recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har nogen prøvet DVBLink TVSource?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar nogen prøvet DVBLink TVSource?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 19:29

Er der andre som har problemet med at gå i standby?

Til top
flotfyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2006
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 07:09
Der ligger en PDF med install info i den zip fil som indholder TVSource og server og nej 1 turner er nok til at bruge det
Til top
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 23:48
Fed tråd.
 
Er der nogen der kender en guide eller toturial til at installere DVBLink TVSource og Server?
 
Og lige et (basis) tillægsspørgsmål: Hvis man vælger det omtalte setup, er det så nødvendigt med flere fysiske turnere i sit mediacenter? (Terratec Cinergy C PCI HD)
Til top
Bossy99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 11:55

Udover at dette setup giver mig mulighed for at se DVB-C i WMC7, så har jeg fundet et par uhensigtsmæssigheder ved det.

1. DVBLink servicen forhindrer min WMC7 i at gå i standby, hvilket betyder, at hver gang computeren selv starter for at optage et scheduleret program, skal jeg manuelt sætte den i standby efterfølgende. Slukker jeg DVBLink servicen manuelt går computeren fint i standby efter den definerede tid, men så virker DVBLink jo ikke ved opvågning. Frustrerende.
 
2. Fra tid til anden (som regel under indpildning) går systemet i selvsving (jeg har endnu ikke lokaliseret kilden). Resultatet bliver en periode på omkring 30 sekunder i indspildningen, der er meget hakket.
 
Skulle nogen have ideer til løsning af disse problemer, vil jeg meget gerne høre dem.
Til top
flotfyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2006
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 11:19
Jeg har også installeret den RC1 og det køre bare har også dette Windows 7 MC x64, Terratec Cinergy C PCI HD og YouSee's fuldpakke og hangman her er linket til TDC transponder fil http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=42&t=6475&start=15
Til top
Bossy99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 11:19
Nu er min transponder-fil jo tilpasset YouSee i Midt- og Vestjylland, så det er ikke sikkert, at du kan bruge den, men jeg kan uploade den sammen med en beskrivelse, når jeg kommer hjem.
Til top
hangman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 01:56
Hey Bossy
fedt at du har fået det til at virke. Jeg sidder selv og koger med tvsource, så jeg ville høre om du ikke kunne uploade din transponder fil. Da jeg slet ikke kan finde ud af det:(
Til top
Bossy99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 13:14

Idet TVSource kun er i beta, koster det ikke noget endnu, men man skal betale for DVBLink Server. Jeg benytter mig af 1 måneds gratis testperiode, så det har indtil videre ikke kostet mig noget.

Det skal understreges, at DVBViever ikke indgår i opsætningen - det er hele fidusen med TVSource.
 
Jeg har endnu ikke prøvet at koble extendere på. Når jeg får afprøvet det, skal jeg nok give en statusmeddelelse her.
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 11:09

Det er super at du har fået det til at spille! Overvejer et sådant setup.

Hvad har du betalt ekstra for DVBLink Server og DVBLink TVSource? ..eller er det inkluderet i DVBviewer?
 
..og et tillægsspørgsmål: har du prøvet fra mere en PC med MC, man burde (så vidt jeg har forstået) kunne bruge det fra flere installationer af MC?
Til top
Bossy99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 08:37
Så svarer jeg lige mig selv igen.
 
Jeg har nu afprøvet TVSource selv, og efter lidt startvanskelligheder, som måske skyldes min modvilje mod at læse manualer, kører det faktisk rigtigt fint.
 
Mit setup er: Windows 7 MC, Terratec Cinergy C PCI HD og YouSee's fuldpakke. Og så må jeg jo ikke glemmer DVBLink Server og DVBLink TVSource.
 
Jeg kan se alle de digitale kanaler, og EPG ser også ud til at virke fint. Alt dette indefra MC.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 14:29
Har kort prøvet det og det kunne finde nogle sattellit-kanaler..
Men eftersom jeg ikke kunne finde nogen form for cam-support, er produktet ikke interessant pt.

Ideen skulle være at kunne anvende til kodet kanaler i 7MC uden at anvende dvbviewer..

Til ukodet kanaler kan man anvende 7MC direkte, bortset fra kabel.

En mulighed kunne være ukodet kabel-tv, her kunne være en ide... 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bossy99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 14:11
Er der slet ingen af alle de teknologihungrende medlemmer her, der har prøvet dette?
Hmm, så må man jo selv i gang.
 
>>Nu bliver jeg nok lynchet for at skubbe mit indlæg forrest :-(  <<
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu