Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Toebs
Bruger
Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
|
Sendt: 30-Juli-2009 kl. 10:21 |
lidt off-topic men hvad er "strikkepind metoden"?
godt du fik problemet løst
|
 |
optimist
Ny bruger
Oprettet: 29-Juli-2009
Point: 11
|
Sendt: 30-Juli-2009 kl. 10:30 |
Hej TOEBS " Strikkepind metoden" Har læst her på Recordere.dk at en stump ledning ind i antenne ind og så noget med en strikkepind i den ende af kablet . Her er min "strikkepinds MetodE......Nem at lave og længden af afisoleret kabel er bare et slum/tilfælde:  Hvis det er mulig at modtage DVB-t på den måde behøves der ikke at skulle bruge penge til en pasiv/aktiv DVB-T ANTENNE!!! Bare et SPARE RÅD her i denne finanskrise tid!!!!! Og problemet er løst, dog ville jeg gerne have den tv-splitte ind igen( så jeg kan se DIGITAL DVB-T) for fremtiden sender DR en HD KANAL som jeg gerne ville nyde! MVH MICHAEL
Redigeret af optimist - 30-Juli-2009 kl. 10:35
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 30-Juli-2009 kl. 13:48 |
Her i Aarhus sender Stofa Letterbokset, så et analogt billede vil vel blive temmelig daarligt, når man gerne vil se det blæst op på sin Fladskærm i fuld størrelse.
I modsætning til YouSee hvor billederne på ens 4:3 CRT skærm ses Anamorfisk. Alene her ligger der en væsentlig forringelse udtrykt i een eller anden procent.
Redigeret af moho - 30-Juli-2009 kl. 13:52
|
 |
Toebs
Bruger
Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
|
Sendt: 30-Juli-2009 kl. 16:43 |
optimist skrev:
Hej TOEBS" Strikkepind metoden"Har læst her på
Recordere.dk at en stump ledning ind i antenne ind og så
noget med en strikkepind i den ende af kablet .Her er min
"strikkepinds MetodE......Nem at lave og længden af
afisoleret kabel er bare et
slum/tilfælde:30_103542_Billede0057.jpg">Hvis det er mulig at
modtage DVB-t på den måde behøves der ikke at skulle
bruge penge til en pasiv/aktiv DVB-T ANTENNE!!!Bare et
SPARE RÅD her i denne finanskrise tid!!!!!Og problemet er
løst, dog ville jeg gerne have den tv-splitte ind igen(
så jeg kan se DIGITAL DVB-T) for fremtiden sender DR en
HD KANAL som jeg gerne ville nyde!MVH MICHAEL
|
Tak for det meget uddybende svar
|
 |
Gonardo
Bruger
Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 249
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 01:12 |
optimist skrev:
Hej TOEBS
" Strikkepind metoden"
Har læst her på Recordere.dk at en stump ledning ind i antenne ind og så noget med en strikkepind i den ende af kablet .
Her er min "strikkepinds MetodE......Nem at lave og længden af afisoleret kabel er bare et slum/tilfælde:

Hvis det er mulig at modtage DVB-t på den måde behøves der ikke at skulle bruge penge til en pasiv/aktiv DVB-T ANTENNE!!!
Bare et SPARE RÅD her i denne finanskrise tid!!!!!
Og problemet er løst, dog ville jeg gerne have den tv-splitte ind igen( så jeg kan se DIGITAL DVB-T) for fremtiden sender DR en HD KANAL som jeg gerne ville nyde!
MVH MICHAEL
|
Hvis du splitter signalet til 2. signaler, halvere du også signalet.
Du skal have målt dit signal i væggen, mener at det skal kunne trække til 2. tv...
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 12:33 |
optimist skrev:
Hej
Har tygget lidt på problemet og som mange har skrevet er det selve signalet som driller/gør det umulig at se Analog kabel tv fra Stofa!
Selve det (signal) Stofa Levere kan jeg ej finde ud af om det er optimal.
Men jeg bruger en TV SPLITTER :
 Og her til morgen fjernede jeg den og gav Stofas Kabel tv signal ind igen. Søgte på kanaler og fandt alle i lille pakke.
Nu er alle problemer forsvundet !!!! INGEN SNE Stereo Fin tekst-tv
|
Den splitter må absolut være defekt, ellers skulle den ikke give så dårligt billede, medmindre signalet i forvejen er ekstremt svagt. Prøv eventuelt med en anden splitter om den giver samme resultat.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
optimist
Ny bruger
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:00 |
Hej Igen Ville købe en ny splitter................ Var ikke klar over at der var 2 muligheder. 1 mulighed 1 hun til 2 han 2 mulighed 1 han til 2 hun Og selvfølgelig købte jeg det forkerte Tv splitter .....  MVH MICHAEL  PS.......nu ikke noget med s-cikane
|
 |
jb17j
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 08:08 |
øhh hvad er det du skal bruge den splitter til, hvis jeg har forstået det rigtig så vil du have 2 indgange til en indgang til tv, en analo og digatal som så går sammen til tv, jeg tror ikke det kan lade sig gør med de splitter du nævner, kan ikke lige husk hvorfor. men det er noget med retningen ikke passer med det du gerne vil have..
mvh Jan
|
Mvh Jan B
|
 |
larsvj
Super bruger
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:32 |
optimist skrev:
Hej Igen Ville købe en ny splitter................ Var ikke klar over at der var 2 muligheder. 1 mulighed 1 hun til 2 han / 2 mulighed 1 han til 2 hun Og selvfølgelig købte jeg det forkerte Tv splitter ..... MVH MICHAEL PS.......nu ikke noget med s-cikane
|
Og Hvad er det så lige du er i gang med om man må spørge...
Gætter på du vil have et "kabelTV" signal i den ene gren og DVB-T i den anden gren.
Det fungerer IKKE - de frekvenser der brugesa i KabelTV falder sammen med dem fra luften - det giver kun støj og skrammel.
Løsningsmodel : Du skal bruge en RF/HF omskifter, så du vælger Enten den ene ell. den anden indgang.
|
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
 |
optimist
Ny bruger
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 14:00 |
Hej LARS
Tak tak..........Nu kikker jeg efter en RF/HF- Omskifter