recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har nogen prøvet DVBLink TVSource?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar nogen prøvet DVBLink TVSource?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2009 kl. 01:45
Jeg er overbevist om at i kommer over alle disse problemer hvis i kører 32 bit.
Det er også meget normalt at man i Vista og Win 7 er tvunget til at køre installationen som administrator. Det kan man enten gøre ved at bruge "kør som" eller vælge egenskaber og vælge Kør som Administrator i kompalitibitet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 23:12
Hmm.. Ja, man skal åbenbart tage deres vejledning meget bogstavligt - da jeg kørte DVBLink Server Configuration som Administrator kunne jeg komme videre... Det er godt nok første gang jeg har oplevet et program, som ikke kunne finde ud af at gøre opmærksom på det manglede rettighederWink

Næste problem, er så at maskinen blue screener når jeg har været inde og vælge YouSee på transponder listen, og klikker på Scan fanebladet bluescreener maskinen...

Umiddelbart vil jeg tro det er et driver problem, men det burde vel kunne undersøges ved installation af DVBViewer?

/Mikkel
Til top
asdfgh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 22:24

Hej Bace.

Jeg har prøvet med TVSource på en Win7 64Bit Ultimate pc og havde samme problem med at det gik ned. Jeg fik det dog til at virke ved at slå UAC helt fra.
 
Jeg vil også nævne at det først var da jeg fik TVSource til at virke at jeg var istand til at finde mine kanaler, og kun hvis jeg specificerede mit korrekte netværks id.
 
/John.
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 22:14
Har lige installeret Win7 64bit Home Premium og DvbLogic TVSource 1.02, men kan ikke det til at virke...
Når jeg inde i DVBLink  Server Configuration værktøjet vælger TVSource i midterste vindue som beskrevet i manualen, og klikker på properties går programmet ned.

Det eneste som er installeret på Windows er Adobe Reader, Windows Updates samt DVBLink TV Source.
Mit Tuner kort er et TT Budget C-1501 kort med de nyeste drivere.

Er der nogen som har en god idé til hvad der er galt?
Til top
asdfgh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 21:45
Og så lige de vigtigste tilbageværende spørgsmål inden jeg laver en ny Windows Media Center maskine.
 
1. Virker det med HD kanaler? Hvordan ser f.eks. DR HD ud?
 
2. Er et Nvidia ION bundkort kraftig nok til at trække det?
 
Jeg planlægger en HTPC helt uden bevægelige dele - ingen blæsere, en SSD til OS og gemme optagelser på et netværksdrev.
 
Til top
Fod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2009
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Bossy99 Bossy99 skrev:

Jeg har endnu ikke prøvet at koble extendere på. Når jeg får afprøvet det, skal jeg nok give en statusmeddelelse her.
Hej -
 
Siger du til, når du har prøvet med extendere? Det ville jo være fint, hvis DVBLogic kan tage DVB-T i MPEG4 og sørge for, at man kan se det på sine Linksys DMA2100/DMA2200 extendere - som jo ellers ikke understøtter MPEG4 i live tv...
 
--
Jakob
Til top
Bossy99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af henrikbp henrikbp skrev:

Hvad med det tidligere nævnte problem med standby. Fungerer det også upåklageligt?
 
Jeg har endnu ikke installeret den endelige udgave af TVSource, men de standby problemer jeg havde med beta-versionen løste jeg med MCE Standby Tool.
Til top
jackpotdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-November-2009
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 22:30
Det må jeg så indrømme jeg ikke ved.. Jeg gør ikke så meget i stand-by ;)
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af jackpotdk jackpotdk skrev:

Jobbe104: Jeg kører DVBLink TVSource, og kan bestemt ikke klage over sløvt kanalskifte. Det tager måske et sekund eller noget, men der er ikke meget forskel på mit nuværende hastighed of på mit gamle Hauppauge analog-setup.
 
Min tuner er en Terratec H7, som indtil videre fungere upåklageligt .. Jeg har nogle problemer med Stofa's "store pakke", men jeg tror mest på at det er mig der er en klovn.
Hvad med det tidligere nævnte problem med standby. Fungerer det også upåklageligt?
Til top
jackpotdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-November-2009
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 11:01
Jobbe104: Jeg kører DVBLink TVSource, og kan bestemt ikke klage over sløvt kanalskifte. Det tager måske et sekund eller noget, men der er ikke meget forskel på mit nuværende hastighed of på mit gamle Hauppauge analog-setup.
 
Min tuner er en Terratec H7, som indtil videre fungere upåklageligt .. Jeg har nogle problemer med Stofa's "store pakke", men jeg tror mest på at det er mig der er en klovn.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 08:22
De ting du nævner undertekster osv. er alle ting der løses OK af 7MC og det skal ikke udføres ikke af TV-source.

Men der er et punkt, hvordan skaffer man ordentlige EPG-data?
Det vil kræve endnu et 3.part produkt til dette formål (import af EPG-data, hvis de af microsoft leveret ikke er anvendelige).

I forbindelse med deres udgave til IPTV, og som anvender samme server-funktion, var der af og til nogle situationer, som jeg ikke fik fuld klarhed over, men somme tider var alle tunere optaget, ligesom de ikke altid blev frigivet efter brug.
Powermangement fik jeg aldrig til virke..

Er gået tilbage til dvbviewer.
Det har en meget bedre styring af tunere (specielt dvb-s), men har så sin egne besværligheder (codecs) som i 7MC ikke er noget problem...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
jobbe104 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 01:26
Har læst andre steder at DVBLink TVSource koblet sammen med Windows 7 MC giver meget sløve kanalskifte. Nogen der kan be-/afkræfte? Og er der ellers nogle "børnesygdomme" ved TVSource programmet? Det ser jo ud til at de har releaset deres v1.0: http://www.dvblogic.com/tvsource.php. Nogle der kan/vil kommentere på stabilitet/hastighed?

Jeg påtænker at bruge en TerraTec Cinergy HTC USB XS HD til at fange det gratis DVB-C signal fra Yousee i Windows 7 MC. Mine krav er at alle undertekster, teksttv, optagelse, timeshift osv. fungerer. Nogen der ved noget om dette?

Redigeret af jobbe104 - 28-November-2009 kl. 01:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu