|
Har i fortrudt |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 24-November-2009 kl. 19:59 |
Plasma/LCD til div. tv kikkeri.
Projektor til film fra Blu-ray afspiller eller HDTV, eller for den sag skyld også sport i HD. |
|
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Sendt: 24-November-2009 kl. 21:40 |
har bestemt ikke fortrudt - ser 1-2 film om ugen i min bio + spiller lidt ps3
det er bare super. Orker næsten ikke at se film på tv længere.
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Sendt: 25-November-2009 kl. 00:48 |
Jeg fortryder aldrig at have købt projektor. Eneste ulemper, er at jeg tit hænger oppe til langt ud på natten og ser film eller spiller Ps3 eller xbox 360, og at jeg ikke får den brugt meget om sommeren. Jeg kan ikke mørklægge, og skal vente længe før det er mørkt nok. (Det er dejligt det er vinter igen!!).
Jeg har dog stadig TV, men bruger det stort set aldrig til at se film eller spille på.
|
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2002 |
Sendt: 25-November-2009 kl. 03:37 |
Absolut ikke. Har selv 123 tommer lærred (3 Chip D-ILA projektor) ...Nede i 65-85 tommer størrelsen på et lærred kunne jeg måske godt havde overvejet et Pioneer KRP-600M i stedet for, fordi det alt andet lige er lidt lettere med et TV end med en projektor. Men i forhold til 123" ...Jeg har aldrig set mig tilbage.
....Jeg bruger projektoren til alt, inklusiv almindelig tv-kigning. Jeg har intet tv i min stue. Meen det er da i forhold til Blu-ray film projektoren for alvor finder sin berettigelse! Redigeret af TBC1 - 25-November-2009 kl. 03:39 |
|
Halsted
Guld medlem Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
Sendt: 25-November-2009 kl. 08:35 |
Jeg ser omkring en film om ugen og der ud over spiller en masse PS3. Jeg kunne aldrig drømme om at smide en film på min KRP-500M efter jeg har fået en projektor. Det kan ganske enkelt ikke sammenlignes. Projektoren er milevidt foran i faktor: "komplet filmoplevelse".
Min plasma bruges derimod til en del tv og PS3. /Halsted |
|
Vanderlay
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
Sendt: 25-November-2009 kl. 09:11 |
Jeg har tidligere haft komplet hjemmebiograf i dedikeret rum i kælderen, men er nu skiftet til en 42" plasma, og jeg må sige, at selvom det i princippet er en større oplevelse at se film i 92" (som jeg gjorde), så savner jeg det faktisk ikke til daglig.
Det er korrekt, at man i biografmørket er langt tættere på den tiltænkte filmoplevelse, men det kræver samtidig ens fulde opmærksomhed i hele filmens spilletid, og skal jeg være ærlig synes jeg nok ikke de fleste blurayfilm er gode nok til at fortjene den opmærksomhed. Med hårdt job og familieliv synes jeg faktisk det er mere værd, at man helt fleksibelt kan spise spaghetti og surfe lidt på nettet mens man ser en film eller en serie. Så det afhænger også af, hvor ofte man realistisk vil bruge projektoren uden at det skal føles som en belastning, og der synes jeg én gang om ugen er for lidt set i forhold til den meget høje afskrivning, der er på projektorer og tilhørende udstyr. For folk der har overskud til at se film og tv på projektor hver aften ser kalkulen selvfølgelig anderledes ud.
|
|
pizzamandk
Bruger Oprettet: 21-Maj-2004 Status: Offline Point: 76 |
Sendt: 25-November-2009 kl. 09:16 |
Ikke et øjeblik. Det ærgrer mig jeg ikke har købt projektor noget før. Tilmed kan jeg spare penge på et kæmpefjernsyn men nøjes med kun en 32'
|
|
HansHenrik
Bruger Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
Sendt: 26-November-2009 kl. 11:02 |
Jeg gik over til projektor for 10 år siden og har siden kun brugt TV/fladskærm som supplement. Jeg har aldrig fortrudt et sekund, da projektoroplevelsen på alle måder er overlegen.
|
|
mikkelfrost
Guld medlem Oprettet: 08-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1192 |
Sendt: 26-November-2009 kl. 18:50 |
sider 3.1 m fra 80 " og har en pio 9000 procekter og er i så glad tvet er kyldet ud :)
det står godt men jeg skal have fin instilled det og må nok se om jeg vil have den iso kalibret også ) |
|
BowieCool
Guld medlem Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Sendt: 02-December-2009 kl. 03:12 |
Jeg har absolut heller ikke fortrudt købet af én projektor. Jeg ser aldrig film på mit tv mere. Ser 3-4 film om ugen. Sidder 3.7 meter fra 120" lærred. Jeg er meget glad for, at jeg ikke vagte et lærred der var mindre. Der sker virkelig noget med "biografoplevelsen" når man bevæger sig over de 100 "
Redigeret af BowieCool - 03-Januar-2010 kl. 19:17 |
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
bateman
Ny bruger Oprettet: 13-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Sendt: 05-December-2009 kl. 11:18 |
Jeg købte engang en Panasonic PT-AX100 havde den kun et lille år og tabte næsten 5000 på salg af den.
Fortrød lidt at have købt den. Selv om den var god at spille på. Men købte den også for at se lidt bold på og der er det vigtigt at det er hd for at være en oplevelse. Og det er vigtigt at kunne mørklægge for at få det fulde udbytte af den. Så har du de rigtige rammer vil jeg også anbefalde det. Har du ikke vil jeg anbefalde man bruger hele budgetet på en større og bedre fladskærm.
|
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 05-December-2009 kl. 15:06 |
Jeg sidder 4 m fra et lærrede på 105 tommer (diagonalt går jeg ud fra, at vi taler). Det er helt fint - det er i hvert fald ikke for stort synes jeg.
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |