|
Happii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | ||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 18-April-2008 kl. 21:03 | |
Hvad nu hvis de bare var dumme.. det kan jo ske for selv den bedste
|
||
Mvh
René |
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 18-April-2008 kl. 21:13 | |
I denne her sag må jeg sige vi er dybt uenige.
Begynder efterhånden at tro, du bare elsker at finde ting hos forhandlere, at brokke dig over. Du lever op til din titel: En frustreret forbruger, din reaktion i denne her sag kan så måske undskyldes med dine tidligere uheldige sager. Men, come on, få dig et liv, ellers ender du sgu som en gnaven gammel mand. Foråret er på vej det bliver lysere og mere grønt, forhåbentligt lysner det også i dit sind. Prøv at gå udenfor når solen skinner, kig op mærk den dejlige varme og sige: Skidt pyt med de butikker, livet er jo herligt. Redigeret af Hans j - 18-April-2008 kl. 21:13 |
||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 18-April-2008 kl. 23:28 | |
Ja, jeg har haft en uheldige sag før denne. Som jeg i øvrigt vandt i forbrugerklagenævnet.
Jeg ved godt at mange finder det latterligt at bruge tid på sådan noget her, men hvis ingen brokkede sig over tingene, ville forhandlerne jo bare forsætte og ikke lære noget. I denne her sag beder jeg ikke om pengene tilbage. Jeg beder bare om at produktet lever op til det angivne, dvs. de opdaterer min receiver. Fejlen er der jo. Men hvis de ikke vil rep. den må jeg jo få pengene tilbage. Jeg er typen der ikke finder mig i at blive holdt for nar (hvad jeg føler der er sket) når jeg handler hos en forhandler. Når jeg smider over 10.000 kr. for et produkt forventer jeg også at produktet lever op til, hvad der er blevet lovet. Når jeg eftertrykkeligt beskriver problemerne for den salgsmedarbejder jeg snakker med ved købet, og eftertrykkeligt spørger ham om han nu er sikker (personen lød til at vide mere end det basale om hifi mv.), så mener jeg han har haft alle muligheder for at give mig en besked, der hedder: jeg er ikke sikker/jeg ved det ikke. Hvis det havde været tilfældet, fair nok. Så havde jeg selvfølgelig henvendt mig et andet sted, i stedet for at skulle bøvle med at modtage et defekt produkt og efterfølgende skulle sende det ind igen. Jeg havde jo netop forespurgt ved forhandleren for at komme så mange problemer i forkøbet som muligt (klog af skade ). Når det gælder Sony: kunne det ikke tænkes at det kun var den support medarbejder jeg skrev med, som ikke vidste noget? Når man søger på problemet på forskellige sony lande-sites står det mange steder. Så det er ikke kun et us problemo.... I kan mene at jeg er til grin mv., men jeg vil forsætte med at spørge ind til produkter når jeg handler og hvis svarene eller produktet ikke lever op til angivne, ja så vil jeg til en hver tid følge sagens til dørs/handle et andet sted. Og til de kloge hoveder: jo, jeg har andet i mit liv. Jeg ville sgu helst være foruden alle de problemer jeg har oplevet ved handel de sidste mange måneder... Desuden ville jeg da meget hellere nyde min nye bio med nyt tv mv, end bruge tiden på at skulle følge op på køb, som ikke lever op til det lovede... Men vi bliver jo nok ikke enige i denne sag, og fred være med det. Det ville sgu da være kedeligt hvis alle altid var enige Go weekend |
||
KasperH
Bruger Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Sendt: 19-April-2008 kl. 10:21 | |
Du vil jo have at han har snydt dig bevist! du er altså noget så firkantet så det gør helt ondt. du læser det du vil læse og sætter dig selv i en slag offer/martyr rolle. trist. tænk bare en gang om det kunne være at han selv troede at det svar han gav dig var det rigtige, ville det ikke give mere menigen?!?! han og firmaet gider jo ikke bruge tid på sager som din, hvis de kan undgå det. Og de ved sgu godt at hvis de sælger dig noget skidt kommer du bare igen og vil (med rette) have det byttet.... Så sæt dig ned og tænk dig om. Tænk logisk og uden den der med at alle bare vil snyde dig! Jeg har selv arbejdet i en radio/tv butik og kommet til at give flere forkerte svar hvor jeg følte mig helt sikker, og tro mig det gider man ikke, for man bruger så meget tid og energi på at rette op på det igen! så op på hesten med et klart sind, og hold op med at være sådan en kasket Karl Redigeret af KasperH - 19-April-2008 kl. 10:22 |
||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 19-April-2008 kl. 10:34 | |
Hvad så med edbudstyr.. forventer du også når du køber en computer at styresystemet er fuldstændigt up-to-date når du køber den? Udviklingen går meget hurtigt og ting opdateret oftere og oftere.. og heldigvis for det at man har muligheden for det. Men afhængig af salgskanal er det altså ikke unormalt at tingene nogle gange har nogle sjove veje ud til butikkerne især hvis de er paralelt importeret, og det kan derfor være svært at sikre alle enheder kører med ens firmware og iøvrigt den seneste. Jeg tror iøvrigt dette er meget generelt at jeg tror ikke man skal forvente at få svar på meget specifikke spørgsmål førend man selv spørger ind til at komme til at tale med enten en "kontornørd" som har det som hobby eller en hustekniker som gerne vil snakke med kunden... det er typisk dem man godt kan få tips og rigtige svar ud af.. men det er ildsjæle som ikke altid er at finde i første række.. og derfor svære at finde... der skal sikkert nok være en hos Sony danmark som vidste hvad du ville have svar på.. det var bare ikke den person du fik i røret... det har sikkert været et eller andet callcenter som huser deres kundeservice.. mange store virksomheder udliciterer faktisk deres servicecentre af forskellige årsager også stiller de istedet en stor database med mange svar i... men det system har også huller.. da folk oftest ikke ved mere end hvad de læser op.. og står det ikke deri ja så er det bare ærgeligt. Og som det tidligere nævnes her i tråden så tror jeg også du måske stiller for store krav til nogle af de steder du handler.. jeg tror bestemt viljen til at løse kundens problemer oftest er til stede i en butik.. men det går også galt nogle gange af forskellige årsager, og der tror jeg måske også du bliver nød til at gribe lidt i egen barm.. lissom butikkerne må... en konflikt skabes mellem 2 og sjældent alene... og går man fra den ene situatin til den anden så er det måske tid til at spørge sig selv... griber jeg noget forkert an.. bare et godt råd, det kræver nogle gange en diplomatisk men ihærdig indsats for at opnå hvad man gerne vil. Når man handler skal man aldrig lægge følelser i det for så er risikoen for at man løber ind i problemer af den ene eller anden art langt større. Redigeret af rhsin - 19-April-2008 kl. 10:38 |
||
Mvh
René |
||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 19-April-2008 kl. 11:18 | |
Selvfølgelig forventer jeg ikke at et styresystem på en com er fuldt opdateret, men du kan i øvrigt ikke sammenligne de 2 ting.
Styresystemet kan man som forbruger selv opdatere, det kan du ikke på denne her receiver. Min grundholdning er stadig: Det kan ikke være så svært at sige: det ved jeg desværre ikke. Jeg synes efterhånden, at holdnngen generelt er at: nu fortæller vi kunden en masse, og så kan vi jo bare bagefter sige, at det var jeg nu 100% sikker på, selv om det ikke viser sig at være tilfældet! Der sker jo alligevel ikke noget! Kan i virkelig ikke se hvilken skråplan det er? Og jeg forlanger jo hverken købet ophævet eller noget tilsvarende. Jeg beder bare om at produktet bliver rep., da det jo har en fejl. Hvis han havde været ærlig om at han reelt ikke vidste noget om det han udtalte sig om, ja så havde jeg sikkert ikke købt produktet hos ham, men jeg havde ds fremover købt andet hos dem, fordi de var reelle og ikke bare fyrrede en masse gejl af som de bagefter ikke kunne stå inde for, bare for at sælge et produkt. Men vi bliver som sagt aldrig enige: I er åbenbart tilfredse med en masse salgsgejl og produkter med småfejl , mens jeg, når jeg køber et produkt og først undersøger diverse forhold, ja så både forventer jeg ærlig rådgivning samt at produktet virker som det skal. Men sådan er vi jo så foskellige Jeg har f.eks lige skrevet sammen med en anden butik omkring receiveren. De skrev at de ikke var sikre, men at de ville vende tilbage når de har undersøgt det nærmere (kontakte sony, de har fået specifikt link til sonys egen vejledning). Det har jeg respekt for (og ja det er en internetbutik, jeg bliver ved med at give området en chance ). Se, det er jo ikke så svært at komme med sætningen: det ved jeg ikke lige....... |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 19-April-2008 kl. 11:30 | |
Pointen er ikke at de ting du skriver er forkerte. Du har som sådan helt ret, butikken burde have svaret at de ikke vidste det. Problemet er at du blæser en lille banal, uheldig detalje fuldstændigt ud af proportioner, og gør det til et argument for at forhandleren nærmest er en løgnagtig svindler, som man helt generelt ikke bør handle hos. Jeg er enig i at man skal stille krav til forhandlerne, men man skal også være realistisk. Hvis du aldrig mere vil handle hos en forhandler der en gang imellem laver dén slags fejltagelser, så kan jeg trøste dig med at du inden længe er en meget rig mand - for så vil du aldrig mere kunne bruge så meget som én krone nogen steder. Du vil dog formentligt dø af sult, når du finder ud af at du ikke kan finde en forretning der aldrig er kommet til at have en madvare stående på hylden hvor sidste salgsdato er udløbet, eller aldrig er kommet til at slå en forkert pris ind i kasseapparatet. Nu ved jeg ikke hvilket job du har, men ville du bryde dig om at blive fyret fra dit arbejde, første gang du lavede en lille, banal fejl? Ikke dermed sagt at små fejl ikke kan have store konsekvenser, men det er jo urealistisk at tro at der aldrig bliver begået fejl i vores samfund. |
||
edtwodth
Sendt: 19-April-2008 kl. 11:42 | |
Lad nu være med at skrive noget jeg aldrig har sagt eller gjort. Jeg har ikke givet udtryk for at forhandleren er "en løgnagtigt svindler". Jeg har skrevet at de har været "mindre sandfærdige". Jeg har sgu heller aldrig sagt at en forretning ikke må lave fejl. Fejl kan ske. Men her mener jeg ikke der er tale om en fejl (ud fra min samtale med personen). Jeg kommer f.eks. meget i hifiklubben. Selv om de havde lidt problemer med rep. af en pladeafspiller engang. Men her var de ærlige og informative, og sådan er de hele vejen igennem. Så jeg går altså ikke bare fter at finde fejl hos en forhandler og så svine dem til, som du jo nok mener. Så gider du ikke godt droppe alle dine teorier om mig. |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 19-April-2008 kl. 12:05 | |
Du skrev ordret: "At lyve over for en kunde har intet at gøre med service." Jeg formoder at du har skrevet indlægget for at advare andre mod at handle der?
Det ved du selvfølgelig bedst selv, det er dig der har snakket med den pågældende. Ud fra din beskrivelse af forløbet, vil jeg nu betegne det som en fejl, mere end en løgn. VED du om den pågældende medarbejder har talt med Sony om det, og fået forkert information dérfra, som han har videregivet i bedste mening? Hvis man skal føre en samtale, så er man trods alt nødt til ind imellem at udtale sig på baggrund af formodninger, som så engang imellem kan vise sig at være forkerte. Det kan godt være gjort i bedste mening. Jeg mener iøvrigt ikke noget personligt med det, og jeg har ikke skabt nogen teorier ud fra noget som helst andet end dét du selv har skrevet - hvilket er det eneste jeg kan forholde mig til. Jeg kender dig jo ikke (såvidt jeg ved). Det er ikke DIG jeg forholder mig til, men dét du skriver. |
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 19-April-2008 kl. 15:15 | |
Helt enig med Otto. Du må håbe at der ikke laves et forhandler forum hvor forhandlere diskuterer kunder, for så går der sgu ikke lang tid før du ikke kan købe noget hifi i Danmark . Jo tingene skal da være i orden, happi har jo også tilbudt dig at ophæve handlen, men hvis de i stedet havde tilbudt en opgradering havde du sgu garanteret brokket dig over dette også og forlangt ophævelse af handlen. Kort og godt, bliver du sur på en forhandler over de sætter frimærkerne på hovedet, så kan de gøre nok så meget for at rette op på det, brokke dig skal du sgu. Vent nu med at oprette kritiske tråde til der er noget kød på det i stedet for, du kender godt den der "ulven kommer" ikke ? |
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 19-April-2008 kl. 15:52 | |
hmm.. Nu skal du ikke gøre dig klog på noget du ikke kender til og svare ud fra din bedste viden her :-) For det er jo så ikke helt sandt det du skriver.. Skal vi lige debattere din "sandhed" her? Redigeret af pendec - 19-April-2008 kl. 15:53 |
||
Otto J
Sendt: 19-April-2008 kl. 16:42 | |
Findes allerede: www.haderkunder.dk (bortset fra at der naturligvis ikke hænges nogen ud med navns nævnelse, siden er beregnet til at afreagere, når man har været udsat for urimelige kunder, ikke til at hænge nogen ud) |
||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |