortælle os at du selv kan regne med USA,  måske har de fundet en bedre løsning I Finland?
- Vil Tyskerne måske gøre det bedre? Japan måske?
- Er happii.dk måske derfor så ikke lige så gode som andre forhandlere, når du direkte fra Sony får samme besked?

Hvorfor skal de svare "VED IKKE", når de selv mener de ved det?
Ligesom nu, så TROR DU at du ved bedre.. det kan man måske også bekymre sig lidt for, at nogen "tror" de ved så meget, at de absolut skal nedgøre andre på det grundlag.

Du skal forholde dig til at Sony Danmark ved det de ved, og når happii.dk får produktet "forventer" de vel også deres vare er ok. og dermed svares ok.

Måske er f.eks dit nye fjernsyn kun OK, for fordi du syntes og har læst sådanne.. Derfor ved du ikke bedre selv.. Men en anden sandhed er at de andetsteds ved at du sidder og forklarer din tilfredshed med et produkt som er defekt.. osv....
Du ved ikke bedre, indtil tidspunktet du modtager nye informationer!

Så sig ikke at happii.dk lyver eller sender usande informationer videre.. De har bare lige som Sony Danmark, ikke den opdaterede information.. og kan derfor udfra gældende information kun bekræfte at alt er iorden..

Det må du en gang for alle , acceptere, og at når du som bruger, selv checker op på det.. så går du bare ud og får den opdateret som du selv har gjort dig rigtig klog på nu.. og lader Sony være i den tro at de mener alt er iorden..

Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2008
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 20:35

Oprindeligt skrevet af Tubii Tubii skrev:

Jeg forstår dig ikke helt, du forventer at happii ved
noget som Sony
Danmark ikke ved.

Hvis Happii havde ringet til Sony og spurgt, så havde de jo fået samme
svar, som
du selv fik. Så i følge Sony Danmark har Happii jo givet dig det rigtig
svar.

Så du kan da ikke brokke dig over Happii ikke ved det, når ikke
endgang Sony
Danmark ved det.

Som skrevet mange gange efterhånden: De
svarede
jo som om de vidste det. Hvor svært kan det være at sige: det ved jeg
desværre
ikke...

Hvis du nu er af urokkelig opfattelse af at 2+2=5 og du på spørgsmålet
"hvad er 2+2" svarer "5", er du så en løgner eller bare dårligt informeret og
overbevist om at din viden er den korrekte? - Hvis du var overbevist om at 5 er det
korrekte svar, ville du så sige "det ved jeg ikke?"

Så kan den vist ikke skæres mere ud i pap.

Redigeret af DarkStar - 18-April-2008 kl. 20:38
An  a day...
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu